Poll: Wit of gun metal grey?
You do not have permission to vote in this poll.
Wit
0%
0 0%
Gun metal grey
100.00%
2 100.00%
Total 2 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Suzuki Swift "Taida" velgen
#1
We hebben onze Swift (Taida zoals mijn vrouw hem noemt) uit 2007 nu een week en tot nu toe zijn wij erg tevreden.

Na aflevering door Pijnappel in Apeldoorn het interieur van de Swift laten reinigen door een poetsbedrijf inclusief shamporellen van de bekleding. Kost 70 euro, maar van binnen is de Swift als nieuw.

Het is een gebruikte auto uit 2007 dus zitten er links en rechts wat beschadigingen zo ook op de velgen. Op 1 velg leek het of er 2 stickers op hadden gezeten, maar naar wat poetswerk met commandant nr.4 bleek het een hele slechte reparatie van waarschijnlijk stoeprandschade. Kortom ik denk die ga ik opnieuw spuiten. Totdat ik op marktplaats een setje velgen zag voor slechts 50 euro. Die velgen krijgen een setje nieuwe 4 season banden en een nieuw kleurtje. Ik ben voor gun metal grey en mijn vrouw is wil de velgen wit.

Wat denken jullie, wit of gun metal grey? Puzzled

[Image: lsJgBDg.jpg]
[Image: 34ZeVfn.jpg]
[Image: M3kW4JJ.jpg]
Reply

#2
Bij de koperkleur past het beste een donkere kleur, ik zou ook kiezen voor gunmetal.
Samen met een antracietkleurige spoilerWink
Witte velgen past beter bij een rode of blauwe lakkleur.
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#3
Gunmetal maar je vrouw zou ook kunnen wegkomen met wit als staat dat beter op rood wit blauw zwart waarschijnlijk.
39



Reply

#4
Hoewel 9 van de 10 gunmetal hebben aangeraden, blijft mijn vrouw bij wit. (Ze zal velgen schoonmaken met een tandenborstel wel leuk vinden)

Ik zal de velgen wit spuiten. Als ze klaar zijn zal ik wat foto's posten. Ook van het repareren, prepareren en het spuiten van de velgen.

Bedankt voor het mee denken.
Reply

#5
(07-06-2020, 13:39)Der_Schmutzkiller Wrote: Hoewel 9 van de 10 gunmetal hebben aangeraden, blijft mijn vrouw bij wit. (Ze zal velgen schoonmaken met een tandenborstel wel leuk vinden)

Ik zal de velgen wit spuiten. Als ze klaar zijn zal ik wat foto's posten. Ook van het repareren, prepareren en het spuiten van de velgen.

Bedankt voor het mee denken.

Ik denk persoonlijk dat witte velgen niet op een rode auto staan, maar dat kan ik mishebben. En ach, als het wit toch niet mooi uitpakt dan heb je een mooie basislaag voor gunmetal om erover heen te spuiten. WinkBiggrin
Reply

#6
Eindelijk begonnen aan de velgen, eerst de ruwe stoeprandschade weg veilen, dan weer zo rond mogelijk schuren.

Was van plan ze zelf te spuiten maar ik kon ze voor 200 euro laten poedercoaten en met hoogglans laten afwerken.

Lang verhaal kort, volgende week dinsdag kan ik ze ophalen en dan laat ik er gelijk 4 nieuwe all season banden opleggen. (Nexen Nblue 4 season)

Als de wielen eronder zitten zal ik nog wat foto's posten.

https://imgur.com/a/wh46CFy
Reply

#7
Daar zijn ze dan, verse poedercoating. Alleen de centerkapjes even opnieuw spuiten met een maatwerk spuitbus. Er was iets te veel kleurverschil met de velgen.

De baas was er blij mee, dan ben ik ook blij.

[Image: HhHjVTT.jpg]
[Image: 1dooXV3.jpg]
[Image: hI5XYjf.jpg]
[Image: HnlGo8W.jpg]
[Image: SNBkPPO.jpg]
Reply

#8
Eindelijk de juiste spuitbus met RAL9010 te pakken gekregen. Motip Industry lak hoogglans. Kapjes opnieuw schoongemaakt en gespoten.

[Image: 1XWuR0Y.jpg]
[Image: 8xPOMRu.jpg]
[Image: cPOLHOu.jpg]

Ook een spuitbus op kleur laten mengen, blij dat ik het niet online heb gedaan, er zijn 3 varianten van deze kleur op 1 kleur nummer, well done suzuki. Dus de stalen bij de auto gehouden om de juiste te laten mengen.

Er is een stukje trim weg van de auto onder de linkerbuitenspiegel, ff moeten zoeken maar via marktplaats kon ik een los deel kopen ipv een complete spiegel. Dit onderdeel kwam van een zelfde type swift maar van een ander bouwjaar. Uiteraard zaten er andere aansluitpunten op dan op die van mij..... Dit weekend zal ik deze monteren en dan ben ik voorlopig even klaar met klussen aan de Suzuki. Zzzz

[Image: M4vMl2P.jpg]
[Image: 8uQaPuz.jpg]
[Image: W0dP0EV.jpg]
[Image: WLACsp3.jpg]
[Image: D2Bcg0W.jpg]
Reply

#9
Gisteren dan eindelijk de strip onder de linkerbuitenspiegel gemonteerd. Kleur van de gemengde spuitbus is extreem goed.

[Image: YE7VjbZ.jpg]

Hoe dan ook, ik mag de swift niet meer lenen van mijn vrouw, waarom?

[Image: xl3vj8w.jpg]
[Image: Qk6wr13.jpg]
Reply

#10
't is ook geen subaru justy he
Reply

#11
Haha.. Dat krijg je toch al snel met dit weer. Landweggetje of berm gepakt..

Netjes gedaan met de spiegel hoor.
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.