Pedalen voor een '08 Swift Sport
#1
Bonjour!

Toen ik mijn Swift kocht een jaar geleden merkte ik al dat de voetpedalen wat versleten waren. De mijne zijn simpel metaal met rubberen 'noppen'.

[Image: uUyQTJN.png]

Natuurlijk weet ik niet wat voor schoenen de vorige bestuurder droeg, maar ze hebben het rubber goed te pakken genomen. Het hoeven overigens niet precies dezelfde pedalen te zijn. Als iemand hier betere ervaring heeft met 3rd party pedalen die ook op mijn Swift passen hoor ik dat graag!

Nu is mijn vraag: Hoe makkelijk is een nieuwe set pedalen te vinden/kopen en hoe makkelijk zijn deze te installeren? Uit mijn a-technische analyse dacht ik te zien dat het met een schroevendraaier te doen was, maar ik wil natuurlijk niet riskeren dat een pedaal loslaat tijdens mijn uiterst ge-oefende heel-toe downshift revmatch apex-rakende cornering bij 25km/h op de rotonde.

De sub-vraag is natuurlijk: Hoeveel pk voegt een nieuwe set pedalen toe

Alvast bedankt!
2008 Suzuki Swift Sport 1.6
Reply

#2
(29-01-2020, 11:54)MemioliRavioli Wrote: Natuurlijk weet ik niet wat voor schoenen de vorige bestuurder droeg, maar ze hebben het rubber goed te pakken genomen.

Nu is mijn vraag: Hoe makkelijk is een nieuwe set pedalen te vinden/kopen en hoe makkelijk zijn deze te installeren?

De sub-vraag is natuurlijk: Hoeveel pk voegt een nieuwe set pedalen toe

Alvast bedankt!

Hi! Als je alleen het rubber wilt vervangen omdat deze versleten is dan is dat hardstikke makkelijk! Ik had het probleempje waarbij de rubbers zo hard versleten waren waardoor de metalen plaatjes los lieten, best gevaarlijk tijdens het rijden dus, meteen vervangen. Ik heb die onderdeeltjes voor een paar euro gekocht bij een Suzuki dealer. Mocht je daar meer info voor willen, let me know!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.