24-02-2019, 02:00
Dag Forumleden,
Ik heb een Suzuki swift uit 1993 met een G10A 3 cilinder erin.
De auto stottert elke keer als ik aan het rijden ben, ik heb al van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen maar kom er niet meer uit.
Ik heb de auto uitgelezen en kreeg storingscode 42 ( krukaspositiesensor / nokkenaspositiesensor ) maar krijg helemaal geen krukaspositie sensor gevonden dus ik denk dat die er geen op zit. Wel heb ik in het verdelerhuis iets gevonden met 2 draden eraan en hoop dat dat het nokkenaspositiesensor is. heb op de sloop een andere gehaald om te kijken of het probleem weg is.
De auto stottert nog steeds.
Ik heb inmiddels het brandstoffilter, luchtfilter, rotor, verdelerkap, bougies vervangen. Schijnbaar zijn de kabels doorgemeten en zouden die goed zijn.
Ik wil van de week nog de compressie gaan meten om te kijken of dat goed is.
Ik heb wel wat gelezen over het brandstofsysteem dat je daar ook kunt meten? ohm meten ofzoiets...
Krijgt de auto teweinig benzine?
Heb wat gelezen over kromme kleppen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat de auto nog wel gewoon goed start en slecht rijd.
Heb ook wat gelezen over het gasklephuis reinigen en opnieuw afstellen?
Ik heb zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Wie kan mij helpen zodat ik weer kan rijden zonder te stotteren.
Ik heb een Suzuki swift uit 1993 met een G10A 3 cilinder erin.
De auto stottert elke keer als ik aan het rijden ben, ik heb al van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen maar kom er niet meer uit.
Ik heb de auto uitgelezen en kreeg storingscode 42 ( krukaspositiesensor / nokkenaspositiesensor ) maar krijg helemaal geen krukaspositie sensor gevonden dus ik denk dat die er geen op zit. Wel heb ik in het verdelerhuis iets gevonden met 2 draden eraan en hoop dat dat het nokkenaspositiesensor is. heb op de sloop een andere gehaald om te kijken of het probleem weg is.
De auto stottert nog steeds.
Ik heb inmiddels het brandstoffilter, luchtfilter, rotor, verdelerkap, bougies vervangen. Schijnbaar zijn de kabels doorgemeten en zouden die goed zijn.
Ik wil van de week nog de compressie gaan meten om te kijken of dat goed is.
Ik heb wel wat gelezen over het brandstofsysteem dat je daar ook kunt meten? ohm meten ofzoiets...
Krijgt de auto teweinig benzine?
Heb wat gelezen over kromme kleppen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat de auto nog wel gewoon goed start en slecht rijd.
Heb ook wat gelezen over het gasklephuis reinigen en opnieuw afstellen?
Ik heb zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Wie kan mij helpen zodat ik weer kan rijden zonder te stotteren.