Aha, Daar had ik nog niet van gehoord, maar het zou zomaar kunnen dat flink belasten de koppakking er uit tieft. Ik heb mijn swiffie flink op z'n flikker gegeven en uiteindelijk ging de koppakking lekken, gewoon totally disintegrated zeg maar. Opgezwollen op plaatsen waar íe niet klem zat tussen cilinderblok en kop etc. Op de plek waar íe lekte was het grafiet helemaal verdwenen tot aan de metalen rand.
Ik zou je best wel willen helpen, je hebt nog een pilsje tegoed van me.
Anderzijds is een Swift geen Baleno, en wellicht wil je een paar weken wachten om te kijken of mijn Swift het dan nog steeds doet.
Van doen leer je wel. Zo weet ik nu dat je geen in en uitlaatpakking nodig hebt voor een koppakking wissel bij een swift, je kunt gewoon de tigduizend stekkers, gaskabel uitlaat en slangen losmaken en de hele kop met in en uitlaatspruitstuk liften.
Als je het doet kun je het beste ook waterpomp, distributie en de snaren vervangen.
Nu doe je dat als amateur niet zomaar in een dag, ik moest er nog een paar onderdeeltjes bij halen en ruilen, ook al had ik besteld met vin nummer en kenteken. Ook moest ik flink zoeken naar aanhaal schema voor de diverse onderdelen.
Wellicht vind je het ook een fijner idee om iemand met meer automonteur ervaring te vragen, daar heb je dan gelijk in en daar heb ik helemaal geen probleem mee.