Achterlichten + knipperlichten werken niet
#1
Ik heb onlangs een Suzuki Grand Vitara uit 2005 gekocht, helaas doen de achterlichten en de knipperlichten achter het niet. Terwijl aan de voorkant de koplampen en knipperlichten het wel gewoon doen. Dit geldt zowel bij de stand van de normale verlichting als bij de mistverlichting.

Ik heb gekeken naar de lampjes achter maar deze zijn nog gewoon heel. Wat een raar bijverschijnsel is, is dat de normale achter verlichting het dus niet doet maar gedurende het rijden het remlicht achter het wel doet ongeacht ik wel of niet rem.

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem zodat ik in de avond ook weer veilig de weg op kan. Smile
Reply

#2
Heb je de Zekeringen onder de motorkap al gecheckt op defecten?

Ook onder het stuur zit een zekeringen kast.
Waarschijnlijk achter het schutboard onder je stuur.

Voor het blijven branden van de remlicht, zou je is kunnen kijken naar de bedrading.
Dit kan een massa probleem zijn, of ook wel een draad dat onbedoeld contact maakt met "iets"

Het kan natuurlijk ook nog iets anders zijn waar ik zo even niet op kom.
Reply

#3
Zit er een trekhaak onder geschroefd?
Dan zou ik de verbindingen hiervan.
In de draadboom controleren.
Er worden weleens slechte verbindingen gecreëerd.
Door het gebruik van doorknijp kabelschoentjes Wink
Reply

#4
(08-11-2019, 10:48)Walter Wrote: Zit er een trekhaak onder geschroefd?
Dan zou ik de verbindingen hiervan.
In de draadboom controleren.
Er worden weleens slechte verbindingen gecreëerd.
Door het gebruik van doorknijp kabelschoentjes Wink

Ja er kan inderdaad een afneembare trekhaak in gezet worden, deze zit er nu niet in maar ik ga de draadboom zo snel mogelijk controleren!
Bedankt!

(07-11-2019, 21:24)total_recall Wrote: Heb je de Zekeringen onder de motorkap al gecheckt op defecten?

Ook onder het stuur zit een zekeringen kast.
Waarschijnlijk achter het schutboard onder je stuur.

Voor het blijven branden van de remlicht, zou je is kunnen kijken naar de bedrading.
Dit kan een massa probleem zijn, of ook wel een draad dat onbedoeld contact maakt met "iets"

Het kan natuurlijk ook nog iets anders zijn waar ik zo even niet op kom.

De zekeringen onder de motorkap heb ik gecheckt maar zijn niet defect. Onder het stuur zou ik nog is kunnen kijken naar de zekeringen kast.

Ik heb inderdaad van andere mensen ook al gehoord dat het waarschijnlijk een massa probleem is, ik heb er zelf niet super veel verstand van maar ben van plan de auto het weekend naar de garage te brengen om hun ernaar te laten kijken en het natuurlijk op laten lossen.

Bedankt in ieder geval.
Reply

#5
(08-11-2019, 10:48)Walter Wrote: Zit er een trekhaak onder geschroefd?
Dan zou ik de verbindingen hiervan.
In de draadboom controleren.
Er worden weleens slechte verbindingen gecreëerd.
Door het gebruik van doorknijp kabelschoentjes Wink

Je bedoelt van die scotch connectors?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.