Remverschil achter
#1
Hoi Suzuki vrienden,
Mijn swiffie 1,3 8v 50 kw/68 pk gls 1998 zonder abs heeft remverschil achter, zo bleek uit een apk keuring.
Dus ik wil het meteen goed aanpakken en zet er nieuwe blokken en nieuwe wielremcilinders in. De trommels zijn nog netjes dus die schuur ik even op en alles netjes met remreiniger schoongemaakt voor montage op de bewegende delen spaarzaam wat koperslik (zou geen probleem mogen veroorzaken zonder abs) De boel goed ontlucht en bah, als ik flink aan de handrem trek gaat rechts slippen en links niet. Remt wel beter maar nog steeds ongelijk. De wielremcilinders waren wel aan vervanging toe, zaten wat vast, maar lekten niet.
Hoe kan dat nu? Toch nog een belletje lucht in de wielremcilinder/leiding links? De remkrachtverdeler?
Ik heb er even geen antwoord op en kan bij zoeken ook geen duidelijk antwoord vinden.
Iemand bekend met het probleem en vooral de oplossing?
Ik hoor het erg graag.
Morgen ga ik links nog eens ontluchten, maar ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#2
Handrem heeft niets met je normale remcircuit te maken. Wellicht zit je handrem kabel links vast geroest
Reply

#3
(08-09-2019, 09:05)robin_swiftsensation Wrote: Handrem heeft niets met je normale remcircuit te maken. Wellicht zit je handrem kabel links vast geroest

Een goede tip dat zou zomaar kunnen. Bij mij zat handremkabel rechts vast paar jaar terug. heb een nieuwe gekocht en vervangen.Was helemaal vastgeroest .
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Ik moet dan eerst maar zien hoe 'ie op de rem test scoort. Is ongelijke handrem apk afkeur?
Ik gebruik mijn handrem vaak, lijkt me raar dat een kabel vastgeroest is, anderzijds, het is een suzuki.. stupid
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#5
Ja is afkeur, was die 2 jaar geleden op afgekeurd bij mij. De binnenkabel die roest vast, is denk ik niet iets specifieks Suzuki.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Remverschil op de handrem is geen APK punt, ze moeten beiden werken en samen een minimale vertragingcoefficient leveren.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#7
Na twee dagen gebruik lijkt alles wel in orde nu, als ik de handrem flink aantrek bij lage snelheid gaan beide wielen slippen en de auto trekt niet meer naar links, ik denk dat de remschoenen nog wat in moesten slijten of zo? Achteraf ben ik blij dat ik niet meteen ben gaan sleutelen...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#8
Er was nog wel wat verschil achter, een klein belletje lucht was het hele probleem. Op de remmentest remde ie vandaag beter dan ooit, mooi gelijk zowel voor als achter. Ik had er weer de originele 17,5 mm wielremcilinders ingebouwd, in plaats van de 16mm die er door voormalige eigenaar / garage ingebouwd waren. Remt een stuk beter. De verdeling voor achter riep vorige keren telkens twijfel op, nu niet meer. Auto door de APK, dubbel en dwars want er kwam een steekproef van de RDW bij. Pas met de RDW-man er bij ging de auto op de uitlaatgas tester, alles goed. Garagehouder schoot flink in de stress toen hij zag dat hij steekproef kreeg, arme muis van zijn pc... Daarna werdt er ineens nog van alles gecontroleerd en de bandenspanning nagekeken. 34
Nou ja, mooi te weten dat mijn autootje nog goed is, enige opmerking was over de borging van mijn afneembare trekhaak, die heb ik vastgezet met een kabelklemmetje omdat het originele slotje niet te vertrouwen was. Het moest afneembaar zijn, nou, er ligt een ringsleutel 7 - 8 in de kofferbak. 39
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.