Iridium bougies
#1
Beste leden,

Mijn SX4 heeft inmiddels 210.000 op de teller en het motortje draait als een zonnetje.
Volgens het onderhoudsschema zouden er o.a. nieuwe bougies in moeten. Dit moeten volgens mijn monteur Iridium bougies zijn van NGK. Nu zijn Iridium BOSCH een stuk goedkoper. Maakt dit iets uit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Dank.
Reply

#2
Voor mijn swift sport had ik ze van NGK er ook daarvoor gewisseld. De kizashi had ook NGK en ook gewisseld voor NGK. (geen ervaring met irridium van bosch).
39



Reply

#3
Een en ander is afhankelijk van de sturing van de motor. Het heeft te maken met de sensoren die op de motor zitten, zoals BDP-sensor, bobine's, lambdasonde's e.d.
Het kan gebeuren dat de motorsturing helemaal van slag raakt, en daardoor de motor niet mooi meer rond gaat, of zich zelfs verkeerd bijstelt met alle gevolgen van dien.
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#4
Iridium niet erg zinvol, had ze ook waren prijzig en na 40K moest ik ze al vervangen heb er gewone van NGK erin zitten.Doen het prima.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Waren ze na 40k niet goed meer? Bij de swift sport is het 40k voor gewone en 100k voor irridium. Prijsverschil en de eventuele moeite voor vervangen meegenomen vond ik het wel een prima deal. Ik heb ze toen na 85k a 90k ongeveer vervangen. Bij de kizashi ben ik zo ver nog niet. Bij deze autos staan ze ook aanbevolen. In mijn oudere gaan ook normale ngk elke 40k.
39



Reply

#6
Nee bij mij was de auto op een gegeven moment niet vooruit te branden. Een Baleno is geen raceduivel maar ook geen slak.Op een gegeven moment had ik bij inhalen het gevoel in een Alto of een 1.0 liter te rijden. Dus bougies vervangen en de auto reed heel stuk beter als vanouds.Voor mij dus geen iridium, voor die prijs van 4 iridium kan ik 16 nieuwe gewone kopen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Oké. Ik zal eens kijken wat er nu in zit. Dank jullie
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.