TPMS melding Celerio
#1
Beste,

In mijn vorige week aangekochte Celerio uit 2015 is het TPMS lampje gaan branden.
Direct thuis de spanning nagezien welke rondom 0,3Bar te laag was.
Deze aangepast naar 2,7 en 2,5 Bar. Melding gaat echter niet weg.

Concreet mijn vraag: moet dit gereset worden bij een Celerio, en zoja een kenner welke me kan vertellen hoe? In het boekje staat niets hierover.

Mvg,
Reply

#2
Zou het niet direct weten. Maar je kan altijd nog de accupool een minuutje los halen en dan weer terug vast zetten.
39



Reply

#3
Kan ook zijn dat de bandenspanning niet teveel af moet wijken van de 4 banden onderling.Persoonlijk word ik een beetje naar van al die nare opties die je van alles uit handen nemen.Een mens wordt er alleen maar dommer van .
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Zal van de week eens proberen de accupool-klem los te nemen.

De bandenspanning was door de verkoper rondom iets te laag gezet,deze gecorrigeerd naar wat in de a-stijl staat aangegeven. 2,7 bar voor, 2,5bar achter.

De tpms optie is ideaal als het feilloos werkt, dat heb ik echter nog nergens meegemaakt.
Overigens heeft mijn Celerio rubberen ventielen, ik zou verwachten dat deze van aluminium zouden zijn als er een sensor achter zou zitten. Of zou de bandenspanning via het abs systeem worden opgepikt?

Opgelost! Blijkt kinderlijk eenvoudig, ik keek enkel onder de B van banden in het instructieboekje. Bij de T van tpms staat het volgende:

Contact op ON, controle knop links naast/onder stuur 3 seconde ingedukt houden tot controle lamp knippert.

Een ieder bedankt voor het reageren!
Reply

#5
Aluminium ventieldoppen kunnen gaan oxideren en krijg je niet meer los met de hand dus vandaar altijd rubberen gebruiken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
(21-07-2020, 08:35)Zummere Wrote: Zal van de week eens proberen de accupool-klem los te nemen.
De bandenspanning was door de verkoper rondom iets te laag gezet,deze gecorrigeerd naar wat in de a-stijl staat aangegeven. 2,7 bar voor, 2,5bar achter.
De tpms optie is ideaal als het feilloos werkt, dat heb ik echter nog nergens meegemaakt.
Overigens heeft mijn Celerio rubberen ventielen, ik zou verwachten dat deze van aluminium zouden zijn als er een sensor achter zou zitten. Of zou de bandenspanning via het abs systeem worden opgepikt?

Opgelost! Blijkt kinderlijk eenvoudig, ik keek enkel onder de B van banden in het instructieboekje. Bij de T van tpms staat het volgende:
Contact op ON, controle knop links naast/onder stuur 3 seconde ingedukt houden tot controle lamp knippert.
Een ieder bedankt voor het reageren!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
reactie op ouder bericht, 
ik heb een S-Cross van 2018. lampjes van links en rechtsvoor knipperen gelijktijdig en ook na verhogen van bandenspanning en er stukken mee rijden gaat storingsmelding niet weg, 
methode zoals hierv=boven omschreven werkt voor mij niet, en staat ook niet in handleiding van de S-Cross vermeld.
ik weet zeker dat de druk nu goed is van de banden maar het lampje blijft branden / knipperen,  

Foto dashboard
[Image: 5Y7H2GZ]
iemand nog een idee hiervoor ?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.