Bougies met 4 electroden
#1
Vandaag een paar nieuwe bougies in mijn alto gedaan, en dit type kwam er uit:

https://www.gmanindustries.com/shop/pc/B...-p1003.htm

Zijn dit nog de originele bougies?
suzuki alto 1.1 GLS 2002
Reply

#2
Volgens mij gaan er NGK enof Nippon Denso's in.Je moet er geen wonderen verwachten van deze bougies.Denk dat het een hoop gebakken lucht is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Ik vind ze behoorlijk prijzig. Heb er nu gewoon bosch in voor €3,- per stuk
suzuki alto 1.1 GLS 2002
Reply

#4
Ik had standaard goedkope bougie's erin zitten.
Na weken toch maar deze erin gezet om gewoon is te testen of het daadwerkelijk verschil uitmaakt:
Klik hier Bosch Super 4

Kost iets meer dan een standaard goedkoop bougie met 1 vonk.
Veel is het niet.

Mijn bevindingen:

Meer Pk's = Reinste onzin.
Beter starten = waar.
Beter reageren op gas geven, gas los = waar
Beter gestationeerd lopen / draaien = waar

Besparen op je brandstof = waarschijnlijk maar is uit eigen ervaring<-- uitleg:
Nu 3 maanden op gereden, merk zichtbaar verandering in het aantal tankbeurten.
Waarmee heb ik het gestest: 1 maand euro 95 (E10) - 1 maand Euro 98 (E5)
en 1 maand gemixed (ene keer tankte ik 95 en andere keer 98)

Ik merkte dat zowel normaal als sportief gedrag de tankbeurten 1 á 3 dagen scheelde, ik deed iets langer met aantal getankte liters.

Dit is enkel een eigen ervaring.
Iedere motor van een voertuig is anders.
Ook het gewicht van elke auto is anders net als je rijd met of zonder aanhanger.
Reply

#5
Als je kunt, mijdt dan E10, ik tank E5 in België kost me rond de 1,45 per liter. E10 kan je pakkingen en rubber aantasten, gaat je uiteindelijk meer kosten dan wat je bespaart.Ik houd het bij normale bougies, er zaten in mijn Baleno iridium bougies, en 100K dat ze meegaan?Vergeet het na 40-45k moesten ze al vervangen worden, op een gegeven moment was de auto niet vooruit te branden. Wellicht elektrode afstand te groot geworden, maar de prijs van 4x zo duur rechtvaardigt het niet.Qua verbruik blijf ik zitten op 1: 12 en 1:12,5 als ik geluk heb. Let er ook niet speciaal op. Op de snelweg 130 schiet het weinig op qua tijd, alleen brandstof stijgt als van een Poolse dorstige 'arbeider'. Dus dan houd ik het liefst op 110-115 km
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Heb sinds kort ook die Bosch bougies. Merk er weinig van. Verbruik ook zelfde, altijd net zoals Leibniz, rond de 1:12 (zomermaanden). Merk ook geen verschil met gas los of met starten.

Je kunt om schade te voorkomen ook af en toe Euro98 tanken toch? Ik doe nu vaak om en om. E10 en Euro98.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.