Zomerbanden
#1
Wanneer ruilen jullie de winterbanden in voor de zomerbanden? Ik denk de winter dit jaar wel mee valt.

Februari al? Maart? April? Mei?

Let me know! 39
Reply

#2
Februari en zelfs maart kunnen nog wel eens verrassen met vorst, dus ik doe meestal eind maart.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
Het veiligste is om helemaal geen sneeuwbanden te gebruiken. Je rijdt daarmee een paar maand op banden die in alle omstandigheden (behalve sneeuw en ijs) een langere remweg hebben dan zomerbanden.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#4
Gewoon goede all seasons
Reply

#5
(06-02-2020, 17:34)Swift-Vriend Wrote: Gewoon goede all seasons

All seasons zijn een leuke optie, maar als geld niet uit maakt is winter/zomer banden toch echt de betere optie Wink

Vroeger dacht ik dat winterbanden alleen voor de sneeuw waren, dat is niet (alleen) zo. Ook de temperatuur speelt een rol. Onder de 7 graden zijn winterbanden beter, boven de 7 graden zijn zomerbanden beter. Die grens is vorig jaar rond februari/maart geweest (bron: https://www.wintergek.nl/data/lijst-gemi...-nederland), denk dat ik m’n zomerbanden dan ook rond die tijd eronder zet Smile (ik ben een beetje ongeduldig omdat m’n zomerbanden op nieuwe velgen zitten en ik wil de nieuwe velgen er graag onder hebben Tongue)
Reply

#6
(06-02-2020, 19:15)swiftkevin Wrote:
(06-02-2020, 17:34)Swift-Vriend Wrote: Gewoon goede all seasons

All seasons zijn een leuke optie, maar als geld niet uit maakt is winter/zomer banden toch echt de betere optie Wink

Vroeger dacht ik dat winterbanden alleen voor de sneeuw waren, dat is niet (alleen) zo. Ook de temperatuur speelt een rol. Onder de 7 graden zijn winterbanden beter, boven de 7 graden zijn zomerbanden beter. Die grens is vorig jaar rond februari/maart geweest (bron: https://www.wintergek.nl/data/lijst-gemi...-nederland), denk dat ik m’n zomerbanden dan ook rond die tijd eronder zet Smile (ik ben een beetje ongeduldig omdat m’n zomerbanden op nieuwe velgen zitten en ik wil de nieuwe velgen er graag onder hebben Tongue)

Die 7 graden regel is regelrechte onzin. Marketing verhaal om je maar winterbanden aan te smeren. De naam winterband is zelfs marketing. Sneeuwbanden was een betere benaming geweest, maarja dan koopt natuurlijk niemand ze in West-Europa, want hier ligt haast nooit sneeuw.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#7
(07-02-2020, 12:07)Nothingmatters Wrote:
(06-02-2020, 19:15)swiftkevin Wrote:
(06-02-2020, 17:34)Swift-Vriend Wrote: Gewoon goede all seasons

All seasons zijn een leuke optie, maar als geld niet uit maakt is winter/zomer banden toch echt de betere optie Wink

Vroeger dacht ik dat winterbanden alleen voor de sneeuw waren, dat is niet (alleen) zo. Ook de temperatuur speelt een rol. Onder de 7 graden zijn winterbanden beter, boven de 7 graden zijn zomerbanden beter. Die grens is vorig jaar rond februari/maart geweest (bron: https://www.wintergek.nl/data/lijst-gemi...-nederland), denk dat ik m’n zomerbanden dan ook rond die tijd eronder zet Smile (ik ben een beetje ongeduldig omdat m’n zomerbanden op nieuwe velgen zitten en ik wil de nieuwe velgen er graag onder hebben Tongue)

Die 7 graden regel is regelrechte onzin. Marketing verhaal om je maar winterbanden aan te smeren. De naam winterband is zelfs marketing. Sneeuwbanden was een betere benaming geweest, maarja dan koopt natuurlijk niemand ze in West-Europa, want hier ligt haast nooit sneeuw.

39 deze mening deel ik. Pure commercie.
Maar ik heb ze er wel onder zitten. Ben naar zweden geweest (ook geen sneeuw gezien) en volgende maand ga ik wel in de sneeuw rijden. Tevens woon ik vlak aan de grens, dus is het toch wel handig om ze eronder te hebben.
En ze rijden best wel comfortabel. Wink
suzuki alto 1.1 GLS 2002
Reply

#8
(01-02-2020, 16:17)swiftkevin Wrote: Wanneer ruilen jullie de winterbanden in voor de zomerbanden? Ik denk de winter dit jaar wel mee valt.

Februari al? Maart? April? Mei?

Let me know! 39

Dit jaar overgeslagen met dit pruttelweer. Ik vind het veel winters ook vrij onnodig. De straat uitrijden doe ik altijd voorzichtig en voor de rest word er bij het minste of geringste al gestrooid en dan rij je op een nat wegdek, waar winterbanden niet noodzakelijk beter remmen.

Dus alleen als ik iets in Duitsland te zoeken heb, zal ik het nog overwegen, anders blijven de zomerbanden er gewoon onder.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.