Ik ben nieuw met Suzuki (Baleno, Ignis)
#1

Wink
Hallo Suzuki Club Nederland leden,

Hierbij even een voorstelling van deze eind veertiger met 28 oude auto's geschiedenis. Ik ben Arno, 48 jaar en Suzuki fan.

Mijn 28 oude auto's waren allemaal 15 jaar of ouder, en vooral van het merk Ford. In de periode 2006-2008 heb ik korte tijd Swift gehad maar dit eindigde met een drama (diefstal en overlijden van mijn klusmaatje en beste vriend op jonge leeftijd). Ik heb toen afscheid van die woonregio, baan, relatie en Suzuki's genomen en ben elders opnieuw begonnen.

Maar omdat ik Suzuki gewoon goede auto's vind voor relatief lage kosten en omdat de nieuwere modellen wel stevig zijn, heb ik in 2017 één van die eerste stevigere Suzuki's gekocht. Dat was een blauwe Baleno '97 1.3 GLX Sedan en die beviel mij uitstekend. Een prachtige auto voor zijn leeftijd welke ik voor € 500 euro kocht van de eerste eigenaar met 143.500 km. In 2019 heb ik deze weer verkocht met een nieuwe APK (zonder aandachtspunten), door een goede lasser van voor naar achter gezaagd en gelast (roestvrij) en door mij op diverse technische punten vernieuwd, voor € 850 euro. (de eerste gegadigde was binnen 3 km proefrit overtuigd).

Als ik een klus zie overweeg ik altijd eerst goed of ik het aan durf en of het betaalbaar is. Ben ik van beiden overtuigd dan begin ik en stop niet voor het opgelost is en goed (niet half, ik ben geen beunhaas).
Maar soms gaat het mis en zo ook met mijn huidige Suzuki, een Ignis 1.3 uit 2003.
Dit is het oude model (FH, 2001-2003) en helaas blijkt achteraf de versnellingsbak slecht. Op de 5e versnelling fluit hij flink met gas geven, dus ik ga er vanuit dat deze bak er onderuit moet en vervangen worden.

Message
Wat ik ooit hoop te vinden is iemand die net als mij van klussen aan auto's houd en een goedkope gebruikte bak met mij (of voor mij, waarbij ik mag kijken hoe dat gaat en hoogstens hand en span diensten verleen) onder mijn huidige auto wil zetten + koppeling vervangen. Dat zijn 2 dingen welke ik zelf nog nooit gedaan heb, omdat ik geen brug heb en werkplaats. Ik werk dus altijd op straat en dat is met een versnellingsbak wissel natuurlijk niet te doen. Maar het moet dus wel gebeuren, dus als iemand een goedkope oplossing weet of wil aanbieden (lager dan € 650 euro all in) dan verneem ik dat heel graag. Een tegenprestatie is ook een mogelijkheid of een combinatie van vergoeding + tegenprestatie). Ik ben voormalig beroeps elektronicus en ICT professional (ben dus heel goed met computers, printers en netwerken, zowel met Windows als ook met Linux) en heb 23 Ford's gehad van een grote diesel bestelbus tot een kleine Fiësta MK3 en van een Escort diesel tot een paar Sierra's en Mondeo's 2 liters met alle luxe, op benzine en LPG. Daar weet ik dus ook wel het nodige van.

Mijn huidige auto (de Ignis dus) staat nu op 272.000 Km dus als iemand een bak met 180.000 Km weet is dat ook al goed, als de prijs maar laag is en het ding nog wel helemaal goed werkt. De Ignis heb ik pas een paar dagen en had ook een koelsysteem zonder thermostaat (en die vervang je niet 'even' bij dit model, zoals bijvoorbeeld bij een Baleno) en dat was zwaar vervuild. Ik heb de waterpomp eraf gehad (zit aan de V snaar) en gereinigd, gore bruine koelvloeistof weg laten lopen, thermostaathuis gereinigd, een nieuwe thermostaat geplaatst, schone vloeistof toegevoegd en het gaat nu weer goed met de temperatuur. De motor loopt ook rustig en is vrij pittig.
Ik verwacht nog meer werk aan deze auto (want er heeft een beunhaas aan gezeten, dat is te zien als je er mee bezig bent) maar uiterlijk en interieur van de auto zijn netjes.

