site skirts demonteren/monteren swift sport 4
#1
goedendag
ik ben in het bezit van een swift sport 1.6 type 4 ,
er is ruimte ontstaan tussen de site skirt en het plaatwerk ,nu wil ik de site skirts
demonteren en de rubbers en clips vervangen ,wie heeft hier ervaring mee
ik wil ze er natuurlijk netjes afhalen zonder iets te beschadigen......
wie is hier bekent mee?

alvast bedankt voor de info
groet fokko appingedam
Reply

#2
Sideskirts zullen vast met parkerschroeven vastzitten in de wielkasten voor en achter,en misschien onderkant zijkant dus even kijken. Zitten zeker te weten in de wielkasten voor en achter vast met parker. Voor de rest is het met beleid kijken hoe je het verwijderd. Misschien met föhn even verwarmen, weet niet of het rubber is of siliconen waarmee het aan carrosserie vast zit.Je kan het met wasbenzine verwijderen als de sideskirts los zijn en er wat troep nog op carrosserie zit.Hier over verwijderen, siliconen en ander spul van carrosserie:

''Ik heb zelf ook zoiets gehad ik ging op bezoek bij een vriend en toen ik naar buiten kwam was men bezig de flat te verven gevolg 1000 witte kleine verfspettertjes.
Ik ben toen naar een auto materialen zaak gegaan om te vragen wat ik eraan kon doen.
Ik heb toen van het merk Wehrle's een fles acrysol op hun aanraden gekocht.
Die heb ik ook op mijn zwarte audi gebruikt en er ook alles dezelfde dag nog afgekregen en daarna gelijk ook weer de auto elk geval gewassen en in mijn geval ging het goed!
Dwz geen lakschade in mijn geval maar altijd opletten!

'Beschrijving achter op de fles:
Carrosserieoplosmiddel .
Acrysol verwijdert hardnekkige lijmresten/kit/tectyl/overspray/teer,was en siliconen auto onderhoudsproducten.
Op de fles staat ook:
Acrysol gebruikt zoals voorgeschreven,tast acrylaatlakken niet aan.

Ik heb de verf met geduld eraf gekregen evenals bv na een aanrijding plastic bumperresten van een andere auto (toegepast al op meerdere auto's).
Daarna heb ik gelijk de auto grondig gewassen en in de was gezet.
LET OP HET BLIJFT EEN OPLOSMIDDEL!'' bron: https://forum.carclean.com/threads/terpe...lak.12431/
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.