Distributieriem/Ketting
#1
Zou wel willen weten of mijn Suzuki Celerio van 2017 een een distributieriem of distributieketting heeft. Ik lees op internet tegenstrijdige berichten hierover. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
Reply

#2
(01-05-2020, 10:56)Johan Wrote: Zou wel willen weten of mijn Suzuki Celerio van 2017 een een distributieriem of distributieketting heeft. Ik lees op internet tegenstrijdige berichten hierover. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
Naar onderdelen zoeken op vinnummer?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#3
(01-05-2020, 16:32)Twenty-one Wrote:
(01-05-2020, 10:56)Johan Wrote: Zou wel willen weten of mijn Suzuki Celerio van 2017 een een distributieriem of distributieketting heeft. Ik lees op internet tegenstrijdige berichten hierover. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
Naar onderdelen zoeken op vinnummer?

Sorry maar hier kan ik niets mee. Heeft mijn auto een vinnummer?
Reply

#4
Jazeker, elke auto heeft een Vehicle Identification Number. Het is hetzelfde als je chassisnummer. Op je kentekencard staat waar het nummer zich op je auto bevindt.

Even gezocht voor je:

Distributieset Celerio
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#5
(01-05-2020, 19:43)BoosterSuzi Wrote: Jazeker, elke auto heeft een Vehicle Identification Number. Het is hetzelfde als je chassisnummer. Op je kentekencard staat waar het nummer zich op je auto bevindt.

Even gezocht voor je:

Distributieset Celerio
Aha... Vin is dus hetzelfde als het chassisnummer. Weer wat geleerd. Kan ik aan de hand van het chassis (VIN) nummer zien of de auto een distributieriem of ketting heeft? .
Reply

#6
De Celerio hebben allen een ketting.
39



Reply

#7
(02-05-2020, 01:16)Tomswiftswiftswift Wrote: De Celerio hebben allen een ketting.
Dank voor uw reactie. In de gebruikershandleiding wordt gesproken over een aandrijfriem. Op internet wordt over zowel riem als ketting gesproken.
Ik ga er maar vanuit dat wanneer er over aandrijfriem wordt gesproken hier een ketting wordt bedoeld??
Reply

#8
De mijne heeft een Ketting zeker?


Reply

#9
@Ben even naar Suzuki dealer bellen en je weet het.Zoveel Liana''s zijn er niet op dit forum.Denk dat dat het makkelijkste is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
(29-05-2020, 08:17)Leibniz Wrote: @Ben even naar Suzuki dealer bellen en je weet het.Zoveel Liana''s zijn er niet op dit forum.Denk dat dat het makkelijkste is.

Ja prima, ga er even langs!


Reply

#11
(02-05-2020, 01:16)Tomswiftswiftswift Wrote: De Celerio hebben allen een ketting.

Waarom zijn de berichten hierover zo tegenstrijdig? De ene keer riem en een andere keer een ketting. Ik ga er vanuit dat de Celerio 's allen een ketting hebben. Echter 100% zeker weet je het nooit.
Reply

#12
Als 1 Celerio een ketting heeft in NL, dan hebben ze dat allemaal.
Suzuki gaat niet verschillende motoren in zo´n model monteren, alles hetzelfde is veel goedkoper produceren.
Het kan natuurlijk zijn dat ze in andere landen wel andere motoren hebben omdat dat gunstiger is of vanwege andere regels. Maar bij zo´n goedkoop volumemodel zullen ze zo veel mogelijk alles hetzelfde doen.

Je kan het ook vrij makkelijk zien onder de motorkap. Een motor met een riem heeft aan de kant waar de versnellingsbak niet zit een extra kap waar de riem achter zit zodat de riem eigenlijk buiten het blok loopt. Een motor met een ketting heeft op die plek geen kap, want de ketting zit in het motorblok verwerkt omdat ie in de olie moet lopen.

Nu heb ik persoonlijk nog niet onder de kap van een Celerio gezien, maar als ik Suzuki Celerio Engine afbeeldingen google is duidelijk te zien dat ie een ketting heeft.
Als je bijvoorbeeld Suzuki F8b googled, dan zie je de kap die ik bedoel. (Alto mk1 blok)
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#13
Gewoon op kenteken je auto opzoeken op bijvoorbeeld frinnik en dan weet je wat voor motor er in je auto hangt. Motortype even in Google gooien en je weet het.
Ik ga dinsdag een swift 1,3 exclusieve bekijken en als 'ie bevalt kopen, en weet middels bovenstaande wijze dat deze swift een dubbel bovenliggende nokkenas heeft met distributieketting.

Iemand nog interesse in een dode swift 1,3 gls uit 98? De cilinderkop heeft een scheurtje vermoed ik, gooit koelwater er uit...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.