Nieuw(sgierig)
#1
Goedemiddag forummers,
Mijn naam is John, getrouwd en een dochter van 16.
Nadat we jaren geleden met veel plezier een Jimny hebben gereden staan we nu op het punt om een Vitara aan te schaffen. We hebben een heel klein shortlistje en daarvan maken we uiterlijk dit weekend een keuze.
De keuze op dit model is gevallen omdat mijn vrouw er erg van gecharmeerd is, zij er hoofdzakelijk mee moet rijden, vaak met 55kg hond en dit in combinatie met het lage gewicht dus niet de hoofdprijs kost in de vaste lasten. Omdat de intentie is om er toch wel langere tijd mee te blijven rijden en tzt ook door onze dochter er gebruik van te laten maken kiezen we ook bewust voor niet al te oud en met wat opties.
Ik hoop in dit forum een klein beetje wegwijs te worden zodat ik niet gelijk met vragen hoef te komen waarop misschien al tig keer antwoord is gegeven?! Het zoeken gaat me op dit moment nog niet al te best af als digibeet, maar ik ga het avonturen...
Reply

#2
(04-02-2020, 13:24)Akita Wrote: Ik hoop in dit forum een klein beetje wegwijs te worden zodat ik niet gelijk met vragen hoef te komen waarop misschien al tig keer antwoord is gegeven?! Het zoeken gaat me op dit moment nog niet al te best af als digibeet, maar ik ga het avonturen...

Vraag maar raak hoor! 39
Reply

#3
Welkom John,

We zijn hier al wel gewend aan veel vragen, zelfs als ze al vaker voorgekomen zijn. Dat is dat nog steeds de basis waar dit forum voor is opgericht.
Reply

#4
Goedenavond,
Dank voor jullie reacties. Ondertussen heeft mijn vrouw actie ondernomen en een Vitara gekocht die we zaterdag gaan halen. Het betreft een “Experience” uitvoering uit 2017 in het zwart. Zelf heb ik die auto even kort gezien en moest wel wennen aan de koper-kleurige accenten, maar zij vind het erg mooi, dus prima.
Een eerste vraag, weten jullie of, en waar ik eventueel led lampjes als vervanging voor de “gele” halogeen stadslichten kan bestellen/kopen die storingvrij geplaatst kunnen worden, zodat het stadslicht dezelfde kleur en look krijgt als de led koplampen?
Voor de rest zal ik zaterdag ook eens bij de lokale Suzuki dealer (AJO in Tiel) informeren. Tevens ga ik daar toch ook vragen om een korte algemene uitleg van de opties die de auto bied, en ons daar laten registreren als klant voor het onderhoud. Voor de rest erg benieuwd naar de auto want heb in deze even gauw een paar kilometer gereden toen we een shortlist aan het maken waren.
Voor de rest ook maar eens kijken op welke termijn de eerste modificaties plaats gaan vinden?!
Reply

#5
Ondertussen ander fietsendragertje besteld voor de afneembare Brink trekhaak die eronder zit. Onze oude Thypo drager was ooit een “krijgertje” maar klemt niet goed vast op de Vitara-haak en is niet afstelbaar in de koppeling dus maar een andere gekocht voor 1 fiets. De leverancier vd drager had ook SilverVision knipperlichten in het assortiment, dus deze mee besteld en vanavond of morgen maar even plaatsen.
Mbt de led stadslichten, morgen maar eens op zoek naar W5W 4000K want denk dat 6000K iets te nadrukkelijk aanwezig is voor een stadslicht naast de led koplampen die er af-fabriek in zitten.
Voor de rest viel me op dat de achterbanden meer versleten waren dan vóór, en ook scheef afgelopen waren. Op het Vitaraforum kwam naar boven dat dit vaker voorkomt door een foute sporing vd achteras of iets dergelijks?! Dit bij de dealer neergelegd, die heeft de as opgemeten en nu onder garantie een nieuwe besteld. Tevens hadden ze deze week nieuwe software voor het (Bosch) infotainment systeem binnen gekregen en die direct erop gezet! Uitstekende service dus. 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.