Weet iemand waar de 'remote control unit' van de centrale vergrendeling van deze 1e generatie Ignis zit en hoe ik hier een remote key op kan aansluiten? Ik heb denk ik wel een elektrisch schema nodig?

Kortom, veel leuke en minder leuke klussen in het verschiet met deze auto, waarbij vrijwillige hulp zeker welkom is (en in geval van de bak tegen vergoeding en of tegenprestatie) devil

Ik zal kijken in hoeverre ik hier op het forum ook zelf mijn bijdrage kan leveren aan bezoekers met vragen en storingen, met als hulpmiddel mijn jarenlange ICT en elektronica kennis en natuurlijk als ervaringsdeskundige met honderden storingen in oude auto's waaronder diverse Suzuki's 39

En wie weet is er onder jullie iemand die mij kan helpen, want hulp heb ik absoluut nodig. Dat is de prijs van weinig inkomen hebben en je beste vriend (die een geweldige sleutelaar was waarmee ik heel goed samenwerkte en een topvent) jong verliezen Thumbsdown
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#2
Remote control je wilt dus een cdv met afstandsbediening erin zetten? Trouwens welkom! Stuurkastje hoef je niet te weten waar het zit. Heb in de Baleno de draden ervoor in de portier aangesloten op de bedieningspaneel die door Thule geleid en zit nieuw stuurkastje in de kofferbak links ( onder dashboard zat het bij mij vol al zou ik het nu elders weggewerkt hebben.).Knipperlichten werken ook mee met sluiten/openen. Zo'n setje is op ebay te krijgen voor weinig. Eerste ging bij mij snel kapot elco stuk bleek achteraf. Andere besteld en ingebouwd( was stekker eruit en nieuw stuurkastje erop, even ab inleren(knop indrukken en gaan_)Werkt nu al 6 jaar probleemloos.Dus een schema heb je niet nodig,zelfs mij of mijn oma zou het lukken.Ik hou zelf van klussen aan auto's en ook met andere dingen houd ik me bezig. Ook leuk dat je oudere auto's een warm hart toedraagt, op youtube is er Hub nut een Brit die ook helemaal weg is van oudere en minder gangbare modellen , heerlijk om naar te kijken. Niet altijd dat gezeik over 10 seconden naar 200 of met alle toeters en bellen behangen auto.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(15-12-2019, 14:07)Leibniz Wrote: Remote control je wilt dus een cdv met afstandsbediening erin zetten? Trouwens welkom!

Ja dat was ik wel van plan (als de grote reparatie betaalbaar slaagt is dat de volgende). En dank je wel, ook voor je reactie sowieso Smile

(15-12-2019, 14:07)Leibniz Wrote: Knipperlichten werken ook mee met sluiten/openen. Zo'n setje is op ebay te krijgen voor weinig.

Kijk, dat is info waar ik iets mee kan Tongue

(15-12-2019, 14:07)Leibniz Wrote: Eerste ging bij mij snel kapot elco stuk bleek achteraf. Andere besteld en ingebouwd( was stekker eruit en nieuw stuurkastje erop, even ab inleren(knop indrukken en gaan_)Werkt nu al 6 jaar probleemloos.Dus een schema heb je niet nodig,zelfs mij of mijn oma zou het lukken.

Zo, alsof het een broodje smeren is dus? Zo simpel? Puzzled

(15-12-2019, 14:07)Leibniz Wrote: Ik hou zelf van klussen aan auto's en ook met andere dingen houd ik me bezig.

