Carbu stuk door onbekende reden.
#1
Beste forumleden.

Na 31 jaar yamaha toch bij Suzuki beland. 2 jaar terug kocht mijn vrouw een bandit 650 bj 2006. Vorig jaar kocht ik een GSX1100F bj 93. Zelfde leeftijd van mijn oude Yam FJ. En onlangs werd de FZX ingeruild voor een bandit 1200 bj 99. Welnu, met deze bandit die ik kocht in hannut reed ik ca 120 km? En 't vrouwke deed er ook ca 35 km mee later op de dag. ik liet hem een onderhoud geven door mijn oud motordealer. Daar stond de motor 4 weken stil.
Hij draaide slecht bij koude start. Logisch, hij had lang stil gestaan. Na een testritje liep hij beter. Wel draaide de motor nog wat onregelmatig, dit ondanks synchronisatie.
Ook was er cleaner ingedaan. Dat bebeurt steeds zonder vragen. Standaard bij onderhoud blijkbaar.
Wel, ik ben vorige week naar het werk gereden, ca 33 km om de carbu gied door te spoelen. 5wij zijn een essentiele dienst tijdens corona). Er was nog steeds een vrijloopsproeier verstopt (cilinder 4). Maar dat verklaart volgens mij niet het onregelmatig draaien.
De carbu zijn niet gedemonteerd geweest, maar o een of andere reden komt de chokeschuif vast te zitten. Zelfs rijdend, dat moest ik merken in Brussel. Wanneer ik de motor wil starten, ook deze ochtend, zit die chokeschuif ook vast. Als ik via de chokeknop en de koperen buis samen de choke los trek is daar een soort plopgeluid bij. En het benzine verbruik is verdubbeld. Wat is er mis met deze carbu's?
Als ik terug ga naar die daler moeten de carbu uiteraard opengemaakt worden. En aantonen dat er iets is fout gedaan ligt moeilijk hier.

Groetjes
Reply

#2
Blijkbaar was de benzinetank van de bandit 1200 rot onderaan, en met plamuur binnen en buiten behandeld. Uiteindelijk moest de dealer de carbu zelfs een tweede maal opengooien. De benzinetank voor de bandit 1200 (96 - 2000) zijn discontinued, en op ebay sterk overdreven geprijsd. Gelukkig vond ik in Denemarken deze maroon red tank nog bij de importeur. Hij had hem nog in stock. Probleem 1 is opgelost. De andere soes, de GSX1100F draait nog steeds onregelmatig. ik vermoed dat hij valse lucht trekt aan de inlaatrubbers van de carbu. Wat me nu met de Koni achterveer en de nieuwe veren in de vork opvalt, wanneer ik deze motor met de steuntjes aan de grond zet in snelle bochten heb ik aan het achterwiel nog veel rubber op overschot. Vooraan zit ik wel op een dikke 1mm van het randje. Op onze FZX met schuine vork was dit ook. ik speel met het idee om de vorkpoten licht door kroonplaat te schuiven. om de vork steiler te hebben. Maar dat gaat veel gewicht op de voorkant zetten. Wat denkel de Suzuki specialisten er van?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.