Versnellingsbak problemen Swift 2010
#1
In de lagere versnellingen hoor ik wat geluid rond de versnellingsbak. Bij koppeling (in z'n vrij) hoor je niets meer, en in 4de en 5de versnelling hoor je ook niets meer. Schakelen gaat gewoon soepel in alle versnellingen...ook in de achteruit. Herkent iemand dit voor zijn Swift? Wat kan het zijn? Hoe riskant is het om hier mee door te rijden? Wat kost het reviseren hiervan?
Reply

#2
(29-08-2019, 18:12)Ruud4 Wrote: In de lagere versnellingen hoor ik wat geluid rond de versnellingsbak. Bij koppeling (in z'n vrij) hoor je niets meer, en in 4de en 5de versnelling hoor je ook niets meer. Schakelen gaat gewoon soepel in alle versnellingen...ook in de achteruit. Herkent iemand dit voor zijn Swift? Wat kan het zijn? Hoe riskant is het om hier mee door te rijden? Wat kost het reviseren hiervan?

Ik herken het niet, want de mijne schakelt met nogal een klik in de 1, een rare schwung om 'm in de 5 te zetten en moet 'm soms 2x in de achteruit zetten om te grijpen. Had dat ook met m'n vorige Swift uit '97 vreemd genoeg en die rijd na 3,5 ton ook nog vrolijk door. Dus wat dat betreft schakelt de jouwe in elk geval beter.

Vraag,
- hoor je dat geluid alleen tijdens het schakelen of blijft dat de hele tijd in die versnelling?
- kun je 'het geluid' wat specifieker omschrijven?
- Welke uitvoering heb je? Het schijnt dat de 1.3 wat gevoeliger is voor koppelingsproblemen.

Volgens mij kan er niet veel misgaan met een tijdje doorrijden, mogelijk alleen dat het vliegwiel erbij vervangen moet worden, maar dat zal niet de kosten zijn.

Rijdend gezien kan je koppeling het inderdaad een keer begeven. Dan zul je 'm hooguit aan de kant moeten zetten, maar zal zover ik weet geen andere schade veroorzaken.

maargoed, ik ben absoluut geen expert. Het leek me echter wel handig je vraag te verduidelijken en de post even een bumpje te geven.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.