Reactie plaatsen 
Pincode op Slda-systeem onbekend.
mars64 Offline
forumlid

Auto:
Pincode op Slda-systeem onbekend.
Ik heb een Vitara 1.4s uit 2017 gekocht, de auto is geïmporteerd uit België. Het slda-systeem heeft een pincode en deze is onbekend. Het systeem werkt prima maar als de accu leeg of vervangen wordt zal hij mogelijk op slot gaan. Ik heb de oude eigenaar een mail gestuurd maar deze wist niet dat er pincode op zat. Ook de garage die hem nieuw uitgeleverd heeft zegt dat ze de pincode nooit instellen. De Suzuki-dealer in Nederland is onbekend met het probleem en zou het navragen bij de importeur, na een week nog steeds niets gehoord. Zelf dacht Ik eraan om de firmware te updaten van 1860 naar 1880. Door het flashen zal die dan als nieuw uit de doos zijn. Of behoud hij zijn oude instellingen? In het ergste geval zal hij dan gedemonteerd moeten worden en via een service-aansluiting door de importeur voorzien worden van nieuwe firmware. Iemand bekend hiermee?
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-07-2020 om 00:00 door mars64.)
20-07-2020 23:58
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Leibniz Offline
forumlid

Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Bericht: #2
RE: Pincode op Slda-systeem onbekend.
Als er niks is veranderd is vaak de code: 0000 of 1234 standaard op dit soort systemen. Als je gezocht had had je dit kunnen vinden: http://suzukiignis.nl/wp-content/uploads...ope_NL.pdf . Misschien kan je de code wijzigen, naar eigen inzicht, en standaard zal de code zijn zoals ik hierboven gegeven heb. Meesten passen de code sowieso nooit aan als ze auto gekocht hebben.

Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
22-07-2020 11:34
mars64 Offline
forumlid

Auto:
(22-07-2020 11:34)Leibniz schreef:  Als er niks is veranderd is vaak de code: 0000 of 1234 standaard op dit soort systemen. Als je gezocht had had je dit kunnen vinden: http://suzukiignis.nl/wp-content/uploads...ope_NL.pdf . Misschien kan je de code wijzigen, naar eigen inzicht, en standaard zal de code zijn zoals ik hierboven gegeven heb. Meesten passen de code sowieso nooit aan als ze auto gekocht hebben.

0000 en 1234 had ik al geprobeerd. Als ik een firmware update doe wordt er toch geen pincode gevraagd?
22-07-2020 17:31
Leibniz Offline
forumlid

Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Bericht: #4
Een pincode zal je niet nodig hebben, maar misschien wel een service code.En ook al zou je updaten, en je gaat een keer accu vervangen dan heb je kans dat het systeem om een pincode vraagt. Weet de eigenaar dat dan niet ? Mocht het nodig zijn dan kan je vast wel op MP of bij de dealer iemand vinden die de boel reset. Kijk eerst eens in handleiding of je de boel niet naar fabrieksinstelling kunt krijgen met toetscombinatie. Dat moet haast wel kunnen lijkt me.

Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
22-07-2020 23:17
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)