slechter lopen met airco aan
#1
Bij mijn baleno 1.6 bj 2001 gaat mijn auto slechter lopen als ik de airco inschakel.
Zonder loopt hij gewoon goed maar als ik mijn airco inschakel ( wel fijn nu) begint hij slechter te lopen zeker tussen de 2500/3000 toeren .
Hij houd dan een beetje in en stottert heel even .
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn .
Auto heeft nieuwe bougies en bobines verder ook olie en nieuw oliefilter plus luchtfilter.
Nogmaals zonder de airco loopt hij goed.
Reply

#2
Als je de airco inschakelt gaat de pomp mee draaien, veel meer gebeurt er eigenlijk niet.
Als je dat dan merkt op die toerentallen ben ik bang dat je pomp te zwaar loopt.
Reply

#3
(24-06-2020, 19:11)Bo652 Wrote: Als je de airco inschakelt gaat de pomp mee draaien, veel meer gebeurt er eigenlijk niet.
Als je dat dan merkt op die toerentallen ben ik bang dat je pomp te zwaar loopt.

dat dacht ik al maar is daar iets aan te doen buiten een nieuwe pomp monteren
Reply

#4
Ben bang van niet.
Reply

#5
(25-06-2020, 19:07)Bo652 Wrote: Ben bang van niet.

(24-06-2020, 16:16)jan 59 Wrote: Bij mijn baleno 1.6 bj 2001 gaat mijn auto slechter lopen als ik de airco inschakel.
Zonder loopt hij gewoon goed maar als ik mijn airco inschakel ( wel fijn nu) begint hij slechter te lopen zeker tussen de 2500/3000 toeren .
Hij houd dan een beetje in en stottert heel even .
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn .
Auto heeft nieuwe bougies en bobines verder ook olie en nieuw oliefilter plus luchtfilter.
Nogmaals zonder de airco loopt hij goed.

Bij mij ook hetzelfde bij inschakelen (nieuwe) airco! Denk zelf aan een zwaardere accu te laten monteren. Wat vinden jullie daarvan?


Reply

#6
.Zit er wel genoeg koudemiddel in, is airco lekvrij, ga dat maar eens onderzoeken.En 1.6 met iets zwaardere auto, wat weegt een Liana, Baleno?Iets van 950-1000 kg?Hoe is de toestand van je dynamo?Anders lees dit eens, wie weet hebben jullie beiden er iets aan: https://www.yourmechanic.com/services/ca...inspection
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
(07-08-2020, 20:13)Leibniz Wrote: .Zit er wel genoeg koudemiddel in, is airco lekvrij, ga dat maar eens onderzoeken.En 1.6 met iets zwaardere auto, wat weegt een Liana, Baleno?Iets van 950-1000 kg?Hoe is de toestand van je dynamo?Anders lees dit eens, wie weet hebben jullie beiden er iets aan: https://www.yourmechanic.com/services/ca...inspection

Alle punten hebben ze nagekeken maar konden niks vinden dus ik blijf wel rijden met een hikje .
Reply

#8
EGR klep schoonmaken/gasklephuis. schoonmaken wil ook wel eens helpen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
(05-08-2020, 12:43)Ben Wrote:
(25-06-2020, 19:07)Bo652 Wrote: Ben bang van niet.

(24-06-2020, 16:16)jan 59 Wrote: Bij mijn baleno 1.6 bj 2001 gaat mijn auto slechter lopen als ik de airco inschakel.
Zonder loopt hij gewoon goed maar als ik mijn airco inschakel ( wel fijn nu) begint hij slechter te lopen zeker tussen de 2500/3000 toeren .
Hij houd dan een beetje in en stottert heel even .
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn .
Auto heeft nieuwe bougies en bobines verder ook olie en nieuw oliefilter plus luchtfilter.
Nogmaals zonder de airco loopt hij goed.

Bij mij ook hetzelfde bij inschakelen (nieuwe) airco! Denk zelf aan een zwaardere accu te laten monteren. Wat vinden jullie daarvan?
Totaal zinloos...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.