Wielbouten maat Suzuki Swift Sport
#1
Binnenkort ga ik nieuwe velgen met nieuwe banden onder m'n Swift zetten. Nu zag ik dat mijn huidige wielbouten verroest zijn. Ik wil deze vervangen, zodat ze weer glimmend grijs zijn! Wink Nu vraag ik mij af, welke bouten zijn de correcte? En, wat is goed qua kwaliteit? https://www.auto-onderdelen24.nl/febi-bilstein/7940442 Zo iets?

Betreft een Suzuki Swift Sport uit 2008 (MK6, YP6).

EDIT:

Het enige wat ik in de handleiding kon vinden is "Aanhaalkoppel voor wielmoeren 85 Nm (8,5 kg/m)", meer niet.
Reply

#2
Nachtje in de cola misschien? Anders gewoon bij de dealer bestellen, weet je zeker dat je de goeie hebt.

85 nm lijkt mij een beetje weinig? Ik ga altijd uit van gemiddeld 120 nm.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#3
wielbouten eraf, in zout en azijn een nachtje laten staan, polijsten, naderhand even blanke lak erover nadat je ze vastgezet hebt roesten ze niet meer.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(18-02-2020, 12:24)Leibniz Wrote: wielbouten eraf, in zout en azijn een nachtje laten staan, polijsten, naderhand even blanke lak erover nadat je ze vastgezet hebt roesten ze niet meer.

Hey Leibniz, sorry voor de late reactie. Zoals je zei, ze schijnen ze weer. Wat een goede tip!
Reply

#5
Ik heb cola, spul van rustyco en wat al niet geprobeerd.Geen van allen werkten, azijn enzout works like a charm.Om roest van Baleno weg te krijgen heb ik een groot zwembad nodig gevuld met azijn en berg zout .Biggrin
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.