Wie is Wouter76
#1
Hallo Suzuki bezitters/enthousiastelingen.

Mijn naam is Wouter, 42 jaar, woonachtig in de achterhoek samen met mijn vrouw.

Sinds vorige maand ben ik in het bezit van een Suzuki Alto uit 2003 (RF410)


Bij aanschaf was de kilometerstand 150.000.

Er was de laatste paar jaar niet heel secuur meer met het onderhoud omgegaan, daar heb ik de afgelopen weken wat aan gedaan.

De aankoop van deze Alto heeft woon-werk vervoer als reden, na wat rondzoeken kwam ik tot de conclusie dat de Alto goedkoop te rijden en onderhouden is en een betrouwbare auto.

Zo hoef ik mijn al 11 jaar als hobby auto in bezit zijnde Volvo 340 niet te belasten met die taak.

Op het forum van de Volvo 300 club heb ik een topic aangemaakt over de Suzuki Alto:
Suzuki Alto topic op het Volvo 300 club forum
Reply

#2
Geweldig verhaal hoor. Ik krijg een beetje idee met hoeveel enthousiasme het geschreven is. Die vallende achterklep is iets wat ook elke swift van 89 tot 2003 had. Veel duidelijke fotos die op ons forum ook niet misstaan. De slang naar de inlaat kan nog iets ingekort worden vermoed ik.. Anders een metertje slang kopen bij de materialenhandel. Staan er overigens nog 360 3deurs te koop binnen uw volvokringen? Een bekende van me zoekt er een.
39



Reply

#3
Dank je Tom!

Je zou op onze clubsite Volvo300club eens in de advertentierubriek kunnen kijken, daar worden regelmatig auto's aangeboden, al is dat voornamelijk de 340 (veelal met de 1400 motor)

Het aantal 360's in Nederland is behoorlijk schaars aan het worden, er zijn er veel verdwenen in het drift circuit (letterlijk en figuurlijk)
En een heel aantal staan er nu bij liefhebbers/verzamelaars.

Overigens komt de 340 met 1700 motor (Renault blok) ook heel prima vooruit hoor, destijds waren de auto's relatief een stuk lichter (wellicht weegt een Swift nu net zoveel of meer)
Hoewel de Volvo's uit die tijd ten opzichte van andere auto's uit hetzelfde segment wel aan de zware kant waren (had ook met het gebruikte plaatstaal te maken)
Reply

#4
swift wogen zo een 700 a 850kg en vanaf 2005 ongeveer 900 a 1000kg.
39



Reply

#5
Kijk aan, dan zitten ze vanaf 2005 in dezelfde gewichtsklasse.
Reply

#6
Hoi Wouter, welkom hier.
Mooi dat je de alto weer netjes maakt, zelf je auto wegwaardig houden is een leuke hobby.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#7
Dank je Twenty-one!

Absoluut, naast nodig vind ik het ook enorm leuk om te doen.

Zo vertroetel ik mijn hobby auto al weer ruim elf jaar.
(Ook te vinden op het Volvo 300 forum onder het kopje 'de showroom' als 'weer een 340 op de parkeerplaats')
Reply

#8
Welkom Wouter,

Dikke Alto naast je Volvo 39
Veel succes en veilige kilometers met de Suzuki Biggrin
Reply

#9
Dank je Walter!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.