Koplamp suzuki alto 2002
#1
Goedendag , net nieuw bij de club en ik wil graag een vraag stellen .
Ik ben beziggeweest met het verwijderen van de voorbumper om uiteindelijk de linker koplamp te kunnen vervangen maar ik krijg de bumper niet los.
In het spatboard een kruiskopschroef losgehaald en de bout onder de bumper op de hoek , onder de kentekenplaat ook de bout verwijdert, en de bouten bovenop samen met de "plastic plugjes".
Maar ik krijg hem er niet vanaf . Weet iemand raad ? Bvd
Reply

#2
Is het een Alto MK3 of MK4? Beiden komen uit 2002.

Als het een MK3 is dan zitten er nog 2 bouten achter de knipperlichten.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
Hij is gemaakt vanaf 2002 t/m 2006.
Ik heb de kentekenpapieren op nagekeken maar kan deze code niet terugvinden

Grt marc

(03-05-2020, 20:54)Marc landman Wrote: Hij is gemaakt vanaf 2002 t/m 2006.
Ik heb de kentekenpapieren op nagekeken en google geraadpleegd en volgens mij een 4

Grt marc
Reply

#4
2002-2006 is een MK4 (type 4) met een 1.1 motor.

Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou elke schroef of bout die je aan de bumper kan vinden loshalen (wat je al gedaan hebt) en dan de bumper proberen er af te halen. Beetje wiebelen & voorzichtig trekken, dan voel je vanzelf waar hij nog ergens vast zit.

Ik heb wel dit plaatje nog gevonden (2e van boven is MK4) Rode pijlen zijn bevestigingsboutjes.
Zo te zien zit er midden achter de grill nog een boutje

https://remont-bampera.com/en/suzuki-alto-maruti
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#5
(03-05-2020, 23:58)SS80 Wrote: 2002-2006 is een MK4 (type 4) met een 1.1 motor.

Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou elke schroef of bout die je aan de bumper kan vinden loshalen (wat je al gedaan hebt) en dan de bumper proberen er af te halen. Beetje wiebelen & voorzichtig trekken, dan voel je vanzelf waar hij nog ergens vast zit.

Ik heb wel dit plaatje nog gevonden (2e van boven is MK4) Rode pijlen zijn bevestigingsboutjes.
Zo te zien zit er midden achter de grill nog een boutje

https://remont-bampera.com/en/suzuki-alto-maruti

Bedankt ik ga morgen weer een poging wagen .
Reply

#6
(04-05-2020, 07:14)Marc landman Wrote:
(03-05-2020, 23:58)SS80 Wrote: 2002-2006 is een MK4 (type 4) met een 1.1 motor.

Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou elke schroef of bout die je aan de bumper kan vinden loshalen (wat je al gedaan hebt) en dan de bumper proberen er af te halen. Beetje wiebelen & voorzichtig trekken, dan voel je vanzelf waar hij nog ergens vast zit.

Ik heb wel dit plaatje nog gevonden (2e van boven is MK4) Rode pijlen zijn bevestigingsboutjes.
Zo te zien zit er midden achter de grill nog een boutje

https://remont-bampera.com/en/suzuki-alto-maruti

Bedankt ik ga morgen weer een poging wagen .

Het is gelukt !
Er zitten nog 2 bouten in het spatboard links en rechts . Deze had ik niet gezien .
Bedankt voor alle info.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.