Ja ik vind het op zijn tijd ook leuk, alleen jammer dat als het echt mòet, dan is het meestal hartje winter, ijskoud en drijfnat en voel ik mij zo ellendig dat ik er eigenlijk geen zin in heb en is meestal ook mijn geld nog te snel op 42
Gaat het jou ook een beetje goed af?

(15-12-2019, 14:07)Leibniz Wrote: Ook leuk dat je oudere auto's een warm hart toedraagt, op youtube is er Hub nut een Brit die ook helemaal weg is van oudere en minder gangbare modellen , heerlijk om naar te kijken. Niet altijd dat gezeik over 10 seconden naar 200 of met alle toeters en bellen behangen auto.

Precies, jij begrijpt wel wat ik bedoel lees ik Idea
Ik ben ook niet van 'de rijdende kerstboom' maar van gebruikersgemak (dus de kleine euveltjes ook verhelpen om aanhoudende irritatie daarover weg te nemen) en praktisch (dus ik wil een auto vlot en prettig kunnen gebruiken en er geen rugpijn in krijgen of een aparte 'kwalen handleiding' moeten kennen om er mee te kunnen rijden Biggrin ).

Mijn broer reed eens in een auto waarvan het slot van de bestuurdersdeur defect was. Dat wilde hij niet direct maken dus klom hij steeds via de bijrijdersdeur over de versnellingspook heen met zijn bijna 2 meter lengte... dàt moet ik dus niet hebben. Al is het een lampje in het dashboard, ik wil gewoon dat het werkt 37
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#4
Hier heb je bij Aliexpress remote : http://nl.aliexpress.com/wholesale?catId...ng+keyless
Ben gezegend met talent om een neus te hebben vr koopjes en scoren van spullen vr heel weinig.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Welkom Arno.

Dit is wel het uitgebreidste intro wat ik ooit hier tegen gekomen ben 45
Dank voor je moeite.

Heb je enkel een 5e versnelling die fluit?

Veel plezier en veilige kilometers met je Suzuki Ignis Biggrin
Reply

#6
(15-12-2019, 19:06)Walter Wrote: Welkom Arno.

Dit is wel het uitgebreidste intro wat ik ooit hier tegen gekomen ben 45
Dank voor je moeite.

Heb je enkel een 5e versnelling die fluit?

Veel plezier en veilige kilometers met je Suzuki Ignis Biggrin

Dank je wel Walter,

Ja ik dacht 'We doen een leuk verhaaltje vooraf, dan kan ik daarna weer bot doen' devil
Nee hoor, dat valt allemaal best mee Tongue

Ja alleen de 5e versnelling fluit, in de andere versnellingen hoor ik niets.

(15-12-2019, 18:02)Leibniz Wrote: Hier heb je bij Aliexpress remote : http://nl.aliexpress.com/wholesale?catId...ng+keyless
Ben gezegend met talent om een neus te hebben vr koopjes en scoren van spullen vr heel weinig.

Top! Dank je wel en wat een spotprijsjes inderdaad 39

Ik ben ook wel een koopjesjager hoor (ben ook regelmatig op Aliexpress te vinden) maar hier had ik nog niet naar gezocht, omdat ik eerst met die bak in mijn maag zit.

