Even voorstellen
#1
Hallo allemaal,

Welder hier, een 20 jarige student uit Overijssel.

Ik ben sinds kort eigenaar van een Swiftje uit 2001, en ik begin er toch wel een beetje verknocht aan te raken.
Mijn vorige auto was een Audi 80 uit '92, een zeer mooie en goed rijdende auto.
Toch werd mijn overstap naar een auto gemaakt door onze oosterburen (hiervoor ook altijd Japans gereden) in plaats van in Japan zwaar afgestraft, de onderhoudskosten waren zo duur dat ik verplicht was afstand te doen van mijn Audi.

Maar wat moest er dan komen?
De inruilwaarde was niet hoog en veel geld had ik op dat moment ook niet.
Na wat rondbellen kon ik langskomen bij een handelaar dicht in de buurt, waar dit zilveren rallywagentje buiten stond te shinen.
Even een testritje gemaakt, het hele ding overal bekeken, wat van de prijs afgehaald omdat hij wat beschadigd was, en met de laatste paar druppels in de tank weer naar huis gereden.

Mijn vader vond het wel leuk, hij heeft zelf 9(!) jaar lang rondgereden in een GLS uit 1998, ik ben praktisch opgegroeid in deze auto, wat het wel bijzonder maakt voor mij.

tot nu toe zeer tevreden over de prestaties.
Er is nog niks stuk gegaan, en het wagentje start en loopt altijd zonder gezeur, heerlijk.
Verder ben ik dol op het G13BB blok die erin zit, die een erg leuk geluid maakt voor een viercilinder.

En natuurlijk kan ik als autoliefhebber mijn handen er niet van af houden, en zal dit wagentje de nodige modificaties ondergaan.
Geen zorgen, er komt geen ranzige bodykit of iets dergelijks op, mijn doel is om een soort ''track/daily'' combinatie te maken, hoe dat eruit gaat zien weet ik zelf ook nog niet.

Wat er tot toe gedaan is:

GTI bumper op de achterkant gezet (Met veel geluk er een op de sloop weten te vinden).
Een gedeelte van het interieur is gestript.
Powerfilter (Moet nog geoptimaliseerd worden).

Verder hoop ik dit wagentje nog lang te houden en jullie snel te ontmoeten bij een meeting!

- Welder
Because Racecar
Reply

#2
Welkom,
Benieuwd naar de fotos.
39



Reply

#3
Dankje! Even uitzoeken hoe ik foto's upload Smile
Because Racecar
Reply

#4
Je moet ze ergens oploaden zoals fotoboek of tinypic etc. Dan plaats je de link tussen de html codes:
[img] linknaarfoto[/img]
39



Reply

#5
[Image: home?preview=20200314_213452.jpg]

In al zijn glorie Wink
Because Racecar
Reply

#6
Welkom Welder.

Mooi verhaal Biggrin
Veel plezier en veilige kilometers met je Suzuki Swift 39

Volgens mij werkt je foto nog niet.
Reply

#7
Het is een bijzonder model van Swift Walter, hij is onzichtbaar.... Wink
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
Bedankt voor het welkom!

En jazeker, het betreft hier een kameleon edition, niet zichtbaar voor het blote oog, verdomd lastig om terug te vinden op een grote parkeerplaats trouwens.

Bullshit aside, ik ga morgen even de foto's fixen.
Because Racecar
Reply

#9
(14-03-2020, 21:43)Tomswiftswiftswift Wrote: Je moet ze ergens oploaden zoals fotoboek of tinypic etc. Dan plaats je de link tussen de html codes:
[img] linknaarfoto[/img]

Beter kan je imgur.com gebruiken, ik zie maar al te veel tinypic foto's die verwijderd zijn hier op het forum, dus dat lijkt me geen fijne site om te gebruiken Wink
Reply

#10
ff een testje

[Image: gFELinZWM7Yf3n117]
Because Racecar
Reply

#11
[Image: ik1t3EX.jpg]

Duurde ff, maar hier is hij dan!

