Relais Richtingaanwijzers Ignis 1 demonteren
#1
Hallo techneuten,

In mijn Suzuki Ignis 1 (FH) uit 2003) zit het richtingaanwijzer relais op een onmogelijke plaats, maar ik moet deze vervangen want hij is deels verbrand na een sluiting. Dat ding zit achter de schakelaars van koplamp hoogte en elektrische spiegels, breedstralertjes en mistlicht achter. Dus rechts van het stuur achter de schakelaars.
Lijkt simpel, maar nee. Als de schakelaars er uit zijn zit het relais naar achteren, aan de achterzijde op een metalen beugel geschoven. Met de hand kun je de relais met moeite van de beugel schuiven, maar er weer op schuiven is geklooi en het ding om de beugel heen naar voren halen is helemaal niet mogelijk.

Weet iemand hoe ik de knipperlicht relais er uit kan krijgen en de nieuwe er weer in?

Alvast dank voor (zinnige) reacties.

Groet,
Arno.
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#2
Is het niet mogelijk om de hele stoppenkast-plaat met relais enzo los te schroeven? Meestal zit deze maar meet 1 of 2 M6 boutjes vast. Dan heb je wellicht genoeg bewegingsruimte.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
(04-03-2020, 00:30)SS80 Wrote: Is het niet mogelijk om de hele stoppenkast-plaat met relais enzo los te schroeven? Meestal zit deze maar meet 1 of 2 M6 boutjes vast. Dan heb je wellicht genoeg bewegingsruimte.

Dank voor de reactie.
Helaas zit ie daar niet op. De zekeringen plaat zit onderin en deze relais apart bovenin. Ik kan met moeite bij het relais en de hoekplaat waar deze op geschoven zit is door de kleine toegangsruimte en de diepte (naar achteren) waarop deze in de dashboard zit, niet via deze weg te demonteren helaas.
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#4
En als je de bekerhouder verwijderd?
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#5
(04-03-2020, 21:22)SS80 Wrote: En als je de bekerhouder verwijderd?

Klopt, relais eruit gehaald via de bekerhouder. Maar de draden zijn te kort om af te takken (wil ik doen om remote CV aan te sluiten op alarmlichten).

Dank voor de tip!
Maar ben er dus nog niet...
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.