3e remlicht sticker
#1
Hi mensen!

Ik zou het super tof vinden om zo'n sticker op mijn 3e remlicht te plakken:[Image: ?u=https%3A%2F%2Fae01.alicdn.com%2Fkf%2F...f=1&nofb=1]

Echter, mag dit volgens 'de wet'?
Reply

#2
Neen, je mag volgens de wet niets aanpassen aan je verlichting.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
(04-01-2020, 21:48)SS80 Wrote: Neen, je mag volgens de wet niets aanpassen aan je verlichting.

Heb je een bron? Biggrin

Ik snap wel, een aanpassing aan de 2 remlichten links en recht is niet verstandig en zelfs gevaarlijk, echter is dit het 3e remlicht.
Reply

#4
Verlichting heeft een E goedkeuring, koplampen, knipperlichten, achterlichten, alles.

Nadat hij die goedkeuring heeft gekregen mag je er niets meer aan aanpassen.
Dus als oom agent je wil pakken kan het.

Nu denk ik dat het in dit geval niet zo'n probleem zal zijn omdat je 'm nog altijd zult zien branden, maar waar ze je op zouden kunnen pakken is dat het minder licht uitstraalt dan origineel.

Ik ben er ook voor om alles aan te passen, op mijn Baleno heb ik de witte stukken van de achterlichten lichtjes zwart gespoten. Dit lijkt echter origineel, je zult het pas zien als ie naast een originele staat. Zo'n sticker op je remlicht trekt meer aandacht.

Maar je vraag was of dit volgens de wet verboden is, het simpele antwoord is ja.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#5
(06-01-2020, 17:54)SS80 Wrote: Maar je vraag was of dit volgens de wet verboden is, het simpele antwoord is ja.

Haha, klopt. Maar bedankt voor jouw antwoord! Ik had hem ondertussen al wel gekocht, komt nog binnen. Ik ga hem denk wel erop plakken en even kijken hoeveel licht hij doorlaat. Mocht oom agent er een probleem mee hebben dan haal ik hem zonder problemen on the spot er vanaf.
Reply

#6
Even een kleine update, ik ben vorige week door de APK gekomen bij de Suzuki dealer. Het mag dus gewoon.
Reply

#7
(11-05-2020, 23:54)swiftkevin Wrote: Even een kleine update, ik ben vorige week door de APK gekomen bij de Suzuki dealer. Het mag dus gewoon.

Dat je door een APK komt maakt niet dat het gewoon mag.

Je mag namelijk niet je lampen beplakken of verven of wat dan ook. Vroegah deden ze zelfs moeilijk over booskijkertjes er op.

Ik moest met mijn eerste swiftje altijd mijn achterlicht units vervangen door originele omdat ik alleen maar 2 rondjes had (seat style) zeg maar [Image: tkZ22uHIdVZgch3E5zATURsB.jpg?f=user_large]

Ben er nooit voor aangehouden, maar kwam er niet mee door de keuring.

Zelfs met van die smoke units kan je gewoon bekeurd worden.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.