Tik in motor swift sport 2007
#1
Goedendag allemaal,
Sinds 1 jaar en 1 maand ben ik een troste eigenaar van een Suzuki swift sport uit 2007. Helaas is er iemand tijdens het vullen van de olie, de oliedop vergeten terug te plaatsen(ja dat ben ik zelf geweestThumbsdown ). ook heb ik er wat km mee gemaakt dus volgens mij heeft de motor even droog gedraaid, dit is nog wel een aantal weken goed gegaan(met olie er in natuurlijk) alleen deze week hoorde ik ineens een hele rare tik in de motor.
De diagnose van de garage is dat of er een cilinder niet meer lekker loopt, of dat er een lager in de motor droog heeft staan draaien en op dit moment aan het slijten is.
Wel staat er al 273000km op de teller.

Nu kan ik eigenlijk 3 dingen doen,
er zelf (of door een beun) een nieuwe motor in hangen en hopen dat er nog vele km's mee gereden kunnen worden.

Een nieuwe motor er in hangen en meteen proberen te verkopen

Of ik probeer de auto zo te verkopen en ik spaar even door voor een diesel/hybride auto.

Wel even in gedachte dat er al 273000km op de teller staat en dat de veren en schokbrekers ook vervangen moeten worden.

Graag hoor ik jullie mening, aangezien dit mijn eerste auto is weet ik niet of het nog wel waard is om hier geld tegen aan te gooien.
Reply

#2
Als de verdere staat van de auto nog in orde is zou ik het oplossen. Als dat niet zo is mag je hem altijd bij mij voor de deur achterlaten. Hahaha
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.