Nieuw hier en stel me even voor
#1
Goedenavond.ik ben Michael en kom uit Zwolle.sinds kort ben ik in bezit van een Suzuki wagon r. en aangezien ik het een en ander aan wil doen (denk onder meer aan een motorswap) heb ik mij hier aangemeld om dit met jullie te delen. ook voor mijzelf om diverse info te krijgen. Alvast bedankt
Reply

#2
Welkom Michael! Er is veel informatie te vinden op dit forum, maar specifiek voor de Wagon R hebben we niet enorm veel, zeker niet wat betreft een motorswap. Wil je er een nieuwere/betere motor in, of een motor van een heel ander type auto?
Reply

#3
(12-12-2019, 09:29)Mafkikker Wrote: Welkom Michael! Er is veel informatie te vinden op dit forum, maar specifiek voor de Wagon R hebben we niet enorm veel, zeker niet wat betreft een motorswap. Wil je er een nieuwere/betere motor in, of een motor van een heel ander type auto?

Betere motor hoeft voor mij niet er ligt nu een g13bb in en wil graag een wat snellere motor mvg
Reply

#4
G13B (swift gti)
Of M15A (swift 05-10,ignis sport en ignis na facelift)
Of M16A (Swift van 05-17,liana,vitara 15>,sx4,sx4 scross, fiat sedici)

Alles zal veel werk zijn maar G13B of M16A uit swift sport 2011-2017 zou mijn keuze zijn. Motor, bak, computer om te beginnen.
39



Reply

#5
(12-12-2019, 10:08)Tomswiftswiftswift Wrote: G13B (swift gti)
Of M15A (swift 05-10,ignis sport en ignis na facelift)
Of M16A (Swift van 05-17,liana,vitara 15>,sx4,sx4 scross, fiat sedici)

Alles zal veel werk zijn maar G13B of M16A uit swift sport 2011-2017 zou mijn keuze zijn. Motor, bak, computer om te beginnen.

Een g13b past deze wel op de originele steunen en past de originele wagon bak er achter ??
Reply

#6
Ook lees ik her en der dat een g16b de zelfde motorsteunen gebruikt als de originele g13bb die in mijn wagon r ligt alleen is het blok hoger maar daar valt wel wat op te bedenken hihi
Reply

#7
G16B heeft grootendeels dezelfde motorsteunen, ik heb mijn G13BB ook geswapt voor n G16B in een Subaru Justy. Zult een pasplaat tussen de motor en bak moeten maken want de bakgaten komen niet overeen.
GTI motor (G13B) past wel 1:1 maar zijn lastig te krijgen, en de kabel boom wordt draadjes knopen!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#8
Dus in principe als ik een gti Swift motor kan vinden kan ik die op mijn originele steunen hangen en past de bak van de wagon ook gewoon er op
Reply

#9
Ja dat is allemaal niet zo spannend.
De meeste projecten stranden bij de elektra werkend krijgen Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.