2001 Suzuki Alto MK3 *metamorfose 9-11-2020*
#1
Hoi, ik ben AltoMK3fan. Ik rijd nu mijn 3e Alto MK3.

[Image: rsz-120200705-131133.jpg]

Ik heb deze Alto vorig jaar gekocht met slechts 22.000km gelopen. Hij was dan ook in nieuwstaat en zoals je verwacht van een bejaarde geweest welke de auto ooit nieuw kocht in 2001.

Ik ben er flink mee gaan rijden en heb de kilometerstand bijna verdubbeld. Ik heb de ruitenwissers voor en achter vervangen voor Bosch Aerotwins. Wisser achter is niet beschikbaar voor de Alto MK3, maar type AR340U past precies. Verder gedaan:

Stickers (Alto + Twist) verwijderd van de kofferklep en de achterlichten vervangen voor die van het oude model. Voor en na:

[Image: rsz-20200619-113007.jpg]
[Image: rsz-20200705-131040.jpg]

Over 2 weken gaat hij naar de APK. Daarna ga ik de ramen rondom tinten incl. voorruit en deurramen.

Plan voor nu is dat ik witte knipperlichtglaasjes in de voorbumper wil hebben. Hebben jullie enig idee waar ik deze kan vinden?

edit1: titel *blacked out 6-9-2020*
edit2: titel *LM velgen eronder 2-10-2020*
edit3: titel *metamorfose *9-11-2020*
Reply

#2
Je zou de knipperlichtglazen van een mk2/3 swift kunnen nemen, die passen 1:1.
Daily: MK4 Swift 1.3 GS '00
Project: nvt
Fun: Tomos AT50 '82
Reply

#3
(05-07-2020, 14:19)Dr. Speed Wrote: Je zou de knipperlichtglazen van een mk2/3 swift kunnen nemen, die passen 1:1.

Top. Heb ff Gegoogled en Marktplaats gecheckt, nog geen succes tot nu toe. Is het een origineel onderdeel? Dan vraag ik het aan de Suzuki dealer.
Reply

#4
Welkom! Leuke wagentjes zijn dat he

De witte knippers waren er vroeger wel maar ik ben bang dat ze niet meer gemaakt worden. Je zou ze ook met backlightspray smoke zwart kunnen maken.

Ik heb trouwens voor dit type Alto nog een set verlagingsveren liggen, half jaartje gebruikt. En een veerpootbrug. Bij interesse stuur me even een PB
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#5
Heb SS80 een bericht gestuurd voor de veerpootbrug. Ook goed idee de backlightspray. Witte knippers zijn onvindbaar.

Maandag APK laten doen, olie en remvloeistof zijn vervangen.

Vandaag de ramen laten tinten. De deurramen zijn precies wettelijk getint. De voorruit is voorzien van een zonnebaan.

[Image: rsz-tint1.jpg]
[Image: rsz-tint2.jpg]
[Image: rsz-tint3.jpg]
Reply

#6
Kwam deze tegen. Witte knippers, voorbumperlip en velgjes maken hem meteen dik:
https://youtu.be/7ybnW-oFTRA?t=22

2 LED bars op elkaar i.p.v. witte knippers is ook een oplossing. Maar dan moeten de knipperlichten komen waar de stadslichten zitten.
https://youtu.be/X7BD-vmQcO0?t=63
Reply

#7
Je kunt ook vrij makkelijk een racegaas grill maken. Het middelste stuk vd grill schroef je er zo uit.
En voor de onderlip, die van een Golf mk3 zijn goed pas te maken en niet duur.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#8
Vanmiddag even bij SS80 langs geweest. De veerpootbrug hebben we niet geplaatst, want te veel werk i.v.m. in de weg zittende onderdelen in motorruimte t.o.v. te weinig te behalen voordeel.

SS80 had nog wat oude wieldoppen liggen dus hebben we die gespoten. Mijn originele wieldoppen zijn nog strak dus heb ik bewaard.

[Image: 01.jpg]

De originele grille in hoogglans zwart gespoten incl. logo is ontzettend mooi:

[Image: 02.jpg]
[Image: 03.jpg]

Dik luchtfilter, universeel type DK A031, kost maar 25 euro:

[Image: 04.jpg]

SS80 heeft een luchtaanvoerbuis gemaakt vanaf onderin naar het luchtfilter toe:

[Image: 05.jpg]

Wat ook zeer geslaagd is, zijn de plastic B-stijlen in hoogglans zwart gespoten:

[Image: 06.jpg]

Verder de vaal geworden achtergronden van achterruitverwarmingsknop en mistlichtknop matzwart gespoten (voorfoto vergeten):

[Image: 07.jpg]
[Image: 08.jpg]

De achterlichten zijn met backlightspray gespoten. Ik vind ze te mat dus ik zou folie aanraden.

