koppakking vervangen
#1
Ik wil binnenkort de koppakking vervangen van de Alto uit 2005. Ik lees in de handleiding van Olving dat het ontstekingstijdstip na afloop gecontroleerd moet worden/afgesteld moet worden. Lees daar verder in dit forum onder koppakking niets over. Is dat iets wat moet? En hoe? In Olving wordt dat mbv een stroboscoop gedaan. Is dat nodig?
Reply

#2
Geen idee eigenlijk, als de regulator er niet af hoeft en de timing het zelfde blijft, maakt het dan uit?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn auto niet opnieuw heb afgesteld na vervangen van de koppakking en distributieriem. Ook geen idee of dat echt wel beter is. Weet iemand dat?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#3
Als je echt grondig te werkt wil gaan stel je het opnieuw af.
Reply

#4
(11-09-2019, 18:20)robin_swiftsensation Wrote: Als je echt grondig te werkt wil gaan stel je het opnieuw af.

Hoe gaat dat in zijn werk? Ik zie nergens iets om af te stellen. Volgens Olving moet je de motor ook uitlezen. Moet dat echt?
Nog even een andere vraag. Volgens de garage komt er bij een lekke koppakking luchtbellen uit de radiator als de motor heet is. Is dit altijd het geval? De mijne laat geen luchtbel zien maar er verdwijnt - zonder ergens een lek te bekennen koelvloeistof. Ook olie trouwens. Vandaar mijn diagnose dat de pakking stuk is. Hetzelfde euvel aan mijn andere auto gehad en na vervanging van de koppakking heeft ie nog lang doorgereden zonder verder verlies.
Reply

#5
Een koppakking kan op verschillende plaatsen lekken en dat geeft verschillende uitkomsten qua wat gebeurt. Bij mijn auto lekte er alleen verbrandingsgassen het koelsysteem in, dat zorgt voor gassen in de radiator en dan wordt er koelwater via het overloopslangetje op het reservoir geloosd onder je accu. In zo een geval worden de slangen van de koeling om hard en hoor je na adzetten van warme motor nog een poosje geborrel.
Het kan ook dat er koelwater je oliesysteem binnenkomt, dan wordt je olie smurrie, niet best... Het kan ook nog op andere wijzen lekken , ik gaf een paar opties aan...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.