Iemand ervaring met Lenso BSX op een Swift 2007?
#1
Beste allemaal,

Ik (Rio, Den Haag) heb pas geleden een Swift aangeschaft en zie hier op het forum veel antwoorden en ervaring met Swift velgen. Zelf her en der info opgezocht, maar heb toch liever info van mensen die al in een swift rijden Smile

Heb nu de standaard Suzuki velgen. Die zijn 5,5J ET45 met 185/60R15

Nou zit ik te denken aan een set Lenso BSX 7J ET38. Maar ik weet niet welke banden verstandig zijn 195/50R15 of 185/60R15?

- Zouden de Lenso BSX niet teveel uitsteken?
- Is ET40 niet het laagste voor een Swift?
- Welke bandenmaat zijn nou goed voor een 7J

Iemand een idee?
Reply

#2
Gaat prima. Steekt niet uit. Bandenmaat kan allebei. Op 7j kunnen alle breedtes tot 235 toe maar ik zou 195 of 205 pakken. Gebruik de bandencalculator om de juiste bandenmaat te pakken kwa totale diameter. Je 185 gaat dus ook prima als je die eerst wilt oprijden. Je kan er ook et30 of et20 opgooien maar dan kom je wel sneller buiten je wielkasten plus hoger slijtagere van je wiellagers. Lenso bsx op swift is vaker gedaan dus vast fotos te vinden.
39



Reply

#3
(13-03-2020, 23:57)Tomswiftswiftswift Wrote: Gaat prima. Steekt niet uit. Bandenmaat kan allebei. Op 7j kunnen alle breedtes tot 235 toe maar ik zou voor 195 of 205 pakken. Gebruik de bandencalculator om de juiste babdenmaat te pakken kwa totale diameter. Je 185 gaat dus ook prima als je die eerst wilt oprijden. Je kan er ook et30 of et20 opgooien maar dan kom je wel sneller buiten je wielkasten plus hoger slijtagere van je wiellagers. Lenso bsx op swift is vaker gedaan dus vast fotos te vinden.

Thnx! Ik wil inderdaad de 185 oprijden. Ik kan trouwens niet veel foto's vinden van een swift met Lenso BSX. Maar goed, ik weet zelf wel wat ik wil Smile
Reply

#4
Niet veel idd maar bij eerste search op google "swift lenso bsx" zie ik een witte van jou model en een rode facelift. Als je die rode opent zie je ook weer een zwarte van jou model en een zwaete facelift. Verder is de lenso een bbs replica en zijn er na lenso npg verschillende merken bijgekomen die dezelfde velgen aanbieden maar de lenso zijn inmiddels wel het meest bekend. Ik ben benieuwd. Volgens mij heb ik nog een soortgelijke velg op onze mini cooper gehad. Dat stond wel erg mooi. (waren ook ietss groter en breder).
39



Reply

#5
(14-03-2020, 20:21)Tomswiftswiftswift Wrote: Niet veel idd maar bij eerste search op google "swift lenso bsx" zie ik een witte van jou model en een rode facelift. Als je die rode opent zie je ook weer een zwarte van jou model en een zwaete facelift. Verder is de lenso een bbs replica en zijn er na lenso npg verschillende merken bijgekomen die dezelfde velgen aanbieden maar de lenso zijn inmiddels wel het meest bekend. Ik ben benieuwd. Volgens mij heb ik nog een soortgelijke velg op onze mini cooper gehad. Dat stond wel erg mooi. (waren ook ietss groter en breder).

Thnx. Ik zal ckr een foto posten als het zover is. Ik twijfel nog over nieuwe banden of de huidige erop overzetten. Die zijn 60 hoog, weet niet of dat te hoog is als ik met een setje Eibach 3cm omlaag ga.
Reply

#6
Dat gaat prima met 3 of 4 cm verlaging. Daarbij komt dat de lenso bsx ietsje breder zullen zijn dan de 185 banden dus staan de banden lichtjes naar binnen getrokken en heb je dus nog een fractie extra ruimte zodat je bij zwaar inveren of volle belasting nog niet zomaar je wielkastrand kunt raken aan de binnenzijde.
39



Reply

#7
(15-03-2020, 11:05)Tomswiftswiftswift Wrote: Dat gaat prima met 3 of 4 cm verlaging. Daarbij komt dat de lenso bsx ietsje breder zullen zijn dan de 185 banden dus staan de banden lichtjes naar binnen getrokken en heb je dus nog een fractie extra ruimte zodat je bij zwaar inveren of volle belasting nog niet zomaar je wielkastrand kunt raken aan de binnenzijde.

Thnx. Ik ga toch kijken of ik deze nog kan scoren: [Image: inter-action-b9-black-0.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.