Reactie plaatsen 
met spoed gezocht ivm afkeur van mijn cabrio
cabrio Offline
forumlid

Auto:
met spoed gezocht ivm afkeur van mijn cabrio
Omdat het mistlicht het niet deed (schakelaar lam) ben ik met spoed op zoek naar een schakelaar (de stengel) van de verlichting met daarin de knipperlicht en mistlichtschakeling van een suzuki swift cabrio (bj 1993)

Zou er erg mee geholpen zijn.

Mvg Robbert
15-06-2020 11:13
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
robin_swiftsensation Offline
forumlid

Auto: swift mk4 1.3 sensation
Bericht: #2
RE: met spoed gezocht ivm afkeur van mijn cabrio
(15-06-2020 11:13)cabrio schreef:  Omdat het mistlicht het niet deed (schakelaar lam) ben ik met spoed op zoek naar een schakelaar (de stengel) van de verlichting met daarin de knipperlicht en mistlichtschakeling van een suzuki swift cabrio (bj 1993)

Mvg Robbert

Hoi Robbert.

Naar mijn weten zit de mistlichtschakelaar niet in de stengel van de verlichting, maar gewoon in het dashboard naast het stuur. In de stengel zit knipperlicht, stadslicht, groot licht en dimlicht. Vaak is er een probleem met de massa van deze stengel. Kijk eens onder het dashboard naar de draadboom die richting de stuurkolom loopt. Wellicht is een van de stekkers die je daar kunt zien verkoold/gesmolten op een hoek.

Groet,

Robin
20-06-2020 17:52
cabrio Offline
forumlid

Auto:
(20-06-2020 17:52)robin_swiftsensation schreef:  
(15-06-2020 11:13)cabrio schreef:  Omdat het mistlicht het niet deed (schakelaar lam) ben ik met spoed op zoek naar een schakelaar (de stengel) van de verlichting met daarin de knipperlicht en mistlichtschakeling van een suzuki swift cabrio (bj 1993)

Mvg Robbert

Hoi Robbert.

Naar mijn weten zit de mistlichtschakelaar niet in de stengel van de verlichting, maar gewoon in het dashboard naast het stuur. In de stengel zit knipperlicht, stadslicht, groot licht en dimlicht. Vaak is er een probleem met de massa van deze stengel. Kijk eens onder het dashboard naar de draadboom die richting de stuurkolom loopt. Wellicht is een van de stekkers die je daar kunt zien verkoold/gesmolten op een hoek.

Groet,

Robin

Klopt, thanks. Ik ben, na hulp, de discusie aangegaan met de keurmeester.
Hij heeft geen schakelaar en ook geen mistlicht achter.
Is inmiddels ( dus na de discussie) toch goedgekeurd.

Dus kan gesloten worden, is niet meer nodigBiggrin

Ps. doordat mijn bericht pas na controle geplaatst werd ( heeft paar dagen geduurd)
kon ik het niet eerder melden.
20-06-2020 18:39
forumlid

Bericht: #4
Mistlicht achter is pas verplicht vanaf 97 ofzo. Overigens heeft het er origineel wel opgezeten. Hoort in de middelste balk tussen de achterlichten te zitten.
21-06-2020 00:46
cabrio Offline
forumlid

Auto:
(21-06-2020 00:46)robin_swiftsensation schreef:  Mistlicht achter is pas verplicht vanaf 97 ofzo. Overigens heeft het er origineel wel opgezeten. Hoort in de middelste balk tussen de achterlichten te zitten.

Ook bij de geo metro uit Amerika?
21-06-2020 18:31
forumlid

Bericht: #6
(21-06-2020 18:31)cabrio schreef:  
(21-06-2020 00:46)robin_swiftsensation schreef:  Mistlicht achter is pas verplicht vanaf 97 ofzo. Overigens heeft het er origineel wel opgezeten. Hoort in de middelste balk tussen de achterlichten te zitten.

Ook bij de geo metro uit Amerika?

Die niet denk ik
22-06-2020 12:48
Mafkikker Offline
Stomme Brabo
Super Moderators

Auto: Baleno
Bericht: #7
Bij de Metro zit als het goed is je nummerplaat tussen je achterlichten, die hebben over het algemeen een los mistachterlicht gemonteerd op de bumper. Als hij er zit, moet hij werken, als hij er niet zit, moet de schakelaar ook weg zijn voor de APK.

[Afbeelding: 31343920012_original.jpg]
23-06-2020 07:27
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
cabrio Offline
forumlid

Auto:
(23-06-2020 07:27)Mafkikker schreef:  Bij de Metro zit als het goed is je nummerplaat tussen je achterlichten, die hebben over het algemeen een los mistachterlicht gemonteerd op de bumper. Als hij er zit, moet hij werken, als hij er niet zit, moet de schakelaar ook weg zijn voor de APK.

Hij is ook na de discussie, gewoon goedgekeurd.
Dit is de achterkant van mijn Geo metro. (komt vast bekend voor 34

[Afbeelding: vmNtTZh.jpg]
23-06-2020 21:53
Mafkikker Offline
Stomme Brabo
Super Moderators

Bericht: #9
Hij zit er bij jou dus wel op. Dat extra blok tussen de twee achterlichtunits is bij reguliere Swifts het mistachterlicht.

Ik heb zo'n zelfde discussie gehad over het niet werken van het achteruitrijlicht. Is ook niet verplicht bij een auto van voor 1 januari 1998. Mijne is van 28 december 1997 Biggrin

24-06-2020 07:18
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
forumlid

Bericht: #10
Maar dat ie er zit wil nog niet zeggen dat er lampen in zitten. Heb nog zo'n nieuw middenstuk liggen waar geen gaten in zitten aan de achterzijde om lampen te plaatsen. Hetzelfde geld voor het derde remlicht in de kofferklep. Die zit er wel maar zit bij de Europese cabrio's standaard niet aangesloten en er zitten geen lampen of gaten voor lampen in.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-06-2020 om 10:49 door robin_swiftsensation.)
24-06-2020 10:49
cabrio Offline
forumlid

Auto:
Oke , nou ik heb iig geen schakelaar.

iig. heeft ie nu wel weer apk goedkeuring t/m 25 juli 2021
24-06-2020 21:13
Mafkikker Offline
Stomme Brabo
Super Moderators

Bericht: #12
(24-06-2020 10:49)robin_swiftsensation schreef:  Maar dat ie er zit wil nog niet zeggen dat er lampen in zitten. Heb nog zo'n nieuw middenstuk liggen waar geen gaten in zitten aan de achterzijde om lampen te plaatsen. Hetzelfde geld voor het derde remlicht in de kofferklep. Die zit er wel maar zit bij de Europese cabrio's standaard niet aangesloten en er zitten geen lampen of gaten voor lampen in.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het mistachterlicht visueel aanwezig is voor de keurmeester, van buiten gezien. Afgezien van of hij werkt of niet, of Ć¼berhaupt kan werken.

25-06-2020 07:50
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)