Zoemend geluid Swift Sport 1.6 2013 (Filmpje)
#1
Hallo allemaal,

Mijn naam is Dimitri en ben erg enthousiast over het kopen van een Suzuki Swift. Ben vandaag wezen kijken bij een Sport 1.6 in Apeldoorn. Klik
Wat mij opviel tijdens de testrit, is een zoemend geluid. Ik heb er een filmpje van gemaakt zodat ik het thuis even kon uitzoeken. Misschien of jullie me kunnen vertellen of dit een normaal geluid is bij een Swift Sport. De accu was leeg, hij heeft een poos stilgestaan. Misschien heeft dit er iets mee te maken. We reden naar een monteur en die zei dat het een rolletje is bij de (span)riem? Het zou in ieder geval snel verholpen kunnen worden.
Aangezien het mijn eerste Swift is die ik bekijk, wil ik graag uitzoeken of dit normaal is en ben ik eerst weer naar huis gereden om het uit te zoeken.
Het filmpje is hier te zien: Klik

Ik zou het op prijs stellen als jullie mij hier iets over kunnen vertellen.

Groetjes

PS: er zat best wat pekel aanslag en roest onder de motorkap. Zowel bij boutjes als bij stekker aansluitingen en ijzer onderdelen. Is dit normaal bij een model uit 2013 met 68K op de teller?
Reply

#2
Roest hoort erbij bij de Swift, zolang het bij de bouten is en je geen problemen ondervindt is het niet erg. Roest kan je met staalborstel weghalen en eventueel loodmenie erop. Zolang het niet onder je bekleding is zou ik me geen zorgen maken. Hij bedoelt spanrollen(?) kan ook een wiellager zijn. https://www.youtube.com/results?search_q...en+spanrol, wiellager: https://www.youtube.com/results?search_q...+wiellager
Er zijn filmpjes te vinden hoe je het test. Misschien maar een ANWB of keuring bij RDW laten uitvoeren,kost wat maar is het waard.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(14-01-2020, 14:58)Dimis2210 Wrote: Hallo allemaal,

Mijn naam is Dimitri en ben erg enthousiast over het kopen van een Suzuki Swift. Ben vandaag wezen kijken bij een Sport 1.6 in Apeldoorn. Klik
Wat mij opviel tijdens de testrit, is een zoemend geluid. Ik heb er een filmpje van gemaakt zodat ik het thuis even kon uitzoeken. Misschien of jullie me kunnen vertellen of dit een normaal geluid is bij een Swift Sport. De accu was leeg, hij heeft een poos stilgestaan. Misschien heeft dit er iets mee te maken. We reden naar een monteur en die zei dat het een rolletje is bij de (span)riem? Het zou in ieder geval snel verholpen kunnen worden.
Aangezien het mijn eerste Swift is die ik bekijk, wil ik graag uitzoeken of dit normaal is en ben ik eerst weer naar huis gereden om het uit te zoeken.
Het filmpje is hier te zien: Klik

Ik zou het op prijs stellen als jullie mij hier iets over kunnen vertellen.

Groetjes

PS: er zat best wat pekel aanslag en roest onder de motorkap. Zowel bij boutjes als bij stekker aansluitingen en ijzer onderdelen. Is dit normaal bij een model uit 2013 met 68K op de teller?

Wat ik je wel kan vertellen is dat dit geluid niet normaal is. Ik kan je helaas niet vertellen wat er aan mankeert.., maar dat er iets mis is, dat is zeker.
Reply

#4
Als je van plan bent om hem aan te schaffen, laat een aankoopkeuring uitvoeren of neem iemand mee die verstand heeft van auto's en geen belang om je iets aan te smeren. Dit geluid hoort echt niet bij een auto.Je moet het zelf weten of je hem koopt, vind hem aardig aan de prijs en dit soort auto's wordt vaak afgetrapt.Het is jouw geld, zonder aankoopkeuring niet kopen en zeker afdingen, en extra garantie. Ook helemaal uitlezen met scantool rijden en kijken wat het voor codes oplevert, aantal eigenaren zegt ook iets over de auto.Enthousiasme is leuk, maar geld vliegt ook heel enthousiast uit je portemonnee en daar ben je echt niet blij mee.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(14-01-2020, 22:37)Leibniz Wrote: Roest hoort erbij bij de Swift, zolang het bij de bouten is en je geen problemen ondervindt is het niet erg. Roest kan je met staalborstel weghalen en eventueel loodmenie erop. Zolang het niet onder je bekleding is zou ik me geen zorgen maken. Hij bedoelt spanrollen(?) kan ook een wiellager zijn. https://www.youtube.com/results?search_q...en+spanrol, wiellager: https://www.youtube.com/results?search_q...+wiellager
Er zijn filmpjes te vinden hoe je het test. Misschien maar een ANWB of keuring bij RDW laten uitvoeren,kost wat maar is het waard.

Hay,

Bedankt voor je bericht. Het is geen wiellager omdat het geluid bij stilstaande auto te horen is en meeloopt met het toerental.

(15-01-2020, 02:50)Leibniz Wrote: Als je van plan bent om hem aan te schaffen, laat een aankoopkeuring uitvoeren of neem iemand mee die verstand heeft van auto's en geen belang om je iets aan te smeren. Dit geluid hoort echt niet bij een auto.Je moet het zelf weten of je hem koopt, vind hem aardig aan de prijs en dit soort auto's wordt vaak afgetrapt.Het is jouw geld, zonder aankoopkeuring niet kopen en zeker afdingen, en extra garantie. Ook helemaal uitlezen met scantool rijden en kijken wat het voor codes oplevert, aantal eigenaren zegt ook iets over de auto.Enthousiasme is leuk, maar geld vliegt ook heel enthousiast uit je portemonnee en daar ben je echt niet blij mee.

Ik had ook iemand bij me inderdaad, en dit geluid plus de roest was eigenlijk het enige wat ons opviel. Voor de rest reed en schakelde hij lekker, startte goed en het blok liep ook lekker.
Heb verder geen ervaringen met dit bedrijf dus ik probeer nog wat te vinden op internet..
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.