Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Hybride
#21
(19-02-2020, 23:03)koeien Wrote:
(16-02-2020, 13:22)Ganz Wrote: Dat vind ik niet zo gek, als je leest dat de motor die de power levert, tevens de startmotor is.

Maar nu terug naar de basic, moet ik wel/niet naar de dealer om er naar te laten kijken ?

Jep, naar de dealer ermee. We kunnen hierwel blijven raden wat het probleem heeft veroorzaakt, maar uiteindelijk moet het gewoon een keer gefixt worden natuurlijk.

Ga ik doen, als ik er er ben geweest kom ik er op terug !!
Zal wel een kleine 2 weken over heen gaan vermoed ik.
Reply

#22
Even iets wat me erg stoort is dat er voortdurend geciteerd wordt, een enkele keer is niet erg, maar topic wordt erg onleesbaar! Dus als je antwoord: klik dan op 'nieuwe reactie', maakt het veel leesbaarder .
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#23
ik wilde even laten weten dat ik door drukte en corona gedoe er nog niet aan toe gekomen ben om een afspraak te maken met de dealer ...
Dit gaat nu wel snel gebeuren ik heb een brief ontvangen voor een terugroep actie ivm een mogelijk airbag probleem. die ga ik uiteraard combineren met de mogelijke accu + ruitensproeier. kom er weer op terug !
Reply

#24
Een terugroepactie voor een airbagprobleem? Je maakt me nieuwsgierig...
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#25
Softwarefout in de airbagcomputer (SDM)

onder bepaalde omstandigheden kunnen de side-airbag gordijnairbag en gordelspanners te onrechte geactiveerd worden. Dit komt door een fout in de software van de airbagcomputer (SDM) er moet een software-update worden uitgevoerd worden om deze ongewenste situatie te voorkomen

https://www.suzuki.nl/services/terugroepacties

gaat om de 2de 2019

afspraak is gemaakt 22 april
Reply

#26
Mijne valt niet binnen de getallenreeksen, hoeft dus niet naar de terugroepactie.
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#27
Auto is bij de dealer geweest !

ruitensproeier : de slangen waren omgewisseld di werkt weer als van ouds
Terugroepactie : software is geüpdatet
probleem met laden :

Is niet eens echt naar gekeken (had ik wel verwacht)
Op basis wat ik vertelde werd gezegd dat het helemaal op die manier zou moeten werken !!


Dus dat het opladen redelijk snel KAN gaan, maar als je veel vermogen vraagt en dus de accu mee gaat helpen dat je zo ook weer een aantal streepjes (op het display)
kwijt bent. Dat geloof ik deels ook wel, en wat ik al eerder vertelde :
Als ik het goed heb, dan werkt de Airco/ruitenwissers/radio enz ook op de extra accu en niet op de normale start accu. al met al ben ik dik tevreden over het verbruik.
1 op 18 gemiddeld met wisselend gebruik van stad/snelweg.


Wat me ook opviel als ik tank en ik bereken zelf m'n verbruik kom ik ongunstiger uit
dan wat het display mij verteld, zit al snel een 1 tot 1,5 km tussen.


Verder heb ik nog een vraag, anders maak ik wel een nieuw topic.
kan je ergens in de settings aanpassen dat de spiegels intrekken als je de motor af zet ??


tot zo ver Smile
Reply

#28
Dat van verbruik is altijd dat de computer het gunstig voorstelt dan in werkelijkheid. Wat de computer zegt moet je met korrel zout nemen.En je andere vraag, handleiding erbij nemen zal er vast wel in staan.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#29
Het klopt wat men in de garage zegt, bij een sportiever rijgedrag is de accu snel op 2 blokjes. Zachtjes remmen bij "uitbollen" zorgt ervoor dat je accu sneller oplaadt. Ook hoger in toerental gas loslaten geeft een snellere oplading.


module inklapbare spiegels

Links bovenaan de pagina staat de module die je nodig hebt. Bij inbouw van deze module heb je automatisch inklapbare spiegels bij uit zetten contact. Let wel: deze module werkt alleen als je al electrisch inklapbare spiegels hebt. (standaard op Stijl)
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#30
Bedankt voor de link over de spiegels, maar als ik het goed begrijp kost met dat 99,-
Ik heb nu al inklapbare spiegels via een knop, maar dit vergeet ik vaak.

Ook deels omdat dit mij eerste auto is met elk. inklapbare spiegels.
vind het een redelijk duur geintje als ze het slim hadden gebouwd, had het via een menu Optie ingesteld kunnen worden lijkt mij.

Maar toch bedankt voor de info
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.