Laat aanslaan Suzuki Swift Shogun 2007
#1
Goedendag allemaal,

Mijn Swift 1.3 uit 2007 slaat pas na 3-5 seconden aan wanneer de motor koud is. Het volgende is gedaan:
Uitlaten lezen via obd2.(Geen storingen).
Bougies vervangen
Filters.
Accu en startmotor gecheckt, deze zijn goed. (Startmotor draaid snel rond.)
Wanneer de auto even heeft gereden. Slaat de motor direct aan. En na een uur uit te hebben gestaan duurt het weer een paar tellen voor dat de motor aanslaat.

Heeft er iemand tips of adviezen om dit op te kunnen lossen? Lukraak sensoren vervangen kan een duur geintje worden.

Alvast bedankt,

Raymon
Reply

#2
Als het goed is zit er ergens een terugslagklepje in, het zou kunnen dat die open blijft staan.
Het gevolg daarvan is dat je dat eerst weer moet oppompen, vandaar een paar seconde langer starten.

Wat ook wel eens voorkomt is dat er een injector blijft lekken, dan verzuipt de boel min of meer een beetje, ook dan moet je langer starten.

Succes
Reply

#3
Bij motoren met brandstofinjectie draait de pomp even als je de auto op contact zet (de positie waarin de lampjes op het dashboard branden)
Daarmee wordt het systeem op druk gebracht.

Probeer eens eerst de auto op contact te zetten, dan je gordel om en daarna de sleutel pas doordraaien naar de start positie.
Nog niet vrij snel aanslaan, draai de sleutel weer terug naar de begin positie en draai weer door naar de contact positie, het systeem wordt weer op druk gebracht.
Nogmaals starten, als dat nu niet vlot gaat is er een probleem met de brandstofdruk (koude motor behoeft bij starten relatief veel brandstof)
Of er wordt te weinig ingespoten omdat de ECU de temperatuur (kvs of lucht) niet juist door krijgt.
Reply

#4
(31-12-2019, 22:20)Wouter76 Wrote: Bij motoren met brandstofinjectie draait de pomp even als je de auto op contact zet (de positie waarin de lampjes op het dashboard branden)
Daarmee wordt het systeem op druk gebracht.

Probeer eens eerst de auto op contact te zetten, dan je gordel om en daarna de sleutel pas doordraaien naar de start positie.
Nog niet vrij snel aanslaan, draai de sleutel weer terug naar de begin positie en draai weer door naar de contact positie, het systeem wordt weer op druk gebracht.
Nogmaals starten, als dat nu niet vlot gaat is er een probleem met de brandstofdruk (koude motor behoeft bij starten relatief veel brandstof)
Of er wordt te weinig ingespoten omdat de ECU de temperatuur (kvs of lucht) niet juist door krijgt.

Dank voor beide reacties,

Ik heb de brandstofpomp wel 5x aangezet zoals jij het beschreef, dit maakt geen enkel verschil. Je kunt de pomp wel horen draaien. Ik zal bij de garage de brandstofdruk laten meten.
Reply

#5
Dat is een goed idee, en weet je ook wanneer het brandstoffilter voor het laatst vervangen is?
Reply

#6
(02-01-2020, 11:25)Wouter76 Wrote: Dat is een goed idee, en weet je ook wanneer het brandstoffilter voor het laatst vervangen is?

Brandstoffilter vandaag laten vervangen, heeft niet tot resultaat geleid. stupid Ook is de brandstofdruk in orde. Garage gaf aan dat een diagnose lastig te stellen is omdat het niet aan de meest voor de hand liggende dingen ligt.
Reply

#7
Hoe goed is je accu?Heb je die al eens doorgemeten, dus dat iemand in de auto start en je die met <MM eens doormeet?Daar lees ik namelijk niets over in je verhaal. Hoe zwaar is de accu en nog belangrijker hoe oud. Check die eerst, en neem een zwaardere accu dan je nu hebt, of leen die van iemand om te zien of het beter gaat,want je kunt ook lekstroom hebben of de accu oud is en op, en het is nu ook wat kouder dus. Hierna als dit goed is met accu kan je eventueel dit eens lezen: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5639234
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
Mjah, zo enorm spannend kan het niet zijn, ik krijg een beetje de indruk dat de garage er geen raad mee weet door een gebrek aan kennis en/of middelen.

Bezoek je een erkende Suzuki werkplaats?
Reply

#9
Ik bezoek Suzuki soms voor onderdelen( specifiek van Suzuki, zoals bouten ed, voor de rest komt mijn Suzuki nooit bij garage tenzij het dingen zijn die ik niet zelf kan of te weinig ervaring mee heb.Dan heb ik er een buurman bij of eventueel iemand van het forum. Ik volg Scotty Kilmer, ratchetts&wrenches, Chris Fix op youtube .Je komt ver door gezond verstand te gebruiken. Gelukkig veel en goed gereedschap in huis, waar ik vroeger niet verder kwam dan een schroevendraaier en boormachine Unhappy. Schaf jezelf een MM aan, een van Benning bv via ebay of MP, leer hoe je hem gebruikt, verder kan je een obdii scantool aanschaffen. Zelf heb ik die nog niet aangeschaft, vr 5 tientjes heb je al een goede.Als je geld wilt weggooien, ga dan naar een garage. Leer zelf klussen, veel dingen zijn logisch, voor je iets losmaakt,maak er foto's van, leg alles op volgorde wat je ervanaf haalt. Trouwens hier zijn er ook mensen die bijklussen,hoe goed of slecht ze zijn geen idee,.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.