Off topic:
Ik had even naar je profiel gekeken, maar ik was verbaasd over het aantal overeenkomsten tussen jou en mij. Je bent slechts 3 jaar ouder, ook met ICT en auto's bezig, rijd een Baleno (de auto die ik net verkocht heb uit noodzaak, want het was een erg fijne auto) en je woont niet zo gek ver uit de buurt. Heel opmerkelijk 34
Ik was echt verbaasd
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#7
Qua bak, kan ik je wel een sloop aanbevelen hier bij mij in de buurt, weet niet of er nog Ignis te vinden is, beste ben je af met een sloopbak, op ebay kan je ook kijken.Heb wel wat dingetjes die ik werkend wil krijgen in mijn Baleno mis wat elektronika achtergrond, schema's lezen bv. Ben meer met logisch nadenken en kijken hoe ver we komen. Regensensor nog niet ingebouwd, bedrading is klaar met draden die ik moet solderen en welke heb ik ook dankzij buurman, zie alleen de rotkleuren niet hahaha als ik onder dashboard kruip. Achterklep op afstand openen lijkt me ook geinig te hebben. Afgelopen week 2 relax stoelen leer gekocht vr 50 euro, eerste keer zitten klooien om die in Baleno te krijgen, maar gisteren 2e opgehaald waren 2 zelfde en gleed moeiteloos in. Hoe vaak ik niet denk, wil iets anders rijden, maar de ruimte, en weten wat ik heb, veel dingen aan gedaan. Ik ken mezelf koop ik iets anders, wil daar 2 DIN navi, met reverse camera, theater lights, kofferbak extra ledverlichting, cruise control die ik zelden gebruik, usb aansluitingen, extra 12 volt sig aansluitingen. Tja, dus voorlopig geen andere auto. Hoog op lijst als Lenny weg moet is Subaru Outbak of Honda Hr-V met zo'n hoge spoiler uit 2000-2007 en dan 4 deurs.Bullbar en zijbars kuch.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
[/b]
Hierbij alsnog mijn reactie (als het nog zin heeft vraag ik mij dan af).

Ik vind het wel wat hoor, beetje rotzooien. En elektronica daar heb ik dan wel weer iets mee (opleiding, 10 jaar in gewerkt, lange tijd hobby geweest maar ik kan de laatste tijd het niet meer zo optimaal zien en ben te nerveus voor fijn werk). Ik kan in ieder geval de theoretische ondersteuning bieden waar nodig natuurlijk.


Ik ben ondertussen ook weer verder gegaan met die Ignis, wat een miskoop zeg puke

Maar ja, ik moet er mee door. En ik heb inmiddels een gereviseerde versnellingsbak en een nieuwe koppeling liggen, maar die ga ik er alleen niet onder krijgen zo luid de conclusie na een loodzware en dus mislukte poging.

Ik geef sowieso € 120 euro aan hem of haar die het mogelijk maakt om met of zonder mijn hulp de oude bak zonder deze te slopen onder mijn Ignis vandaan te halen en die gereviseerde bak en koppeling onder mijn auto te plaatsen. Ik weet inmiddels hoe het moet, maar heb niet alle hulpmiddelen beschikbaar. Dat zijn een cartersleutel (vierkante dop zeg maar), een brug en een bak krik of een extra paar kleine as steuntjes en zo'n karretje met een lift wat ze in de UK veel gebruiken om een bak te plaatsen of te verwijderen. Die laatste 2 koop ik ook niet zomaar even natuurlijk, beetje duur en zo 34
En uiteraard heb ik extra handjes nodig als ie er af komt en er op gaat.


Ik snap nog steeds niet waarom mijn reactie hier niet staat, maar het zal wel Puzzled
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#9
cartersleutel niet nodig, al heb ik die bij de kringloper gescoord vr 2,50 waar je alle carterdoppen inbus zooi los krijgt. Je kan een 1/2 '' ratel gebruiken dacht ik om de carter inbus los te krijgen, die past erin. Je hebt ook wat vloeibare pakking nodig.Ignis is geen miskoop, maar heeft (een) baasje(s) gehad die niet goed onderhoud pleegden en alleen rijden maar nergens naar omkijken. En bak is ook een slijtage deel. VErvang dan ook gelijk koppelingsplaat en drukgroep. Die kan je bestellen bij Mister Auto of Auto Doc,bv van Sachs is goed.Verder is het zo dat je van een auto van paar 100 euro niet veel verwachtingen moet hebben.Denk dat je tolerantiegrens niet heel hoog is, en als alles tegenzit dan is elk puntje dat niet goed is teveel.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
Hoi man,

Leuk weer een reactie van jou te krijgen, maar ik lees dat je nog wat toelichting nodig hebt (al klopt het wel dat ik best wel een zeikerd kan zijn als het over veiligheid gaat, want daar gaat het hier over).

