Stuggere veren Suzuki Baleno 1.6
#1
Hallo,

Ik heb een Suzuki Balano 1.6 Sedan uit 1997. Heb voor de winter een setje banden gekocht (185/65/15 uit mn hoofd) rijd prima. Echter als de Baleno zwaar beladen is (4 volwassenen en wat spul in spul in de kofferbak) wil het in krappe bochten nog wel eens gebeuren dat een vd banden achter aanloopt.

Dempers en veren zijn nog goed. Nou heb ik t forum en internet al een beetje afgestruind maar kan alleen verlagingsveren/dempers vinden.

Iemand ervaring met hetzelfde of een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
Reply

#2
Hulpveren achter plaatsen, de scheelt een slok op een borrel! Wij hebben het ook gehad met de station en we konden met originele veren met hulpveren onder de station gewoon 17 inch kwijt en met volle bepakking door Noorwegen heen. De bandenmaat zal ook niet het grootste probleem zijn, maar de ET-waarde van de 15 inch velgen misschien wel.
Reply

#3
(27-11-2019, 08:20)Mafkikker Wrote: Hulpveren achter plaatsen, de scheelt een slok op een borrel! Wij hebben het ook gehad met de station en we konden met originele veren met hulpveren onder de station gewoon 17 inch kwijt en met volle bepakking door Noorwegen heen. De bandenmaat zal ook niet het grootste probleem zijn, maar de ET-waarde van de 15 inch velgen misschien wel.
Oke ga ik daar eens naar kijken. Bedankt voor de reactie
Reply

#4
Heb zoals ik andere topics al geschreven heb de schokbrekers vervangen door Sachs Touring. Heb een iets stuggere auto en veel betere wegligging. Hij reed als Amerikaan, echt niet mijn ding. Moet je wel bereid zijn om 400 pleuro of zo te investeren, afhankelijk of je het zelf doet of laat doen, veerspanners zijn een uitkomst( Midlock warm aanbevolen!)
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.