Panorama-dak S Cross 2017-2020
#1
Iemand ervaring met het panorama-dak en/of problemen er mee?

Ook de voor en nadelen mogen er gedeeld worden, specifiek van de S Cross alsjeblieft?

Ik heb zelf al gezeten op de achterbank, en ja ook gemerkt dat de zithoogte daar een stuk minder is, het paste nog maar net, maar goed het is ook niet de bedoeling dat ik daar zelf veel kom te zitten. :-)
Reply

#2
Hallo Pieter,
Heb je ondertussen een keuze gemaakt en is het een S-Cross geworden? En dan met of zonder panorama dak?

Zelf heb ik verleden maand een S-Cross uit 2020 aangeschaft, en na proef-zitten bij de dealer in verschillende modellen gekozen voor eentje zonder panoramadak. Het verlies van hoofd-ruimte door het lagere dak is significant, ook met mijn gemiddelde lengte van 1,85m dan te laag om de bestuurdersstoel op fatsoenlijke hoogte af te stellen.
Reply

#3
(31-12-2021, 11:27)fotobob Wrote: Hallo Pieter,
Heb je ondertussen een keuze gemaakt en is het een S-Cross geworden? En dan met of zonder panorama dak?

Zelf heb ik verleden maand een S-Cross uit 2020 aangeschaft, en na proef-zitten bij de dealer in verschillende modellen gekozen voor eentje zonder panoramadak. Het verlies van hoofd-ruimte door het lagere dak is significant, ook met mijn gemiddelde lengte van 1,85m dan te laag om de bestuurdersstoel op fatsoenlijke hoogte af te stellen.

Hallo fotobob, 

Het is alweer 'even' geleden dat ik hier wat rondgekeken heb.  34 

Maar jazeker, ik heb toen de S Cross met panorama dak gekocht, en nog steeds blij mee!

Zelf ben ik een 1,84 van lengte en voorin pas ik er prima onder, en ik ben zelf ook nog wel van het hoog zitten voor het overzicht, maar het past voor mij. Achterin is het wel krapper, maar goed het is niet de bedoeling dat ik achterin ga zitten. Wij zijn ook maar met zijn tweeën en hebben alleen zo af en toe een gast in de auto en die zal zich aan moeten passen, al is mijn partner niet de beroerdste en wil als het nodig is wel plaats maken als de gast erg lang is en met een kromme nek achterin zou moeten zitten.

Ik had nog niet eerder een panorama dak gehad in een auto, maar het is wat daglicht in de auto betreft erg fijn, en in de avonduren heb ik geen last van licht van boven van straat/snelweg verlichting.  

Ondertussen nu 3 jaar in bezit en ik ben langzaam verder aan het kijken naar een nieuw model, maar dan wil ik nog wel de Smart Hybride en met dezelfde automaat als die ik nu heb, zo'n laatste versie met semi automaat en Full Hybride zijn een stuk minder pittig bij het wegrijden, niet dat ik dat nu echt nodig heb, maar ik wil wel vaart kunnen maken bij het invoegen en zo dus ik heb mijn pijlen gericht op een Style/panorama dak/AllGrip van voor juni/juli 2022.



Ik
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.