Snelheidsmeter geeft sneller aan dan ik rij
#1
Hallo Suzuki rijders!

Ik heb een Suzuki Wagon R+ en een aantal maanden geleden hield mijn gehele cluster ermee op. Dus ik kon niks aflezen van mijn snelheid, toeren, benzinestand, kilometerstand en warmte van de motor. Verder deden alle lampjes het wel (knipperlicht, olielampje, airbags etc).

Bij de Suzuki garage hebben ze aangegeven het cluster op te kunnen sturen en opnieuw te laten reviseren maar dat zou me rond de 270 euro kosten. Mij iets teveel dus..

Vandaag heb ik op de sloop een "nieuw" cluster gehaald en deze in de auto gezet. Ik was blij om te zien dat alles werkte! (alleen klopte de kilometerstand niet, mijn auto heeft ongeveer 104.000 gereden en het "nieuwe" cluster geeft over de 200.000 aan). Helaas was dat niet het enige, toen ik eenmaal ging rijden zag ik dat ik in de straat waar ik ongeveer 30 reed de snelheidsmeter al op de 80km/u stond. Toen ik eenmaal wat sneller reed zat de teller bij de 60km/u al op de 200km/u en op de snelweg wanneer ik boven de 90 rijd schiet de teller terug naar de 0 en blijft daar staan.

Is dit iets wat te verhelpen is? Of is dit cluster ook gewoon kapot?


Bedankt alvast voor een eventueel antwoord! Smile

EDIT:
Ik heb wat foto's gemaakt van beide clusters. Ze hebben beide andere serienummers en het cluster van de sloop heeft een extra oranje dopje(?) aan de achterkant. Ik verwacht dat dat voor het benzinelampje is want die brandt wanneer ik de auto start met het cluster van de sloop maar niet met mijn originele cluster.
[Image: CV0Ssh8]
[Image: jG1sZBY]
https://ibb.co/CV0Ssh8
https://ibb.co/jG1sZBY
Reply

#2
Dan heb je toch echt het verkeerde cluster gehaald, ik zou op zoek gaan naar een cluster met het juiste onderdeel nummer; 34100-83E50. Het lijkt erop dat er een verschil in zit qua bouwjaar.

Op www.onderdelenlijn.nl zijn er al een aantal te vinden met dit nummer.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.