(07-02-2020, 16:26)Leibniz Wrote: cartersleutel niet nodig, al heb ik die bij de kringloper gescoord vr 2,50 waar je alle carterdoppen inbus zooi los krijgt. Je kan een 1/2 '' ratel gebruiken dacht ik om de carter inbus los te krijgen, die past erin. Je hebt ook wat vloeibare pakking nodig.

Ik heb een 1/2 " set dus ik zal eens kijken of het klopt. Dat kan ik immers zo bij de gereviseerde bak proberen welke hier inmiddels op voorraad ligt. En vloeibare pakking heb ik ook liggen. Moet geloof ik bij dat aansluitstuk van de kabels naar de pook, maar die zit al dicht en gepakt. In de rand bij de koppeling is ie toch droog? Enfin, dat moet ik in de praktijk even zien dan snap ik het direct.

(07-02-2020, 16:26)Leibniz Wrote: Ignis is geen miskoop, maar heeft (een) baasje(s) gehad die niet goed onderhoud pleegden en alleen rijden maar nergens naar omkijken. En bak is ook een slijtage deel. VErvang dan ook gelijk koppelingsplaat en drukgroep. Die kan je bestellen bij Mister Auto of Auto Doc,bv van Sachs is goed.

Ik heb (inderdaad) ook een nieuwe koppeling online gekocht. Ligt hier ook al klaar.
Ik zeg niet dat die Ignis (type 1) een miskoop is, maar ik heb geen proefrit gemaakt (dat doe ik anders altijd, oppervlakkig momentje, verkoper was te goede prater). Ignis is oké anders had ik er geen één gekocht. Maar dit exemplaar wel.
Ik heb het brandstof systeem moeten reinigen en kwam er niet eens mee thuis. Ze hadden de thermostaat namelijk ook stuk getrokken (zat alleen nog een buitenrandje in het huis) waardoor het ding niet warm werd. Dus halverwege de rit naar huis gestopt en wegenwacht erbij gehaald en gevraagd wat die er van dacht. Die zag net als ik dat ze dat ding met veel slooponderdelen hadden opgebouwd en dat er diverse bouten op de verkeerde plaatsen zaten. Vervolgens kom ik er een dag later ook achter dat het ding niet spoort (dacht dat het aan mij lag). Bij nader onderzoek kwam ik erachter dat de voorwielen niet gelijk stonden en totaal verkeerd gericht. Dat is nu redelijk maar nog niet optimaal.

(07-02-2020, 16:26)Leibniz Wrote: Verder is het zo dat je van een auto van paar 100 euro niet veel verwachtingen moet hebben.Denk dat je tolerantiegrens niet heel hoog is, en als alles tegenzit dan is elk puntje dat niet goed is teveel.

De reparaties gingen wel goed, verbruik valt ook niet tegen (1:13.5 in de stad en dat voor een auto van 16 jaar oud, maar ik heb verstuivers gereinigd en de boel goed dicht gemaakt) 45
Maar ik zit nog met de vervelende kwaal van wegtrekken als ik gas los laat op de autosnelweg (boven 80 km/u wordt het echt kwalijk, dan knalt ie echt naar links). Dus er is nog iets niet goed, maar ik weet niet wat Puzzled
En dus die fluitende bak, dat is natuurlijk wel een kostenplaatje, maar ook leerstof en ik heb een mooie gereviseerde liggen nu, dus kan nog goed komen. Nu nog iemand vinden die de middelen heeft mij er bij te helpen zodat ie er onder kan worden gehangen 37

