Stekker buitenspiegel
#1
Hi,

Iemand vond het kennelijk grappig om de buitenspiegel van onze Suzuki er af te trappen.

Ik heb via internet dezelfde spiegel van een sloop auto gevonden. Mbv YouTube uitgevogeld hoe ik de spiegel kan demonteren en monteren. Maar wat bleek. De stekker in de auto is anders dan die van de donor auto en het filmpje. Weet iemand hoe ik deze stekkers kan omzetten? De ene stekker heeft twee kokers. De andere is een blokje.

Grt,
Bas
Reply

#2
Hoi en welkom op het forum.

Het zou handig zijn om te omschrijven om welke suzuki het gaat Wink
Ook op het profiel is dat handig, zodat iedereen kan zien welke suzuki jij of u rijd.

Bijvoorbeeld:
Suzuki Baleno
Sedan 1.6 met 16V
Uit het jaar : 1999

Verder zou je kunnen kijken om van die 2 "kokers" stekkertjes een blokje te kunnen maken. vaak is het vrouwtje mannetje.
Of beide stekkers vervangen voor een mannetje of vrouwtje.
Maar door gebreken aan informatie kan ik je niet verder helpen.
Reply

#3
Beste Total_recall,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om een Suzuki Swift Shogun uit 2007. Ik begrijp inmiddels dat het om een Japanse stekker gaat. De donor spiegel waarschijnlijk een Europese.

Is er een manier om deze om te zetten en hoe kan ik dat het beste doen. Het is een elektrisch verstelbare en verwarmde spiegel. De kleuren van de draden zijn ook niet helemaal gelijk aan elkaar.

Ik heb er foto’s van maar ik weet niet hoe ik die hier kan plaatsen.

Grt,
Bas

(02-11-2019, 00:00)total_recall Wrote: Hoi en welkom op het forum.

Het zou handig zijn om te omschrijven om welke suzuki het gaat Wink
Ook op het profiel is dat handig, zodat iedereen kan zien welke suzuki jij of u rijd.

Bijvoorbeeld:
Suzuki Baleno
Sedan 1.6 met 16V
Uit het jaar : 1999

Verder zou je kunnen kijken om van die 2 "kokers" stekkertjes een blokje te kunnen maken. vaak is het vrouwtje mannetje.
Of beide stekkers vervangen voor een mannetje of vrouwtje.
Maar door gebreken aan informatie kan ik je niet verder helpen.
Reply

#4
Het zal wss wel kunnen, maar lijkt me niet iets dat iemand hier al vaker gedaan heeft.
Je hebt nu 2 opties vind ik;
Spiegel terugsturen en eentje zoeken met de juiste stekker.
Elektrische schema’s opzoeken van beiden modellen, kijken welke draad moet overlopen in een andere draad en flink beginnen met solderen!
Ik weet iig wel wat ík gedaan zou hebben..
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
Is het buitenkant van de spiegel afgebroken of spiegelglas?Als Spiegelglas nog goed is en die is gelijk aan die van de gekochte, qua grootte er kan verschil zitten kan je je oude spiegel binnenwerk overzetten als die gelijk is aan je gekochte en meestal kan je alleen spiegelgedeelte losmaken en overzetten dus je oude en nieuwe spiegel demonteren en kijken. Dan kan je spiegelglas overzetten op je oude spiegel door die met föhn te verwarmen en heel voorzichtig los te maken en dubbelzijdige tape vr buiten nadat je achterkant schoongemaakt hebt erop plakt. Maak eerst eens foto van beide spiegels eraf. ook van dichtbij dan kan ik je zeggen wat je moet doen.

(03-11-2019, 00:17)remytjuh1994 Wrote: Het zal wss wel kunnen, maar lijkt me niet iets dat iemand hier al vaker gedaan heeft.
Je hebt nu 2 opties vind ik;
Spiegel terugsturen en eentje zoeken met de juiste stekker.
Elektrische schema’s opzoeken van beiden modellen, kijken welke draad moet overlopen in een andere draad en flink beginnen met solderen!
Ik weet iig wel wat ík gedaan zou hebben..

Vorig jaar vond iemand het nodig om niet te wachten op krappe weg en knalde tegen mijn buitenspiegel, heb het glas overgezet, was een heel gedoe. Ook los spiegelglas is te koop.Ik had Duitse spiegels die weken af van die van hier, pastte spiegelglas niet ed.Uiteindelijk zelfde kleur gevonden en opgezet. Maar de module ed die is over te zetten met stekker en al,is wel priegelwerk
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Dank voor het meedenken.

Het ging om de gehele unit waarmee de spigel vastzit aan de auto.

Het enige is dat ik nog moet uitzoeken of een niet functionerende elektrisch afstelbare buitenspiegel reden is om niet door de APK keuring te komen. Handmatig is de spiegel natuurlijk in zijn positie te zetten.

Anders zal ik een andere buitenspiegelunit moeten vinden in de juiste kleur met de juiste stekker. De prijs van een unit is zo laag dat alle transportkosten voor het versturen en terugsturen niet de moeite zijn.

Grt.


(03-11-2019, 18:59)Leibniz Wrote: Is het buitenkant van de spiegel afgebroken of spiegelglas?Als Spiegelglas nog goed is en die is gelijk aan die van de gekochte, qua grootte er kan verschil zitten kan je je oude spiegel binnenwerk overzetten als die gelijk is aan je gekochte en meestal kan je alleen spiegelgedeelte losmaken en overzetten dus je oude en nieuwe spiegel demonteren en kijken. Dan kan je spiegelglas overzetten op je oude spiegel door die met föhn te verwarmen en heel voorzichtig los te maken en dubbelzijdige tape vr buiten nadat je achterkant schoongemaakt hebt erop plakt. Maak eerst eens foto van beide spiegels eraf. ook van dichtbij dan kan ik je zeggen wat je moet doen.

(03-11-2019, 00:17)remytjuh1994 Wrote: Het zal wss wel kunnen, maar lijkt me niet iets dat iemand hier al vaker gedaan heeft.
Je hebt nu 2 opties vind ik;
Spiegel terugsturen en eentje zoeken met de juiste stekker.
Elektrische schema’s opzoeken van beiden modellen, kijken welke draad moet overlopen in een andere draad en flink beginnen met solderen!
Ik weet iig wel wat ík gedaan zou hebben..

Vorig jaar vond iemand het nodig om niet te wachten op krappe weg en knalde tegen mijn buitenspiegel, heb het glas overgezet, was een heel gedoe. Ook los spiegelglas is te koop.Ik had Duitse spiegels die weken af van die van hier, pastte spiegelglas niet ed.Uiteindelijk zelfde kleur gevonden en opgezet. Maar de module ed die is over te zetten met stekker en al,is wel priegelwerk
Reply

#7
Ik denk niet dat het een afkeur is op dat je de spiegel niet meer elektrisch kan verstellen.
Vroeger was dit ook enkel een optie.
Veel auto's hebben via een dingetje aan de binnenkant om te verstellen.

Denk dat je eerder zorgen moet maken, als je hem vast heb zitten met ductape of er naast hangt 34

Of zoiets als dit Tongue
Wel zo orgineel denk ik Tongue
[Image: 2B6F5A6B00000578-0-image-m-30_1439824893220.jpg]
[Image: 8ce73bff2ee1afe7416bc6c6ddc63e21.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.