[Image: Qf41dCb.jpg]

De GTI bumper, erg blij mee, nu de rest nog!
Because Racecar
Reply

#12
[Image: vULbdeU.jpg]

[Image: FhiSdUk.jpg]

Begint er al op te lijken.
Because Racecar
Reply

#13
De snelste pk's die er zijn, gewichtsbesparing 39
Reply

#14
Helpt weinig als je zelf 130 kg weegt of is hij ook een lichtgewicht?Biggrin
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
Waarschijnlijk weeg je dan ook 130 kilo voor je het interieur eruit haalt, dus schiet je er per saldo toch iets mee op Idea
Reply

#16
Ik weeg zelf 72 kilo dus denk dat het wel meevalt.

Heb nu een paar roestplekken weggehaald en vervolgens een groot deel van de binnenkant in de roestwerende primer gezet.
Ook heb ik de onderkant getectyleerd, dus dat gaat ook nog even goed(hoop ik).
De roestduivel heeft een dorpel flink te pakken gehad dus dat zal gelast moeten worden.

Verder wat extra demping toegevoegd, en hoe leuk het ook is, er moet wel weer een interieur in.

De planning voor nu even samengevat:

- dorpel lassen
- zwart interieur inbouwen
- 15 inch velgen opsporen(4x114.3 is echt een *** maat)
- gti voorbumper
- gti spoiler
- gti side skirts
- onsteking vervroegen
- acceptable sport einddemper (geen rioolbuis)
- heldere knipperlichten voorkant en zijkant
- MK6 stuur monteren
- nog wel meer dingen

Dromen voor in de toekomst:

- aggresieve nokkenas (zijn deze er wel eens voor een G
13BB?)
- compleet nieuwe uitlaatlijn met grotere diameter
- Ergens gelezen dat deze blokken met betere klepveren tot 8500 RPM kunnen, of dat waar is weet ik niet, maar ik ben gek op hoge toeren
- kop laten polijsten

Genoeg te doen dus! Smile
Because Racecar
Reply

#17
3tech en dbilas lijken je originele nokkenas voor je te kunnen verslijpen: https://dbilas-shop.com/en/engine-valve-...ohc-g13bb/
39



Reply

#18
(22-03-2020, 03:38)Tomswiftswiftswift Wrote: 3tech en dbilas lijken je originele nokkenas voor je te kunnen verslijpen: https://dbilas-shop.com/en/engine-valve-...ohc-g13bb/

Super bedankt! Is wel aan de prijs maar dat is logisch.
Because Racecar
Reply

#19
Leuk to do lijstje. Heb nog wel een setje heldere knipperlichten voor de voorkant liggen waar ik niets meer mee doe.
Reply

#20
Daar was ik weer.

Ben een hele poos weg geweest door afstuderen, corona etc.

Maar het swiftje is er nog!
Hij brengt me nog steeds trouw naar mijn werk, iedere ochted weer.

Het zwarte interieur idee is niet helemaal lekker uit de verf gekomen, het model waar ik het uithaalde op de sloop had niet alles meer, dus nu is het een soort rare mix en match van zwart en grijs.
Dusss...dat gaat er waarschijnlijk weer uit, en dan laat ik het het er ook maar uit.

Ik mag wel eens wat beter gaan zorgen voor mijn maatje, hij heeft nog geen een beurt gehad sinds de aankoop, ik schaam me diep.

Dingen die nu toch wel opvallen:
- pook is erg "hakerig" , en is erg slap als hij eenmaal in de versnelling zit.

- koppelen zonder een stootje is niet meer aan de orde, toen ik de auto kocht was de koppeling al niet geweldig, en zolangzamerhand word het erg storend.

- er schuurt iets bij het rechtervoorwiel, ook als ik rem komt er soms (sporadisch zelfs) een vreemd fluitend geluidtevoorschijn, klinkt een beetje als een uil die er geen zin in heeft.

Wat wel positief is:

- de dorpel word binnekort gelast
- Ik heb een AMR500 supercharger op de kop getikt.

Eerst maar eens een grote beurt.

Groet Welder
Because Racecar
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.