Nieuw op SCN
#1
Zojuist een profiel aangemaakt omdat mijn vrouw komende vrijdag haar eerste Suzuki gaat ophalen (in onze woonplaats) bij Pijnappel in Apeldoorn. Het is een dealer onderhouden oranje Swift uit 2007, 1.3 Shogun, 110.000 km met 6 mnd garantie.

Het is een in Japan gemaakte versie, het chassienummer begint met JSN en de antenne zit achterop het dak i.p.v. voor. In theorie zou het geen verschil moeten maken tussen de in Japan gebouwde Swift en de Hongaarse, maar ik las tussen de regels door dat dit wel uitmaakt. (wat het verschil dan zou zijn, staat vast wel ergens hier op het forum)

Ik moet eerlijk zeggen dat de Swift veel meer auto is dan ik had verwacht. Genoeg pit en rijdt goed. Moest wel even wennen aan de stuurbekrachtiging maar het is echt een leuke auto.

Het is misschien oneerbiedig om te zeggen maar het is onze boodschappenwagen. (2e auto) Zelf rij ik in een Volvo V60 D4 GT8 uit 2014 en rij ongeveer 30.000 km p/j. De Suzuki Swift zal ergens rond de 8.000 km per jaar uitkomen.

Een monteur of superhandig ben ik niet, maar ik vind het wel leuk om zelf ook wat te sleutelen aan een auto en de meeste informatie haal ik van diverse fora en youtube af. Ik ben al lid van het Volvo40 en het Volvo-forum, woonachtig in Apeldoorn, werk in Lochem en deels in Alkmaar als SAP material master officer, zeg maar artikelbeheerder en datamanager in het SAP ERP pakket. Ben gelukkig getrouwd en trotse vader van een dochter en zoon.

Er staat enkele projecten op de lijst, dat is de stock radio verwijderen en deze vervangen door een 2DIN radio. Heb al even gekeken op het internet en naast een ombouwframe/facade heb ik de radiolead kabels en interface gevonden zodat de stuurbediening ook blijft werken.

Verder wil ik ook het deurpaneel even verwijderen links voor, er zit ergens een kraakje als ik mijn knie er tegenaan leg. Lijkt mij dat ergens iets los zit of dat de isolatie er tussenuit is.

Ook ga ik ook het binnenpaneel van de kofferklep vervangen, hier zat een barst in. Ik heb alvast een sloop onderdeel gekocht om deze te vervangen zodra wij de Swift op de oprit hebben staan.

Foto's volgen (hopelijk) nog. Normaliter gebruik ik de tapatalk app en dan kan ik rechtstreeks foto's uploaden vanaf mijn telefoon. Echter zie ik dit forum niet in de fora lijst in de app. Suzuki Maniacs stond er trouwens wel tussen. Hoe dan ook, ik zal het forum regelmatig bezoeken om te kijken hoe iets moet of dat ik iemand kan helpen etc.

https://i.imgur.com/aR41Z1I.png

Ik hoop dat de foto van 怠惰 doorkomt, laat even of je bij de foto uitkomt als je op de imgur link klikt.

Groeten uit Apeldoorn
Reply

#2
Ja hoor foto is zichtbaar. Welkom en veel plezier met de auto. De auto zal zeker plezierig rijden ondanks dat het niet zo comfortabel cruist als de v60d4.. Al is het maar vanwege het toerental op de snelweg.
39



Reply

#3
Bij 100 km per uur zal het erg meevallen met toerental.Ik val zowat in slaap met 100 op de weg,nog gevaarlijk ook,nadat ik weer na een tijdje wat verder weg moest.Gauw terug naar 120-130.Vind het een mooie kleur,veel plezier ermee,Swiftjes zijn betrouwbare auto's.Zeker die uit Japan.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(25-05-2020, 17:16)Tomswiftswiftswift Wrote: Ja hoor foto is zichtbaar. Welkom en veel plezier met de auto. De auto zal zeker plezierig rijden ondanks dat het niet zo comfortabel cruist als de v60d4.. Al is het maar vanwege het toerental op de snelweg.

Thx. Wij zijn er erg blij mee. Op de snelweg valt het best mee, vandaar dat ik had vermeld dat het veel meer auto was dan ik had verwacht. We hebben nu een Toyota Yaris uit 2003, met een 1.0 motor dat is echt wel een groot verschil met de Suzuki.

(25-05-2020, 17:43)Leibniz Wrote: Bij 100 km per uur zal het erg meevallen met toerental.Ik val zowat in slaap met 100 op de weg,nog gevaarlijk ook,nadat ik weer na een tijdje wat verder weg moest.Gauw terug naar 120-130.Vind het een mooie kleur,veel plezier ermee,Swiftjes zijn betrouwbare auto's.Zeker die uit Japan.

Idd, onlangs in Winschoten in Groningen geweest. 100 km is echt slaapverwekkend en dan te bedenken dat de meeste stikstof die hier neerdaald niet uit Nederland afkomstig is en nu de boeren allemaal doorgewerkt hebben tijdens de lockdown kunnen wij ook wel vaststellen dat de boeren ook niet de grote veroorzakers zijn. Zouden het dan toch de fabrieken, vliegtuigen gecombineerd met auto's zijn?
Reply

#5
Update, deze maand hebben wij de suzuki swift al 1 jaar in ons bezit.

Geen extra onderhoud nodig gehad, ze krijgt volgende week een nieuwe APK en beurt. We verwachten geen issues, tenminste niet anders dan wat onder normale slijtage zou kunnen vallen.

De auto bevalt goed, mijn vrouw is nog steeds helemaal in haar nopjes met "taida". Hoewel ze stiekem 1 model nieuwer wil (AZG, 2010-2017) en een iets snellere uitvoering.

*UPDATE* toch een kleine reparatie nodig, wiellager laten vervangen. Verder geen aandachtspunten. Dus we kunnen weer een jaartje verder. 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.