Airbag lampje knippert bij contact aan zetten en nlijft dan vast branden
#1
Wie o wie kan mij iets vertellen van een mogelijkheid tot het oplossen van wat dit kan wezen ?
De storing kwam tergelijker tijd met een p0650 en een motormanagment lampje
Die zijn beide weg maar de airbag blijft dus meerdere jeren knipperen bij contact aan zetten en neemt dan even een korte pauze waarna hij continu blijft branden.
Ik heb ergens gelezen dat je de keren dat hij knipperd zou moeten tellen.
Heb dit gekregen nadat ik de orginele radio heb uitgebouwd ...helaas kan ik geen stekkertjes ontdekken welke niet goed in elkaar zitten ....Dus misschien heeft iemand iets van de codes van het aantal knipperende keren van het lampje welke mij kunnen helpen ..?. Gaat hier om een suzuki swift 1.3 D van 2007
Reply

#2
Gewoon uitlezen met een fatsoenlijke tester, knippercodes dateert nog uit de jaren 90.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
(31-08-2019, 02:20)remytjuh1994 Wrote: Gewoon uitlezen met een fatsoenlijke tester, knippercodes dateert nog uit de jaren 90.

Helaas heb hier een een obd1 en obd 2 maxi scan tester liggen die verteld mij niets .
Misschien maar naar de dealer .
Die p0560 heb ik zelf ook weg kunnen nemen helaas is het begonnen na rommelen in het dashboard om de radio eruit te halen en het instrumentenpaneel met tellers los te nemen.
Reply

#4
Zou daar eens beginnen met tellerbak stekkers losmaken en weer vast kijken of je de stekkers bedrading niet ergens samengedrukt hebt of ingeklemd bij plaatsen audio.Is niet altijd veel ruimte om bedrading goed weg te werken,en als je meer dingetjes in gaat bouwen wordt het een spaghetti zoals bij mij. Beste is om overal tags te plaatsen op bedrading om zo te weten welke draad wat is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Heb inmiddels meerdere reacties hier gehad ,,,toch niet kunnen vinden, de stekkertjes van verschillende componenten losgehad radio gereapareerd en nu met rood display uitgevoerd door van twee radio,s 1 te maken en gelijk klaar gemaakt voor mp3 en telefoon , maar de airbag die 6 keer knipperd op het dashboard om daarna vast te blijven branden niet gevonden. Zocht hier en daar nog naar wat gegevens omtrent de airbag van de swift maar kan er weinig over vinden en de obd of andere apperatuur hier kan ik niks mee vinden..
Wel een andere storing ook nog opgelost betreft het gele lampje links boven in het dashboard ( de auto met de sleutel erin ) deze was van een niet afgemaakte controle op de startonderbreker of beter gezegd tussen de contactsleutel en het contact slot mobilyzer . Storing is nu al wat dagen weg ,,,,,vrijdag nu naar de dealer om erachter te komen waar de airbag van is gaan branden , welke is het ? Of misschien een reset op de module ? Ik hou jullie op de hoogte.
Reply

#6
Kan ook een stekker zijn van de ABS die loopt ergens langs de voorstoelen las ik ooit ergens.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.