Beste forumleden.
Na 31 jaar yamaha toch bij Suzuki beland. 2 jaar terug kocht mijn vrouw een bandit 650 bj 2006. Vorig jaar kocht ik een GSX1100F bj 93. Zelfde leeftijd van mijn oude Yam FJ. En onlangs werd de FZX ingeruild voor een bandit 1200 bj 99. Welnu, met deze bandit die ik kocht in hannut reed ik ca 120 km? En 't vrouwke deed er ook ca 35 km mee later op de dag. ik liet hem een onderhoud geven door mijn oud motordealer. Daar stond de motor 4 weken stil.
Hij draaide slecht bij koude start. Logisch, hij had lang stil gestaan. Na een testritje liep hij beter. Wel draaide de motor nog wat onregelmatig, dit ondanks synchronisatie.
Ook was er cleaner ingedaan. Dat bebeurt steeds zonder vragen. Standaard bij onderhoud blijkbaar.
Wel, ik ben vorige week naar het werk gereden, ca 33 km om de carbu gied door te spoelen. 5wij zijn een essentiele dienst tijdens corona). Er was nog steeds een vrijloopsproeier verstopt (cilinder 4). Maar dat verklaart volgens mij niet het onregelmatig draaien.
De carbu zijn niet gedemonteerd geweest, maar o een of andere reden komt de chokeschuif vast te zitten. Zelfs rijdend, dat moest ik merken in Brussel. Wanneer ik de motor wil starten, ook deze ochtend, zit die chokeschuif ook vast. Als ik via de chokeknop en de koperen buis samen de choke los trek is daar een soort plopgeluid bij. En het benzine verbruik is verdubbeld. Wat is er mis met deze carbu's?
Als ik terug ga naar die daler moeten de carbu uiteraard opengemaakt worden. En aantonen dat er iets is fout gedaan ligt moeilijk hier.
Groetjes
Na 31 jaar yamaha toch bij Suzuki beland. 2 jaar terug kocht mijn vrouw een bandit 650 bj 2006. Vorig jaar kocht ik een GSX1100F bj 93. Zelfde leeftijd van mijn oude Yam FJ. En onlangs werd de FZX ingeruild voor een bandit 1200 bj 99. Welnu, met deze bandit die ik kocht in hannut reed ik ca 120 km? En 't vrouwke deed er ook ca 35 km mee later op de dag. ik liet hem een onderhoud geven door mijn oud motordealer. Daar stond de motor 4 weken stil.
Hij draaide slecht bij koude start. Logisch, hij had lang stil gestaan. Na een testritje liep hij beter. Wel draaide de motor nog wat onregelmatig, dit ondanks synchronisatie.
Ook was er cleaner ingedaan. Dat bebeurt steeds zonder vragen. Standaard bij onderhoud blijkbaar.
Wel, ik ben vorige week naar het werk gereden, ca 33 km om de carbu gied door te spoelen. 5wij zijn een essentiele dienst tijdens corona). Er was nog steeds een vrijloopsproeier verstopt (cilinder 4). Maar dat verklaart volgens mij niet het onregelmatig draaien.
De carbu zijn niet gedemonteerd geweest, maar o een of andere reden komt de chokeschuif vast te zitten. Zelfs rijdend, dat moest ik merken in Brussel. Wanneer ik de motor wil starten, ook deze ochtend, zit die chokeschuif ook vast. Als ik via de chokeknop en de koperen buis samen de choke los trek is daar een soort plopgeluid bij. En het benzine verbruik is verdubbeld. Wat is er mis met deze carbu's?
Als ik terug ga naar die daler moeten de carbu uiteraard opengemaakt worden. En aantonen dat er iets is fout gedaan ligt moeilijk hier.
Groetjes