Suzuki totallos?
#1
Beste forumlezers,
Ik ben Hidde en ik ben 18 jaar oud.

Ik ben in het bezit van een Suzuki Alto uit 2004. Nou is er het een en ander mis gegaan vandaag. Eindstand: ik lag met mijn Suzuki op zijn kant. Het rechter achterwiel staat helemaal scheef en mijn linker buitenspiegel is er af. Voor de rest heb ik alleen maar blikschade en de motor loopt nog goed.

Zou ik de spiegel en het wiel nog laten maken? Of is het toch echt einde oefening?

Het lukt me niet om een foto bij te voegen, ik kan deze ook mailen.

Groetjes Hidde
Reply

#2
Ik zou zeggen, einde oefening. Maar het is maar net hoe gehecht je er aan bent.
Reply

#3
(03-11-2019, 23:40)Hidde Wrote: Het rechter achterwiel staat helemaal scheef en mijn linker buitenspiegel is er af.
*knip*
Quote:Zou ik de spiegel en het wiel nog laten maken? Of is het toch echt einde oefening?
Bij een erkende garage zal het 'm niet worden. De vraag is meer wat er nog meer kapot is. Maar het is zeker de moeite waard om er naar te laten kijken en evt te laten repareren met 2e hands of imitatieonderdelen.

Verder vind ik dat je naar 2 zaken moet kijken; puur de economische waarde, ga je deze reparatiekosten er uithalen als je de Alto weer verkoopt? In deze staat levert ie misschien hooguit een sloopvergoeding op.

Ten tweede moet je kijken naar de kosten om je op de weg te houden. Kan me voorstellen dat je als 18 jarige nog niet veel verdiend en het noodzakelijk is dat je mobiel blijft. Kun je voor de kosten die je maakt een fatsoenlijk alternatief vinden waar je een aantal jaar mee verder kan?

Als een Alto eenmaal goed rijdt dan gaat dat blok ook wel kilometers halen en onderdelen zijn bijna nooit duur, dus ik zou 'm niet zomaar afschrijven.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.