Alto 2010 zonder stuurbekrachtiging?
#1
Hallo

Ik heb sinds 3 weken een suzuki alto uit 2010. Het is de versie zonder toeters en bellen dus er zit geen airco op, geen centrale deurvergrendeling en ook geen electrische ramen. Maar ik begin steeds meer te vermoeden ook geen of nauwelijks stuurbekrachtiging. Kan dit kloppen?

Op zich als ik het stuur loslaat gaat ie wel weer terug naar de begin positie maar het laatste stukje moet ik toch even meehelpen. Het voelt een beetje stroperig aan zullen we maar zeggen. Ik heb even rond gegoogled en hoor vrijwel niemand met die klacht dus vandaar dat ik me afvraag of er ook een versie is geweest zonder stuurbekrachtiging. Of herkent iemand anders ook dat het sturen wel goed gaat maar ietwat zwaar aanvoelt? Alvast bedankt.
Reply

#2
Ja, de Alto Base heeft stuurbekrachtiging, zie specs in link.

https://www.autoweek.nl/auto/52105/suzuki-alto-10-base/

Wat jij omschrijft is het laatste stukje tot de "middenstand"?
Dat is naar het schijnt normaal bij een Suzuki, ik heb er ook even aan moeten wennen,
maar ongemerkt wordt je er oplettender van. Je bent namelijk meer met sturen bezig en minder met dingen naast het autorijden.Smile
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#3
(08-03-2020, 22:00)BoosterSuzi Wrote: Ja, de Alto Base heeft stuurbekrachtiging, zie specs in link.

https://www.autoweek.nl/auto/52105/suzuki-alto-10-base/

Wat jij omschrijft is het laatste stukje tot de "middenstand"?
Dat is naar het schijnt normaal bij een Suzuki, ik heb er ook even aan moeten wennen,
maar ongemerkt wordt je er oplettender van. Je bent namelijk meer met sturen bezig en minder met dingen naast het autorijden.Smile

Precies dit. Tijdens de proefrit viel het me niet zo op maar moest gister van Arnhem naar Hoorn ermee wat een rit is van ruim 1.5 uur en toen begon ik het wel te voelen. Al googlend kwam ik op een anwb rijtest waarbij werd gezegd dat hun test model geen stuurbekrachtiging had maar in de folders met specificaties kwam ik dit verder nergens meer tegen vandaar.
Reply

#4
Auto is niet toevallig geïmporteerd? Kun je via kentekencheck wel zien (datum toelating). In het buitenland hebben ze nog wel eens andere opties en uitvoeringen namelijk.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#5
Datum eerste afgifte 11-03-2010 en hij is van 2010 de datum eerste toelating is dezelfde.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.