check engine lampje Samurai 2001 na 50.000 km
#1
Hoi, heb lang gezocht naar antwoord via google, niet gevonden wat ik zocht. Lampje check engine van mijn Samurai 1.3 uit 2001 (uit Frankrijk geimporteerd) blijft branden sinds kort. Las op engelstalige sites dat het kan zijn vanwege ingestelde service check (zit net over de 50.000 km) en dat er switch/schakerlaar zit (onder stuur) waarmee je het lampje kunt resetten. Eindeloos gezocht (met plaatjes van internet), maar kan dat schakelaartje niet vinden. Weet iemand hier iets meer van ms? Of 2001 Samurai deze ms niet heeft en eentje uit 86 bijvoorbeeld wel?
Dank alvast, gr Lisette
Reply

#2
Accukabels even losmaken en 2 minuten later weer vastzetten al geprobeerd? Ik ken geen suzukie die dit heeft maar weet ook niet veel van de samurai.
39



Reply

#3
vanwege service is het zeer zeker niet,zo geavanceerd is de Samurai niet.Zou jem wel uit laten lezen via obdII of er een foutcode is. Kan een sensor zijn of iets dergelijks.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een Samurai uit 2001, toen liep de Jimny namelijk al. (De opvolger)

Het check engine lampje brandt eigenlijk vrijwel altijd voor een storing in het motormanagement, die kun je simpel resetten door inderdaad de accupool een aantal minuten los te maken en vervolgens weer aan te sluiten. Maar de meeste Suzuki’s vanaf 1997 zijn ook via OBD uit te lezen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.