Deze auto was 1000 euro met km.stand 279.000, dus verwacht ik wel minimaal dat ie goed rijd en daar is dus absoluut geen sprake van. De 5e versnelling is heel slecht en hij spoort dus ook niet en ik had dus meteen al een bijna leeg thermostaat huis. Ook ontbreken er in het interieur diverse splitnagels (van die plastic indruk schroeven zal ik maar zeggen) waarmee het interieur vast zit. Dus dat rammelt aan alle kanten en dat vind ik ook niet oké. Dat er hier en daar één mist oké, maar ik heb het over zeker 50 stuks.
O ja, de waterpomp maakt ook geluid en er zitten op diverse plaatsen bouten en moeren die elders horen te zitten. Verder hangt de uitlaat er niet goed onder en heb ik al diverse dingen moeten corrigeren omdat het niet goed gedaan was (ik had de bak er namelijk al bijna onderuit, maar realiseerde mij bij de laatste paar bouten dat ik niet verder kon omdat ik deze er alleen niet ongevaarlijk onderuit zou kunnen halen vanaf de grond liggend onder de auto).
Mijn tolerantie (eisenpakket) inzake deze auto (gezien prijs en dergelijke) is dus nog redelijk hoog denk ik, maar dit is wel een beetje veel van het goede. Waterpomp € 20 euries en zit er zo in, ik weet het. Maar toch, alles bij elkaar voel ik mij zwaar genaaid door de verkoper. Er stond een nieuwe APK op maar elk kind weet dat deze auto absoluut niet door de keuring gekomen zou zijn bij een andere keurmeester Cry

Wat mij vooral stoort is dat de stuurinrichting niet betrouwbaar werkt

Dat is ronduit levensgevaarlijk op de autosnelweg en daarom ben ik wel boos op de verkopende partij. Iemand een auto van 16 jaar oud met zo'n km.stand en met een rotte bak voor 1000 euries verkopen is al asociaal vind ik. Maar iemand met zo'n gevaarlijke auto op weg sturen van Brabant naar Noord-Holland vind ik ronduit schandalig. Ik zou het in ieder geval nooit hebben gedaan Unhappy
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#11
Ik kan je voor de pushclips wel wat linkes geven, push clips bij aliexpress 7mm en je hebt ze voor interieur, kost je niet de kop.1000 euro is teveel vr een Ignis, je bent opgelicht.Waarom geen proefrit? Dan had je gezien dat die naar links trok, is die niet in een ongeval geweest?Vloeibare pakking was voor de drainbout bakolie.Om versnellingsbak te laten zakken kan je zo'n houten plaat trolly maken, wielen met rem bij Action halen, ergens gratis dikke triplex plaat scoren. Vastschroeven kan je de bak erop laten zakken. Of je hebt 2 garagekrikjes last een stalen plaat op schuif je eronder en dan kan je die op of naar beneden krikken.Je hebt je Ignis toch niet bij Van de Ven gehaald in Roosendaal? Voor de clips: https://www.google.com/search?q=plastic+...irefox-b-d of bij Wish : https://www.wish.com/product/5a3caa72249...nyEALw_wcB

P.S eerst oplossen/uitzoeken waarom dat die naar links trekt, voor je er nog meer geld in pompt. Zou er niet van staan te kijken als die een ongeval heeft gehad.Ik vrees dat je kat in zak gekocht hebt.Duur leergeld
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: Ik kan je voor de pushclips wel wat linkes geven, push clips bij aliexpress 7mm en je hebt ze voor interieur, kost je niet de kop.
Ik weet ze te vinden, maar toch bedankt.
Het gaat mij niet om de prijs, maar om het feit dat iemand zo een auto verkoopt. Dat vind ik iets zeggen over de wijze waarop er met de auto omgegaan is. Jij gaf er ook al iets over aan in een eerdere reactie dacht ik. En dat ben ik dus met je eens.
[/color]
(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: 1000 euro is teveel vr een Ignis, je bent opgelicht.Waarom geen proefrit? Dan had je gezien dat die naar links trok, is die niet in een ongeval geweest?
Juist, oplichting dat is het. Maar ik blijf positief en praktisch. Mijn vorige (Baleno) was gratis en auto daarvoor kostte mij ooit 500 euro en daar heb ik hem ruim 2 jaar later ook weer voor verkocht. En zo heb ik vaker mazzel gehad, maar eens is het op hè en nu ben ik dus flink aan de beurt... Kan het niet meer terug draaien.
Was gewoon te enthousiast en maakte geen proefrit. Dan had ik m zeker laten staan.
[/color]

