Posts: 11
Threads: 2
Joined: Sep 2019
Auto: Alto '96
Hebben jullie wel eens een startmotor gezien van een oude Alto ('96, SH410) die een tussenplaat had zoals op de foto?
Ik denk haast dat ik daarom wat startproblemen had..?
Het lijkt wel een soort van spacer, maar waarom? Er zat een perfect originele startmotor op..
Snap er niks van.
Posts: 831
Threads: 3
Joined: Feb 2014
Auto: Justy '03 G16B swap
Die plaat zit er bij de meeste Suzuki’s, van die 1,5 mm zul je geen startproblemen hebben gehad.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Posts: 11
Threads: 2
Joined: Sep 2019
Auto: Alto '96
(18-02-2020, 11:08)remytjuh1994 Wrote: Die plaat zit er bij de meeste Suzuki’s, van die 1,5 mm zul je geen startproblemen hebben gehad.
Ah, ok, dank voor de info, dat wist ik niet en was ik idd benieuwd naar!
In de grote originele werkplaatshandleiding staat de plaat overigens niet op de tekeningen aldaar, maar hij wordt dus wel vaker tegengekomen begrijp ik.
Blijkbaar was er in India met de originele Lucas startmotor (made in India!) dan toch wel een spacer nodig voor optimale werking.
Ik zal hem dan iig ertussen laten als de nieuwe startmotor exact dezelfde afmetingen heeft als het Lucas onderdeel.
Thanks!
Posts: 268
Threads: 10
Joined: Dec 2008
Auto: Suzuki Alto 1983
Het is geen spacer, het is een afdekkap zodat er geen rotzooi bij je vliegwiel & koppeling komt.
Als je de startmotor zonder deze plaat zou monteren heb je een open gat.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Posts: 11
Threads: 2
Joined: Sep 2019
Auto: Alto '96
(19-02-2020, 02:53)SS80 Wrote: Het is geen spacer, het is een afdekkap zodat er geen rotzooi bij je vliegwiel & koppeling komt.
Als je de startmotor zonder deze plaat zou monteren heb je een open gat.
Aha! Goeie info, thanks!
Het is zo'n lastige plek dat je helemaal niks ziet bij demonteren en monteren, laat staan wel of geen gaten in de bak flens, dus blij met deze info