Accu voor een Ignis van 2002
#1
Even een vraagje over de accu van een Ignis uit 2002
Hoeveel Ah is de standaard accu ?
Wat zijn de afmetingen van de standaard accu ?
Klopt het dat het poolschema 0 is en polen type 3 ?
Wat is een goede vervanger ?

Ik heb jaren geleden de accu vervangen en nu zit er een DETA in type DB356 maar die bestaan niet meer en de Varta´s zijn te groot voor de accuplaat.
De accu wordt slecht en is na 9 jaar aan vervanging toe
Reply

#2
..
39



Reply

#3
Bedankt en uiteraard heb ik daar al op gezocht maar de hoogte wijkt 3cm af van mijn huidige en de breedte van de Varta is 238 terwijl de plaat waar die op staat is 225.
Ik weet niet meer wat de originele maatvoering was en ook niet hoeveel Ah die was.
Reply

#4
..
Reply

#5
Ik bedoede wat zijn de maten en Ah van de originele accu die in 2002 in de auto zat bij aflevering.
Ik heb namelijk het vermoeden dat die toen groter was dan de huidige en dat concludeer ik aan de grondplaat waar de accu op staat.
Die grondplaat is 23 x 13 cm en de huidige accu is 185 x 125 x 195 en het is een 35Ah met een koudstartstroom van 240A
Omdat ik denk dat de originele groter was wil ik er een grotere accu in zetten die waarschijnlijk meer overeenkomt met de originele maar dan moet ik wel weten welke er toen in zat.
Dan kom ik uit op deze
Anders denk ik deze te nemen
Reply

#6
Neem die eerste van 45Ah,had ik ook in mijn swift sedan gezet. En je kan dat passend maken als die hoger is. schroefdraad pakken en bouten onderen boven en gaan. Ik had van een emmer de hengsel recht gebogen,draad getapt en zat prima.Nooit losgegaan of zo.Onderin plank gemaakt, waar de accu op zat.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Ik heb de Varta 45Ah in huis en gaat die morgen in de Ignis plaatsen.
Bedankt voor de adviezen
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.