Koppakking Baleno 1.8 vraagje.
#1
Mijn Baleno is inmiddels 18, waarschijnlijk ga ik vanaf nu meer kilometers maken. Koppakking is origineel, nu is mijn vraag vanwege leeftijd kan ik hem meer belasten, natuurlijk eerst warm rijden uiteraard. Kan ik preventief koppakking laten vervangen of is dat onzin? ( Durf het niet aan om zelf te gaan doen, tenzij iemand wil assisteren)Ik rij 10k per jaar.Oh ja morgen gaat Lenny voor APK, duimen Biggrin!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Aha, Daar had ik nog niet van gehoord, maar het zou zomaar kunnen dat flink belasten de koppakking er uit tieft. Ik heb mijn swiffie flink op z'n flikker gegeven en uiteindelijk ging de koppakking lekken, gewoon totally disintegrated zeg maar. Opgezwollen op plaatsen waar íe niet klem zat tussen cilinderblok en kop etc. Op de plek waar íe lekte was het grafiet helemaal verdwenen tot aan de metalen rand.

Ik zou je best wel willen helpen, je hebt nog een pilsje tegoed van me.
Anderzijds is een Swift geen Baleno, en wellicht wil je een paar weken wachten om te kijken of mijn Swift het dan nog steeds doet. 34
Van doen leer je wel. Zo weet ik nu dat je geen in en uitlaatpakking nodig hebt voor een koppakking wissel bij een swift, je kunt gewoon de tigduizend stekkers, gaskabel uitlaat en slangen losmaken en de hele kop met in en uitlaatspruitstuk liften.
Als je het doet kun je het beste ook waterpomp, distributie en de snaren vervangen.
Nu doe je dat als amateur niet zomaar in een dag, ik moest er nog een paar onderdeeltjes bij halen en ruilen, ook al had ik besteld met vin nummer en kenteken. Ook moest ik flink zoeken naar aanhaal schema voor de diverse onderdelen.
Wellicht vind je het ook een fijner idee om iemand met meer automonteur ervaring te vragen, daar heb je dan gelijk in en daar heb ik helemaal geen probleem mee.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#3
Dank, mooie is dat 1.8 geen distributieriem heeft, maar een ketting dat scheelt echt enorm. Gereedschap heb ik,al zeg ik het zelf een beetje monteur zou jaloers worden. Dus ik wil voorkomen dat als ik met de Baleno wat langere stukken moet rijden dat de boel ploft. Op dit moment is nieuwe auto kopen geen optie, enerzijds weet ik niet wat ik aanschaf : ja andermans ellende als het even tegenzit. Baleno houdt zit nog goed, zit wel aan wielkastranden achter al beetje roest moet dat weg zien te werken.Morgen eerst apk zien te halen krijg je antwoord op je pb. Zit namelijk ook nog met ander shit hier Unhappy
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
De koppakking van de 1.8 heb ik nog nooit gehoord. Als ik kijk hoe ik al 100k kilometer mijn GSX afbeul, verwacht ik niet dat het problemen op gaat leveren eigenlijk. Mijne is inmiddels bijna 22 met bijna 2 ton overigens.
Reply

#5
tatatatatatataaaaaaaaaaaaaaa! Hij is uurtje geleden weer goedgekeurd, mag een jaar rijden. Zonder op of aanmerkingen. Biggrin. Denk overna om ruiten te tinten met dit kleurtje leuker als alleen maar dat zwart, nu nog iemand vinden die goed is en redelijk qua prijs: https://www.ebay.com/itm/0-5m-3m-Green-C...SwknJX1apo
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Heb mijn 1.8 nu op 2.5 ton staan en die wordt echt vaak stevig gebruikt. Zware aanhangers erachter, af en toe richting toerenbegrenzer. Koppakking is niks mis mee nog. Zou het sowieso niet preventief doen eigenlijk.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.