[Image: 09.jpg]

Hier had ik ze wat gepoetst voor glans:

[Image: 10.jpg]

Oranje licht is goed zichtbaar, maar rood licht minder:

[Image: 11.jpg]

Zoals je al zag zijn de voorknippers en zijknippers ook met backlightspray gespoten:

[Image: 12.jpg]

De Alto is in juli APK gekeurd bij de Suzuki dealer. De 20 jaar oude banden kwamen vreemd genoeg door de APK. Op de terugweg vanuit Vlissingen betaalde ik hiervoor alsnog de prijs met een hobbelende auto en belandde ik op de vluchtstrook:

[Image: 13.jpg]

Razendsnel gewisseld en doorgereden. Bij thuiskomst even de band bekeken:

[Image: 14.jpg]

De band linksvoor staat hetzelfde lot te wachten. Zo zien gevaarlijke banden eruit:

[Image: 15.jpg]

Dat wordt z.s.m. even 2 bandjes regelen. Toch weer veilig thuis:

[Image: 16.jpg]
[Image: 17.jpg]

Niet op foto, maar ook gedaan is het matzwart spuiten van de wisserarmen en paravaan. SS80 bedankt voor de leuke dag!

[Image: 18.jpg]
Reply

#9
Waarom nieuwe banden kopen als je ook 4 velgen kunt kopen?

[Image: 01.jpg]

Ben langs Personal Cars geweest in Deurne. De man heeft talloze Suzuki onderdelen:

[Image: 02.jpg]
[Image: 03.jpg]
[Image: 04.jpg]

Hij had zelfs een spoiler liggen:

[Image: 05.jpg]
[Image: 06.jpg]

Er zit standaard een voorbereiding voor de spoiler, maar er zal van buitenaf een gat moeten worden geboord voor de remlichtkabel:

[Image: 07.jpg]

Heb ook meteen een setje achterlichten erbij gekocht, want ben niet tevreden over de blacked out lichten. Ik heb de achterlichten in de oven gedaan zodat ik het oranje glaasje eruit kon halen:

[Image: 08.jpg]
[Image: 09.jpg]

Toen ik toch bezig was, meteen de oude lampen er ook in gedaan, maar die moet je duidelijk op lagere temperatuur doen:

[Image: 10.jpg]

Om het goed te doen: oven op 150 graden voorverwarmen, uitzetten, lamp er 5 minuten in. Dat is voldoende voor het nieuwe type licht. Het oude type zou ik op 100 graden doen.

Resultaat mooi strak wit-rode lichten:

[Image: 11.jpg]
Reply

#10
[Image: 0.jpg]
Velgen professioneel laten poedercoaten en vandaag onder de auto gegooid. Zilvergrijs met een mooie metallic-spikkel erin.

[Image: 1.jpg]
[Image: 2.jpg]

Gekozen voor goedkope bandjes, want het grapje is al duur genoeg en het blijft een Alto.

[Image: 3.jpg]
[Image: 4.jpg]

Heb langere wielmoeren gekozen. Ik had namelijk de velgen al eens onder de auto met m’n oude korte moeren en toen kon ik ze niet meer los krijgen met de sleutel.

[Image: 5.jpg]

Niet zo fraai dat ze iets uitsteken, maar ik wil niet kloten als ik een keer een lekke band heb.

[Image: 6.jpg]
[Image: 7.jpg]

Ik merk een lichte trilling vanaf 80 km/h, heb het bedrijf al gebeld hierover en ik ga volgende week weer langs. Ik ga dit weekend zelf even wisselen met reservewiel om te kijken welke velg het is.
Reply

#11
Hifly is niks mis mee, heb zelf banden van dit merk onder mijn Saab gehad, en die Saab had 270 pk...
Banden deden alles wat ze moesten doen, en gingen best lang mee.
Ik vergelijk het altijd maar met Dacia, dat zijn ook Renaults van een paar jaar geleden...
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#12
HiFly bleek compleet ruk. Heb 3 weken zitten kloten ermee. Opnieuw balanceren, naafringen, niets wat leidde tot verbetering. Met de velgen is ook niets mis, deze zijn uitvoerig gecontroleerd voor het poedercoaten.

