welke accu 2011 Swift met SS-sys
#1
Hallo,

De Swift start plots niet meer: de accu is leeg.
Nu dacht ik 'even' een andere accu te plaatsen, maar ik heb de indruk dat deze swift versie met start stop systeem niet erg gangbaar is. De meeste accu's die ik krijg zijn 'niet voor start stop systeem' of hebben een andere maat.

Iemand al eens een accu vervangen voor deze Swift versie (2010-2016 met 1.2 motor) en zo ja met welke versie/merk?
Op de orginele accu zelf staat helaas geen merk ...
Reply

#2
Waarom laat je start/stop niet uitschakelen?Is heel slecht voor je motor en je startmotor. Koop een 54Ah accu die zal goed voldoen lijkt me.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Goed punt. Ik heb in den beginne vlak na aanschaf gekeken of er een betere default (standaard uit) mogelijk was, maar dat heb ik niet gevonden.
Moet dat via de dealer? Een OBD dongle heb ik wel.

Ik heb er overigens 1 besteld die SS ondersteund en zou moeten passen. (Yuasa YBX7053)
Reply

#4
Ik vond op internet dat een 'gesloten motorkap' een voorwaarde is voor het activeren van het EASSS systeem. Als je het sensortje in het motorkapslot loshaalt (beetje vaag wat men precies doet los of iets anders) dan denk het systeem dat de kap open is en wordt EASSS niet ingeschakeld.

Ik zag dat er inderdaad een (electrisch) kabeltje naar het slot gaat.

Iemand ervaring met deze truc in een Swiffer 1.2 2010- ~2016 ?
Reply

#5
Er zijn systemen waarbij na uitzetten contact je dat SS systeem weer moet uitzetten. Denk dat het softwarematig is en door dealer uit moet zetten.Net dat sprookje gelezen van minder brandstof en co2, zullen bomen blij mee zijn en plankton....hier een linkje: https://www.suzukimaniacs.nl/index.php?topic=1158.0
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.