He, hallo !
#1
Goeiedag,

Even voorstellen ik ben Konrad woonachtig in provincie Zeeland en ik ben 19 jaar oud.

Ik bezit sinds 6 maanden geleden een Suzuki Alto 1.1 2002 waarbij ik maandelijks plus minus 2500 kilometer mee maak. Heb ook een eigen Instagram account voor mijn Alto (koekie_alto). Ben vaak bezig om koekie (Alto) beetje personal touch te geven, zo heb ik de achter ramen geblindeerd, DRL , LED stads, kenteken, interieur verlichting in gedaan, ook sfeer verlichting onderin bij grond bijgedaan, voor en achter speakers gemonteerd, binnenkort Alto Motorsport sticker erbij en misschien een 7 inch mirrorlink functie radio inbouwen.

Heb inmiddels ruim 15.000 kilometer meegemaakt en op vakantie geweest met koekie in Luxemburg !


( waar koekie eigenlijk last van heeft is doffe lak.. zoals meeste rode of gele auto's.. van de zomer heb ik hem gepolijst met commandant en het hield ongeveer maand vol.. zijn er leden die ervaring hebben in deze aandoening? Weten welke middelen het beste voor werken of het langst? Alvast bedankt [/font]! )
Reply

#2
Welkom Konrad,

Mooi verhaal van je Alto.
Je kan eens een poetscursus volgen.
Om de lak van je koekie weer mooi te krijgen.

Veel plezier en veilige kilometers met je Suzuki Alto 39
Reply

#3
Dacht dat hier iemand een rode Ignis sport had en die was ook heel fanatiek met poetsen, dacht dat hij de boel kleide en mcguiers gebruikte, weet niet zeker.OP youtube is veel te vinden over poetsen van je auto.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(16-01-2020, 09:48)Walter Wrote: Welkom Konrad,

Mooi verhaal van je Alto.
Je kan eens een poetscursus volgen.
Om de lak van je koekie weer mooi te krijgen.

Veel plezier en veilige kilometers met je Suzuki Alto 39

Dank u ! Zou eens kijken vlak voor de zomer Smile

(16-01-2020, 23:21)Leibniz Wrote: Dacht dat hier iemand een rode Ignis sport had en die was ook heel fanatiek met poetsen, dacht dat hij de boel kleide en mcguiers gebruikte, weet niet zeker.OP youtube is veel te vinden over poetsen van je auto.

Bedoel je soort klei dat je over de lak heen gaat?
Reply

#5
Meguiars clay set

Deze gebruik ik zelf, wel de rode Quick detailer gebruiken, de Ultimate detailer (zwarte fles) werkt niet met claybar.

Eerst auto wassen, daarna kun je gaan kleien.
Na het kleien met Ultimate Compound de lak voeden, dan Ultimate Polish erop voor de diepe glans.
Als er lichte krasjes in de lak zitten kun je die na het kleien weg polijsten, maar daar heb je wel een beetje lef voor nodig, voor je het weet zit je door de lak. Bin there, done that...Wink
Als laatste een wax met carnauba en je koekie is weer als nieuw!
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#6
Een verweerde rode auto krijg je maar op 1 manier weer mooi!
En dat is door te polijsten!
Voor een echt perfect mooi resultaat zal je ook moeten kleien, maar met alleen kleien zonder te polijsten haal je wel het vuil van je lak, maar helaas blijft de boel verweerd.

kijk eens een paar filmpjes op Youtube over het polijsten met een Dap, trek vervolgens een paar (best wel wat meer als een paarPuzzled) uit je zak en bestel dit https://www.carclean.com/nl/polishing-po...rskit.html

Het voordeel van dit is dat je echt een mooi resultaat krijgt en als je het zo doet als in de filmpjes je echt niet bang hoeft te zijn om door de lak heen te gaan.

Een voorbeeld uit eigen werk:
[Image: owhtraw.jpg]
[Image: D8YPhMO.jpg]
Reply

#7
Mijn naam is Edward,
vraag: past een Suzuki Alto 1.1 2003 versnellingsbak onder een Wagon 1.3?
of van een ander type suzuki? wie heeft daar ervaring mee!
Reply

#8
Mooi resultaat! Hoelang houdt het ongeveer vol met kleien? Weet eerlijk gezegd niet of dat nog waard is voor mijn Alto aangezien gebruikssporen en kilometerstand.. Maar zeer bedankt voor meedenken! Ga hem weer eens met commandant polijsten houdt dan ook maandje vol ;-)

(20-01-2020, 15:45)Ed Wrote: Mijn naam is Edward,
vraag: past een Suzuki Alto 1.1 2003 versnellingsbak onder een Wagon 1.3?
of van een ander type suzuki? wie heeft daar ervaring mee!

Hoi Edward, denk dat je daar eerder antwoord krijgt bij republiek " Wagon " of dergelijke Smile

Gr. Konrad
Reply

#9
CommodantThumbsdownThumbsdownThumbsdown hoop dat je wat lak overhoud....
Reply

#10
(28-01-2020, 13:49)Bo652 Wrote: CommodantThumbsdownThumbsdownThumbsdown hoop dat je wat lak overhoud....

Ja maar niet de nummer 3 maar nummer 5 die is niet zo grof Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.