(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: Vloeibare pakking was voor de drainbout bakolie.
O ja, natuurlijk. Die plug gaat anders lekken stupid
[/color]

(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: Om versnellingsbak te laten zakken kan je zo'n houten plaat trolly maken, wielen met rem bij Action halen, ergens gratis dikke triplex plaat scoren. Vastschroeven kan je de bak erop laten zakken. Of je hebt 2 garagekrikjes last een stalen plaat op schuif je eronder en dan kan je die op of naar beneden krikken.Je hebt je Ignis toch niet bij Van de Ven gehaald in Roosendaal? Voor de clips: https://www.google.com/search?q=plastic+...irefox-b-d of bij Wish : https://www.wish.com/product/5a3caa72249...nyEALw_wcB
Bedankt voor je tips, je doet veel moeite (en dat waardeer ik enorm omdat dit land overloopt van de egotrippers).
Trouwens, ik weet of dat jou al bereikt had maar als ik wat voor jou kan doen (op elektronicagebied misschien of handjes o.i.d.) mag je het ook laten weten hè. Mijn auto is nu dus niet betrouwbaar, maar als het even lukt dan wil ik helpen als ik iets voor je kan betekenen.
Wat het maken van een karretje betreft, goed plan. Ik was er zelf ook al over na aan het denken en dat moet ook wel lukken. Maar inderdaad kom ik dan op het type met krikjes want die koppeling moet eerst gecentreerd worden en daarna moet de bak er rechtstandig in worden geschoven. Ook bij het verwijderen van de oude bak moet de zaak minimaal omhoog worden gelift om de spanning er af te krijgen zodat hij makkelijker uit de motor komt. Dus alleen een karretje is geen oplossing, ik moet de hoogte kunnen variëren.
Maar toen kwam ik op het volgende: Liggend onder de auto is het nog altijd een rampenklus want hoe trek je in die toestand die bak uit de motor? En als de boel van het karretje valt lig je er mooi onder. En gezien ik alleen moet werken (heb geen familie of vrienden ter ondersteuning) is dat best wel onverantwoord denk ik. Ik heb een vriendin welke veel van mij houd en mij graag levend terug wil zien na de klus, dus de belofte is door mij gedaan er niet alleen aan te beginnen.

[/color]
(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: P.S eerst oplossen/uitzoeken waarom dat die naar links trekt, voor je er nog meer geld in pompt. Zou er niet van staan te kijken als die een ongeval heeft gehad.Ik vrees dat je kat in zak gekocht hebt. Duur leergeld

Ik begrijp je twijfel over de auto, ik heb m ook hoor. Maar sporen van een ongeval zijn niet te vinden. Ik heb daar al uitgebreid naar gezocht met veel licht en uit alle hoeken en gaten. Het is een wagen die veel stadsritjes heeft gemaakt. Ik ben er achter gekomen dat er een jonge moeder in reed in de grote stad. En er heeft een beunhaas aan gesleuteld (wellicht door kietelende hormonen of zo, dan gaan mannen vaak boven hun macht tillen... als je begrijpt wat ik bedoel. Zelf ben ik daar vrij bot in, wat ik niet kan dat doe ik niet. Klaar.)
Ik denk dat die weg trekkers te maken hebben met versleten rubber(s). Daarvoor moet ik een APK keuring laten uitvoeren (zonder aan en afmelden). Dan gaan ze op de brug met een koevoet rukken en doen en komt een versleten rubber of rubbers vanzelf boven drijven. Ik kan wel aan een brug komen en een koevoet is ook geen probleem, maar dan moet ik naar de Utrechtse Heuvelrug rijden en dan ben ik het geld voor een APK kwijt aan brandstof. En met zo'n gevaarlijke auto? Nee laat maar zitten dan. Dus wordt een APKtje denk ik, want op assteuntjes zetten is leuk, maar dan heb ik te weinig ruimte onder de auto om de koevoet te gebruiken

[/color]

Ik vergat trouwens nog iets.
Op de vraag of de auto uit Roosendaal komt. Nee, komt uit Tilburg, een klein APK keuringsbedrijfje ergens in een nis tussen een huizenblok.
Reply

#13
(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: Je hebt je Ignis toch niet bij Van de Ven gehaald in Roosendaal?