Rijd inmiddels rond op GoodYears. Wereld van verschil hoe stil en ook comfortabel ze rijden. Putten en andere oneffenheden in de weg voel je ook veel minder. De poedercoater mag de HiFly's niet retour sturen naar de fabrikant. Er zit namelijk geen fout in de HiFly’s, want deze banden zijn nou eenmaal slechte kwaliteit. Ik mocht de rommel wel achterlaten bij ze en we zijn er financieel uitgekomen.

[Image: 20201023-155622.jpg]
Reply

#13
39

Fijn dat het goed is gekomen.
Altijd vervelend wanneer je flink geld investeerde.
En het resultaat er van tegen valt.

Veel plezier met je Alto met dikke wielen Biggrin
Reply

#14
Veel plezier van je nieuwe goodyears!!
39



Reply

#15
Was nog vergeten te vermelden dat de auto ook naar rechts trok met de HiFly’s en nu kaarsrecht rijdt 39

Gisteren 9 november lekker weertje 17 graden dus even naar Vlissingen gereden. Met SS80 wat verder gecustomized:
[Image: 01.jpg]
Heb deze voorbumperlip gekocht voor 17 euro:
https://www.voorwindenparts.nl/voorspoil...-look.html
[Image: 02.jpg]
[Image: 03.jpg]
Het is toch lastiger aan elkaar te maken dan gedacht. De rand tussen de 2 stukken is weer los gelaten. De kitrand tussen bumper en lip zit nu vol met vuil van de terugrit.
[Image: 04.jpg]
Heb samen met de lip ook meteen een uitlaatsierstukje mee besteld:
https://www.voorwindenparts.nl/ulter-spo...m-rvs.html
[Image: 05.jpg]
De spoiler gespoten met Motip hoogglans zwart (wisserbladen even opnieuw meegepakt in matzwart):
[Image: 06.jpg]

Gat boren voor remlichtkabel:
[Image: 07.jpg]
[Image: 08.jpg]
Even kitten en voila:
[Image: 09.jpg]

De naafkapjes ook strak gekregen:
[Image: 10.jpg]
Heb de naafkapstickers besteld bij AliExpress:
[Image: 11.jpg]
Heb de OZ meebesteld voor het geval dat de Enkei stickers lelijk zouden zijn. Maar die staan erg goed:
[Image: 12.jpg]
De achterlichten afgeplakt, randen gesneden met stanleymes en buitenranden gespoten in hoogglans zwart:
[Image: 13.jpg]
Boven nieuw licht randen gespoten, onder origineel oude licht:
[Image: 14.jpg]

Achterkant is zeer dik geworden met de spoiler, achterlichten en uitlaatstuk:
[Image: 15.jpg]
Voorkant moet ik nog wat mee gaan doen. Het liefste zou ik 1 geheel hebben met de lip dus alles glad geplamuurd en gespoten:
[Image: 16.jpg]
Reply

#16
Heb de lip inmiddels geplakt met ductape, maar ben nog niet tevreden over de kitrand. Deze is lelijk en trekt veel vuil aan.

[Image: lip.jpg]
Vergelijk voor en na:

[Image: 1.jpg]
[Image: 2.jpg]
Achterkant oud/nieuw:

[Image: 3.jpg]
[Image: 4.jpg]
[Image: 5.jpg]
Reply

#17
Wow! Netjes geworden!
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#18
Leuke Alto met hele mooie velgen !
Reply

#19
Ra ra wat heb ik veranderd? Voor:
[Image: b1voor.jpg]
Na:
[Image: b2na.jpg]
Verder de deurgreep vervangen, zie tutorial:
https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...?tid=29641

Philips Silvervision kon ik niet vinden in BA15S symmetrisch voor de knippers achter. Dus heb ik elders chroombolletjes besteld. Helaas hebben ze 1 met rood licht gestuurd Unhappy
[Image: 20201118-164340.jpg]

De oplettende kijker had het al gezien: heb inderdaad de kentekenplaten vervangen voor luxe platen. Toevallig stond er net een andere auto ook zonder plaat voor:
[Image: 01.jpg]

Heb de plaat voor zo laag mogelijk gemonteerd:
[Image: 20201117-113459.jpg]
[Image: 20201117-113508.jpg]
[Image: 20201117-113516.jpg]
Reply

#20
Schroefjes zitten nu achter kentekenplaat dus geen gele bolletjes op je plaat. Iets wat ik zelf ook al eens gedaan heb. Nice

Edit.. Ja zogen. Luxeplaat 34
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.