Bougiekabels Ignis NGK
#1
Voor de Ignis uit 2002 heb ik een setje NGK bougiekabels besteld.
Nu blijkt de lange kabel te kort te zijn. De kabels teruggestuurd en nieuwe gekregen maar die hebben precies hetzelfde probleem. Uit Duitse reviews blijkt dat meer mensen dit probleem hebben gehad. Hoe het met NGK kabels en andere Suzuki modellen zit weet ik niet maar als je nieuwe bougiekabels voor een Ignis 1 (FH) zoekt kun je beter een ander merk kiezen.
Reply

#2
Ik heb in de Swift Nippon Denso kabels gebruikt
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Ik heb Beru kabels gemonteerd. Voor Beru gekozen omdat de lengte van de kabels op de verschillende onderdelen sites vermeld staat. De langste kabel is ca. 10 cm langer dan de te korte NGK kabel. Makkelijk te monteren met een lusje in het midden.
Reply

#4
Moeten de kabels niet allemaal even lang zijn? Of maakt het helemaal niet uit als een kabel langer is dan een andere?
In theorie zou een langere kabel de tijd van aankomst van de vonk vertragen...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#5
In mijn swift sedan verschilden de bougiekabels,zo ging je van kort naar lang. Afhankelijk van de plek waar de bougie zat.Vraag me alleen af of het wel verstandig is om in hoogspanningskabel een lus te maken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Een lus is misschien verkeerd uitgedrukt. De kabel loopt in een U en raakt verder niks.
Op zich niks mis mee lijkt me. Ik zal eens vragen welke kabels de Suzuki dealer gebruikt.
Reply

#7
Ik begon er over omdat je ook losse connectors en een lange kabel kunt kopen. (Dat was ik van plan, samen met een verdelerkap en rotor.) Dan kun je zelf elke kabel op de mooiste lengte knippen, en dus wilde ik weten hoe groot de invloed van de lengte van de kabel is.
Iemand een tip voor beste/goed merk van doppen/connectors verdelerkap/rotor en kabel?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#8
Ik meen dat Dealer Nippon Denso gebruikt.

[quote='Twenty-one' losse connectors en een lange kabel kunt kopen. (Dat was ik van plan, samen met een verdelerkap en rotor.) Dan kun je zelf elke kabel op de mooiste lengte knippen,
[/quote]

Ik weet niet of dat de moeite waard is, je hebt behalve goede kabels nodig ook een krimptang en en doppen ( goede krimptang kost gauw 7 tientjes,ja ebay, alie geprobeerd,waardeloos!) Gelukkig ooit een in guldentijdperk kunnen kopen, was 30 gulden, praat ik over 23 jaar geleden ,. Hoe goed de kabels zijn hangt af van waaruit bestaat de kern, doppen, en weet ik veel wat. Ik denk dat je met Nippon Denso gerust kunt gaan, is niet echt slecht of NGK. Hier: http://www.quist-racing.com/product/acce...ekabelset/

http://www.kulsdom.be/bougiekabel.html
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Nou, ın dat geval koop ik wel kant en klaar, dankje voor de informatie.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#10
Nippon Denso setjes kan ik niet vinden. Zelf maken of laten maken had ik niet aan gedacht. Hier in de buurt vond ik deze.
https://oldschoolproducts.nl/shop/Ontste...t-gemaakt-
Als ze voor het assembleren van een set voor en V8 25 euro vragen kunnen 2 kabeltjes de wereld niet kosten zou je denken, tenzij de onderdelen een vermogen kosten.
Reply

#11
op afbeelding klikken zie je ze op Amazon. NGK is overigens ook prima.
https://www.google.com/search?client=fir...CAY&uact=5
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.