Parkeersensoren doen het niet
#1
Beste leden, sinds gisteren lid van dit forum en de trotse bezitter van een SX4 uit 2006.
De auto heeft zowel voor als achter parkeersensoren en boven het achteruitkijk spiegel een klein schermpje voor een camera. Geen van dit alles werkt. Gewoon niet. Geen beeld en ook geen piepjes. Of dit origineel is ingebouwd weet ik niet. Waarschijnlijk achteraf ingebouwd. Heeft iemand enig idee waar ik deze storing kan vinden?
Super bedankt alvast!
Reply

#2
Heeft u niet heel toevallig een schakelaar/knop links van het stuur om het uit te schakelen (zo is het bij de kizashi). Er staat dan ook een "P" op die knop. Anders in het boekje kijken waar de zekering er van zich bevind
39



Reply

#3
(29-12-2019, 19:35)Tomswiftswiftswift Wrote: Heeft u niet heel toevallig een schakelaar/knop links van het stuur om het uit te schakelen (zo is het bij de kizashi). Er staat dan ook een "P" op die knop. Anders in het boekje kijken waar de zekering er van zich bevind
Hoi Tom. Er zitten 3 schakelaars. Mistlamp, koplampen verstellen en een schakelaar voor het licht van het display te dimmen. Ik heb de auto gekocht zonder boekje dus als iemand er nog een heeft/weet?
Dank je voor het meedenken.
Reply

#4
Bij de dealer kost het hooguit 15 euro maar wellicht ook online te downloaden. Voor mijn duitse swift sport had ik een nederlandse bijgekocht.
39



Reply

#5
(29-12-2019, 22:48)Tomswiftswiftswift Wrote: Bij de dealer kost het hooguit 15 euro maar wellicht ook online te downloaden. Voor mijn duitse swift sport had ik een nederlandse bijgekocht.
Dank je. Dit filmpje is misschien een uitkomst.
Handig voor iedereen die een kapotte sensor heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=fkRxhGbtI94
Reply

#6
Ook dank. Al denk ik dat alles werkt..toch zal ik dit binnenkort nog eens testen. Elke sensor zie ik ook afzonderlijk aangesproken worden op het display tussen de tellers dus daar kijk ik eerst naar.
39



Reply

#7
Heb je de auto particulier gekocht of bij een garage?Denk niet dat het standaard is, is achteraf ingebouwd waarschijnlijk.In zijn achteruit zetten nadat je sleutel op contact heb gezet en met multimeter de boel doormeten. Het stuurkastje zit waarschijnlijk bij de achter zijpanelen en onder dashboard voor de voorste sensoren.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.