Startmotor afstand plaat?
#1
Hebben jullie wel eens een startmotor gezien van een oude Alto ('96, SH410) die een tussenplaat had zoals op de foto?
Ik denk haast dat ik daarom wat startproblemen had..?

Het lijkt wel een soort van spacer, maar waarom? Er zat een perfect originele startmotor op..
Snap er niks van.

[Image: 49547070726_9472b34680_b.jpg]
Reply

#2
Die plaat zit er bij de meeste Suzuki’s, van die 1,5 mm zul je geen startproblemen hebben gehad.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
(18-02-2020, 11:08)remytjuh1994 Wrote: Die plaat zit er bij de meeste Suzuki’s, van die 1,5 mm zul je geen startproblemen hebben gehad.
Ah, ok, dank voor de info, dat wist ik niet en was ik idd benieuwd naar!
In de grote originele werkplaatshandleiding staat de plaat overigens niet op de tekeningen aldaar, maar hij wordt dus wel vaker tegengekomen begrijp ik.

Blijkbaar was er in India met de originele Lucas startmotor (made in India!) dan toch wel een spacer nodig voor optimale werking.
Ik zal hem dan iig ertussen laten als de nieuwe startmotor exact dezelfde afmetingen heeft als het Lucas onderdeel.

Thanks!
Reply

#4
Het is geen spacer, het is een afdekkap zodat er geen rotzooi bij je vliegwiel & koppeling komt.
Als je de startmotor zonder deze plaat zou monteren heb je een open gat.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#5
(19-02-2020, 02:53)SS80 Wrote: Het is geen spacer, het is een afdekkap zodat er geen rotzooi bij je vliegwiel & koppeling komt.
Als je de startmotor zonder deze plaat zou monteren heb je een open gat.

Aha! Goeie info, thanks!
Het is zo'n lastige plek dat je helemaal niks ziet bij demonteren en monteren, laat staan wel of geen gaten in de bak flens, dus blij met deze info 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.