Lampje portier open blijft branden
#1
Hallo,

Sinds dat ik mijn Suzuki Grand Vitara heb gekocht brandt op het dashboard het lampje dat er een portier open staat. Het probleem is alleen dat alle portieren gesloten zijn en het lampje blijft dus branden, deze melding van het lampje blijkt te kloppen, omdat de binnenverlichting namelijk ook aan blijft als alle deuren dicht zijn.

De deurcontact schakelaars hebben ik gecontroleerd en reeds een nieuwe gekocht om zo te testen of er eentje misschien defect was, dit is het niet het geval en weet niet zo goed wat ik vervolgens moet doen. Het doet zich dus kennelijk een ander probleem voor maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen hiermee!
Reply

#2
Lijkt op dat er iets niet goed / juist is aangesloten, en het nu verkeerde signaal geeft.
Wat hier precies aan de hand is kan ik je helaas niet uitleggen

heb je ook alle bedradingen van deze drukknopjes bekeken en nagelopen op eventuele beschadigingen?

Soms kan het ook zijn dat de deurknoppen niet diep genoeg in worden gedrukt, en zo de melding blijft geven met de verlichting.

Dit probleem heb ik onlangs opgelost bij een andere suzuki hier uit de buurt.

Nieuw "condoompje" rubbertje erom heen en eventueel in dat rubbertje, iets van een buisje of staafje om het te verlengen.
Zodat de knoppen goed worden ingedrukt.

1 nieuwe gebruiken om te switchen heeft niet geholpen, dan zou je is kunnen proberen om met samen nog iemand die knopjes in te drukken.
Om zo te kijken of het dan wel weggaat.
Reply

#3
(07-11-2019, 21:21)total_recall Wrote: Lijkt op dat er iets niet goed / juist is aangesloten, en het nu verkeerde signaal geeft.
Wat hier precies aan de hand is kan ik je helaas niet uitleggen

heb je ook alle bedradingen van deze drukknopjes bekeken en nagelopen op eventuele beschadigingen?

Soms kan het ook zijn dat de deurknoppen niet diep genoeg in worden gedrukt, en zo de melding blijft geven met de verlichting.

Dit probleem heb ik onlangs opgelost bij een andere suzuki hier uit de buurt.

Nieuw "condoompje" rubbertje erom heen en eventueel in dat rubbertje, iets van een buisje of staafje om het te verlengen.
Zodat de knoppen goed worden ingedrukt.

1 nieuwe gebruiken om te switchen heeft niet geholpen, dan zou je is kunnen proberen om met samen nog iemand die knopjes in te drukken.
Om zo te kijken of het dan wel weggaat.

Dit heb ik reeds geprobeerd met iemand anders maar dit heeft helaas ook niet geholpen. ik heb ook zo'n nieuw rubbertje geprobeerd maar maakt ook geen verschil. Een extra buisje of staafje kan ik nog is proberen.

Ook de bedradingen en de drukknopjes heb ik nagekeken maar deze zijn beide op alle plekken niet beschadigd.
Reply

#4
Gezien je ook een probleem hebt met verlichting achterzijde auto "zie andere topic".
Zou je het portier en interieur verlichting probleem ook nog is kunnen zoeken bij de kofferklep.
Is deze ook gecontroleerd met het indrukken van de andere schakelaars?
Reply

#5
Heb je de boel uit laten lezen?Kijken of er foutmelding opduikt? en idd achterklep kan ook nog.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.