Is er iets mis met v.d. Ven in Roosendaal? Puzzled
Reply

#14
Misschien heeft Leibniz info dat daar een niet al te goede Ignis staat? Ik reed voor onderdelen voor mijn saabjes meestal door naar Franken demontage in Rucphen, men is daar net wat vriendelijker en goedkoper. Maar een eigen mening is nog geen feit...
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#15
(08-02-2020, 13:51)swiftkevin Wrote:
(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: Je hebt je Ignis toch niet bij Van de Ven gehaald in Roosendaal?

Is er iets mis met v.d. Ven in Roosendaal? Puzzled

Oplichter eerste klas waar je nog geen hondenriem bij zou kopen.Maar goed jij mag er bij spullen kopen, ik niet. Zelfs de politie raadde me aan toen mijn autoruitje door inbreker stuk was om naar Franken te gaan in Rucphen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#16
(08-02-2020, 18:33)Leibniz Wrote:
(08-02-2020, 13:51)swiftkevin Wrote:
(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: Je hebt je Ignis toch niet bij Van de Ven gehaald in Roosendaal?

Is er iets mis met v.d. Ven in Roosendaal? Puzzled

Oplichter eerste klas waar je nog geen hondenriem bij zou kopen.Maar goed jij mag er bij spullen kopen, ik niet. Zelfs de politie raadde me aan toen mijn autoruitje door inbreker stuk was om naar Franken te gaan in Rucphen.

Lekker handelaartje dus Thumbsdown
Ik ken er ook één, die heeft mij een Ignis verkocht stupid
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply

#17
(08-02-2020, 18:33)Leibniz Wrote:
(08-02-2020, 13:51)swiftkevin Wrote:
(07-02-2020, 17:44)Leibniz Wrote: Je hebt je Ignis toch niet bij Van de Ven gehaald in Roosendaal?

Is er iets mis met v.d. Ven in Roosendaal? Puzzled

Oplichter eerste klas waar je nog geen hondenriem bij zou kopen.Maar goed jij mag er bij spullen kopen, ik niet. Zelfs de politie raadde me aan toen mijn autoruitje door inbreker stuk was om naar Franken te gaan in Rucphen.

Had ik nog niet van gehoord, is Franken in Rucphen een aanrader?

V.d. Ven was wel het laatste redmiddel van de auto van m'n ouders, die hadden toevallig nog een perfecte versnellingsbak liggen van een "sloopauto". Anders was hij financieel total loss.
Reply

#18
Lees de google reviews eens, ben niet de enige die er liever wegblijft. Toen mijn swift rechterportier ingedeukt was door een auto die achteruitreed en geen briefje achterliet. Ben ik ernaartoe geweest was nog in guldentijdperk. 800 gulden en portier gespoten in kleur, nou zoals hij het gespoten had zou elke amateur zich doodschamen.Er deugde niks van, en hij wist vanniks,vond het netjes, vuil zat nog onder lak. Heeft me klauwen met geld gekost om het toonbaar te krijgen en was nog prut. Bij kampers blijf je het liefst weg! Of Franken een aanrader is in Rucphen?Lees eens terug wat ik schreef. Goede afspraken maken en op papier zetten, als het niet goed is, kan je ermee terug, helaas is het volk wat spullen eruit haalt minder, grof breekt wel eens wat af, dus ter plekke erop letten. Jammer dat je spullen niet zelf eraf kan/mag halen!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.